• Lynn84

Vita hem del 6

Lisa1981 skrev 2007-12-18 13:18:34 följande:
    Lynn 84: Ja, jag köpte möblerna från englesson i helgen. Det är ok att du inte kommer ihåg allt LCroft, va skönt det måste kännas att hon ringde. En sten som föll....Tycker det låter som en bra idé att bjuda dom på fin middag. Blir ju hur mysigt som helst.Kajsa, usch och fy, hoppas ni klarar er Ska man se det positivt så är ni ju friska till jul ialla fall Ang korgar så har jag de andra vita som fanns på ikea i två pack. Vet inte vad de heter. De är mera raka. Jag har sedan sytt fodral och vikt i....hmm bra beskrivning Nu sitter jag i lugn och ro och dricker kaffe, skönt med lite rast i julstöket. Funderar på om jag ska baka med sonen när han har vaknat eller om jag ska vänta tills ikväll när han ska sova. Vad tror ni??? han är 17 månader. Funkar det eller blir det bara kaos??
    Jag igen! Generad

Jag har kommit på att det är rätt frustrerande att baka med små barn. Särskillt när de ska vara med under ingrediens processen. OJ vad det kan bli tokigt om man inte passar upp ordentligt - och när man gör det så blir det satans grinigt. Som härrom sisten när jag o Colin skulle baka sockerkaka. I skulle bakpulver och jag sa snällt till colin att "mamma tar det, man måste vara så noggran med bakpulver!" då fick jag till svar "jag vill också vara noggran!!!" *Hihihihi* Rätt sött men det var tjurigt med. Tur att vaniljsockret kom efter, det gör inget om man överdoserar! :0))

Laga mat funkar här hemam att göra ihop...men baket är svårare!
    Lycka till iaf!
  • Lynn84
    lillafruluva skrev 2007-12-18 15:41:38 följande:
    Inte min sambo heller, vet inte hur jag skall lyckas uppfostra honom
    Visst e det jobbigt!!!

• Lynn84
    lasseliten skrev 2007-12-18 22:07:27 följande:
    Åh, jag blir såå trött på min vardagsrumsmatta. köpt på ikea, dyr var den och den är så dassig... Jag som var så nöjd till att börja med. Den är cremevit och drar åt sig allt! Och sen är den "tuffsig" på vissa ställen. Tror att jag ska reklamera den. Nån som har förslag på en fin matta?
    Kan du inte lämna in den på kemtvätt?
    Vi fick göra det med vår ryamatta förr förra veckan...råka välta ut (ursäkta - kräkhinken! OBS! Det var bara vatten och grumme i!!!) Och det började lukta vedervärdigt om mattan. Med tanke på hur mkt vi lagt ut på den så kändes det billigt - fast endå hutlöst dyrt- att skicka iväg den. Det är ju inte varje dag man köper en matta för 2500:-
    Vi betalde 850 pix och nu är den som ny. Vi fick jätte mycket beröm för vår fina matta!
    (bra köp, bra köp! *Hihihihi)

Tuffsandet på mattan? Är det att fiberna är längre på vissa ställen då eller att den blivit lite ruggad med tiden???
  • Lynn84
    Godmorgon till er alla förresten!!!

Börjar med att läsa igenom och missar helt att visa att jag är vaken och närvarande innan jag börjar svara på era frågor! *heeeelt borta idag!*
  • Lynn84
    lasseliten skrev 2007-12-18 22:47:50 följande:
    Fortsätter visa bilder Nu måste kika mellan fingrarna..men det kommer bli bra när det blir klart. Tips och idéer tas mer än gärna emot. Hur skulle ni göra?
    Åh, det där kommer bli jätte fint!
    Tycker det skulle vara super snyggt med äldre fönster i "hålen" än ett helt. Jag menar, spröjsade då såklart. *talsvårigheter så här på morgonkvisten*
    det skulle bli en skön balans mellan det gamla och det sköna 50?-tals hus ni har
    (för det är väl ett typiskt 50? 40?30?....hahahaha...)

Usch...jag kanske skulle lägga ner mina försök till förklaringar idag.......

Zzzzzzzzz
  • Lynn84
    nublu skrev 2007-12-19 07:54:59 följande:
    Juliah: Grattis till sovmorgonen! LCroft: Jag vaknade vid halv två och var uppe tre kvart, satt och zappade bland Ektorpssofforna på Ikeas sida. Har äntligen fått maken att inse att våra soffor ska väck, typ efter barnkalaset men innan Gustavs födelsedag. Så förhoppningsvis blir det Ikea på torsdag kväll och soffmontering på lördag förmiddag och däremellan ska granen huggas och de andra sofforna bäras ut och golvet skuras...Godmorgon allihop!
    Hihihi...låter som den där pripps blå reklamen! (var det va?)

"Stugan ska skuras, locket ska läggas på brunnen!....." 
  • Lynn84
    lasseliten skrev 2007-12-19 08:01:31 följande:
    Mimma  och Juliah - Älskar syltans och jeajeas verandor! De är sååå fina och tycker att det ser fint ut med trä till tegelfasaden.  Och jag tycker nog att det passar även här, så man får behålla lite av ursprungsskänslan...alltså träverandan. svammel svammel.   men man blir såå velig och det känns alltid skönt att bolla idéer med er alla. Juliah - skönt att du fick sovmorgon! Skulle aldrig palla att gå upp sååå tidigt jämnt! Jag kräver sovmorgon en dag på helgen!
    JA....En vitmålad träveranda blir suuuuuper fint till ert hus! Diskret men ack så vackert!
  • Lynn84
    lasseliten skrev 2007-12-19 08:07:39 följande:
    Lynn - har bara haft mattan i 3 månader. Vissa strån är längre och det var som en rand med längre strån när vi köpte den. DÅ var jag lite slö och tänkte att jag orkar inte byta...Men nu känns mattan skabbig, den är inte cremefärgad längre utan mer vit/grå eftersom den drar till sig allt! Känns inte ens som att det hjälper med att dammsuga den.
    Det är det som är så tråkigt med vita mattor.
    Jag beställde den vita mattan från En gry og sif förra året som Inreda.com sålde ut på vinter rean. Men...det blev ingen sen...skickade tillbaka den...kände att jag inte ville ge så mkt för en så fin mattan...PGA! att jag skulle bli tokig om den blev smutsig! Insåg rätt snabbt att den inte skulle få vara vit så länge hemma hos oss......*snörvel*
  • Lynn84
    lasseliten skrev 2007-12-19 08:17:25 följande:
    Lynn - har tänkt att glasa in med nya fönster som ser gamla ut. Huset är byggt 1928 men du ser ju inte hela huset så det är ju inte så lätt att se... Det vi klurar på nu är hur vi ska sätta dörren. Sätter man den precis vid trappen så får man stå "i" trappen och öppna dörren, finns ingen avsats där. Alternativen är att dra in dörren lite eller att gjuta om trappen...
    Oj...då var det lite praktiskt att tänka på.
    Svårt...ibland kan ju sånt hålla till charmen att det är lite så och så med bekvämligheterna , men med småbarn, massa matkassar osv är det nog rätt skönt om det funkar ordentligt...alltså, att man inte ska behöva fara ner för hela trappen om man gör ett sne steg....när ena ungen drar en i kapprocken....  ;0)
  • Lynn84
    juliah skrev 2007-12-19 08:23:55 följande:
    Lynn, men den går ju att köra i maskin!!
    Det kanske gick...eller går...men jag skulle endå bli tokig om resultatet efter en tvätt inte är lika vacker som när den är nyköpt.
    Jag blir likadan med kläder. Särskillt när man köper fina koftor, de noppar ju sig på en gång och jag blir sååå ledsen. Tvättar men dem sen så är det kaputt och ajjös....
    (inte egentligen men den vackra fina känslan är ofta borta)

(Jag looovar, jag läser tvättråden och tvättar som man ska - men det är endå tråkigt när det inte ser perfekt ut.....*sjuk*)
Svar på tråden Vita hem del 6