Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

juliah
    Ja jag hade ett marinblått tyg i den fram tills för en stund sedan, men det var ju finare utan! Nej den är köpt vit. Men jag har sprayat två andra korgar. Kan visa bild på dom också!

• Kajsa M
    juliah skrev 2008-01-28 14:03:52 följande:
    Kajsa, en fin handuk, en snygg trasa (finns på Iris hantverk bla). Har du någon matta?Tycker du om gamla tvättbrädor? Det tycker jag är så fint i en tvättstuga men det är ju en smaksak. En fin påse för klädnypor om du använder sådana.
    Ja en lexingtonhanddukborde jag ju ha!
    Matta har jag en beige och vit randig plastmatta från rusta.
    Ja gamla tvättbrädor är jättefina. Loppis -her I come!
    Klädnypehållare har jag en fin, men den använder jag bara på sommaren utomhus. Inne hänger jag all tvätt i torkskåpet som jag inte tumlar.
    juliah skrev 2008-01-28 14:06:25 följande:
    Kajsa, jag ser inget hus.Det är absolut inget fel på er lilla soptunna men det finns en snygg och billig på Clas Ohlosn som liknar en Vipp litegrann, vit. Om du känner för att byta förnya dig på soptunnefronten
    er du inte det svarta schabraket utanför mitt fönster? På bilden med korgen ovan.
    Truffles skrev 2008-01-28 14:06:30 följande:
    Kajsa, skulle jag kunna få se din fula tvättstuga?
    Ska genast släppa in dig!
  • Kajsa M

Förresten! TAck snälla juliah för att du tagit dig tid och sprutat ut idéer!!!! Kyss

LCroft skrev 2008-01-28 14:08:16 följande:
    Hej alla vänner! Slutade tidigare idag på jobbet, vård av sjukt barn Är så glad idag efter helgen from hell, först mannen som blev magsjuk, sen Rebecca på lördagkväll, Nico på lördagnatt. Ida som är så förkyld att vi varit med henne morgon och kväll i spira. Nico som aldrig blev bra och fick åka in i dropp... Ja, ni kan tänka er hur munter, pigg och glad man blir. Men idag när jag kom hem var alla friska, förutom Ida som är förkyld men det är en piss i Missippi jämfört med allt annat lasseliten: Stackare, förstår precis hur ditt hjärta måste värka! Nu har Ida varit hemma massor också och vi hann ju i princip bara få klart inskolningen innan hon blev sjuk så får se hur det går när hon nästa gång ska dit. Dessutom är jag allmänt trött på dagis och smittor just nu, vi som varit friska i flera år fick allt på en gång. Kram!!!!kajsa: Vilken härlig korg, klart du ska ha fram den!
    Men usch vilken helg du har haft!!! Vilken tur att du klarat dig i alla fall! Du måste vara immun!
  • Kajsa M

Alltså ursäkta för alla tappade bokstäver! Man kan tro att jag är dyslektiker, men jag har inga problem att stava! Har bara inte blivit vän med tangentbordet på laptopen ännu...

• Kajsa M
    lillafruluva skrev 2008-01-28 14:19:41 följande:
    Kajsa, du har ju en jättebra grund i tvättstugan!! Som de andra säger, med ett skynke och lite piff blir det super!! Jag har målat två varv på min telåda som jag visade igår och det gick bra faktiskt!
    Så kul att ni tycker det. Ja då är det bara att sätta fart och leta rätt piff!
    Är telådan färdig? Får man se resultat?

Har nu skrivit en lista på vad jag "behöver" köpa till tvättstugan! SKa ge mig iväg så fort maken kommer hem och avlöser mig. Har ju en liten sjukling här...
    Fick ju ut ett par tusen extra denna månaden, eftersom jag jobbade mkt övertid i dec. Inte kul då, men nu! Då måste jag väl få unna mig lite roliga saker till min tvättstuga där jag ändå tillbringar en hel del tid?
  • Kajsa M
    juliah skrev 2008-01-28 14:20:32 följande:
    Lcroft, men era stackare  KRAM till dig!Kajsa, så lite så, jag är liksom inne på det där med tvättstugor just nu.Jag uppfattade inte att det svarta var ett bostadshus  Såklart du sak ah en fin handuk, jag är verkligen av den åsikten att sådan lyx förhöjer vardagssysslorna.Apropå brädor, Lillafruluva, det finns en för under 100-lappen på retro om du är intresserad!
    Nej man kan lätt tro att det är en industri! Men det är kvartertets dyraste hus! Kolsvart och 300 kvadrat i ett plan. Förstår ni hur mökt det blir utanför vårt fönster?

Ja du verkar helt klart veta vad du pratar om när det gäller tvättstugepiff!
  • Kajsa M
    Lynn84 skrev 2008-01-28 14:27:47 följande:
    Juliah!Jag har fullkomligt förälskat mig i den tapeten du har i hallen. har kommit på att den skulle passa utmärkt i vår matsal. Skulle du, om du vill, någon gång...*bla bla bla* vilja skicka mig ett tapet prov från Nacka Byggnadsvård? Vet du om tapeten finns någon annanstans eller om den bara finns just där?Kanske skulle kunna få utnyttja dig vid ett bra tillfälle när vi ska fixa iordning det rummet???
    hmm, kunde inte minnas tapet i juliahs hall så jag fick snabbt springa in och kolla. Men det är ju bara vitmålat väl?
    juliah skrev 2008-01-28 14:30:05 följande:
    lillafuluva, aha ok  Verkar finnas gott om brädor.Kajsa, oj ja jag kan tänka mig att det blir mörkt. Du kan ju tipsa om vit målarfärg kanske? Tycker iofs att svarta hus kan vara riktigt snygga.
    Ja mörkt är det! Tycker också att svarta hus kan vara snygga, men då måste det vara lite stil. Det här är bara stort. Ingen finess liksom...
  • Kajsa M
    juliah skrev 2008-01-28 14:59:39 följande:
    Kajsa, jaa en radio är ett måste!Lynn,jag återkommer i tapetfråganFörstpr att du blir glad Mia, härligt att den kommer in igen.lasse, jag har helt missat att E haft det jobbigt. Det har ju inte gått så lång tid ännu, en stor händelse i livet att börja dagis. Är så nervös inför våra barns dagisstart.
    Ja jag skulle gärna vilja ha en vit tivoli.
    MiaMariah skrev 2008-01-28 15:05:13 följande:
    Kajsa - kom på nåt mer - en Pappelina eller annan snygg matta också får du ju unna dig (om du inte redan har det då vill säga..
    Vill inte ha ngn dyr matta där eftersom vi använder tvättstugan som groventre. Den jag har från Rusta får duga. Den är vit och beigerandig. Helt ok.
    malins79 skrev 2008-01-28 15:11:26 följande:
    Kajsa, en liten hylla på konsoler ovanför diskbänken skulle nog vara fint.Sen tror jag att gardinspiral är lättast att fästa om bänkskivan är i trä dvs kommer inte ihåg just nu vad du hade.
    Ja kanske det...
    Vad menar du med gardinspiral? Det är en sån där ikea-bänkskiva, vad heter materialet? Men det går att skruva i i alla fall.
    LinaoMatilda skrev 2008-01-28 15:18:05 följande:
    Kajsa: Tycker också ni har fin tvättstuga, med lite piff kommer den att bli toppen.
    Snällt sagt! Ja vi får väl se om alla tips blir verklighet nu då!
    Ska göra så gott jag kan!
    juliah skrev 2008-01-28 15:22:20 följande:
    Lina, ja. Jag kommer att tacka ja om lönen är rimlig *hoppas*: Jag hinner ju att arbeta som lärare senare, är 26 och har många många år kvar i yrkeslivet.
    Tycker absolut att du ska nappa! Lärare kan du jobba som sen, om du tröttnar. Man har ju alltid sin utbildning i back-up! Jag skulle också hoppa på ngt annat ett tag, bara jag visste vad!
Svar på tråden Vita hem del 6