Daggdroppen skrev 2008-01-29 20:44:02 följande:
Tack tjejer!Jag ska tänka på vad ni skrev.Men, en fråga... Brukar det höra till att man ska bjuda dagis på något då barnen fyller år??? På det daghem jag sommarjobbade på då jag var yngre så bjöd barnen på glass. Men vårt familjedaghem har ingen bra frys... och en tårta varken orkar eller vill jag bjuda på. Skulle vilja ha något nyttigare!Vad brukar ni bjuda på? Eller brukar ni???
*På vårt dagis vill inte personalen att vi bjuder på sötsaker vid födelsedagar. De gör de så roligt för barnen ändå. Det råder socerförbud på vår förskola, vilket jag tycker är jättebra. Särskilt eftersom det är 5-6 barn som fyller i jan. Det skulle bli en himla massa sötsaker.
malins79 skrev 2008-01-29 20:45:02 följande:
Kajsa, det blev fint i tvättstugan!Mori, vad duktig du är på att virka!Fluffiga, säger som Kajsa, sänk kraven och köp något färdigt, kanske frysta kanelbullar, lägg dom på bakplåtspapper innan du sätter in dom i ugnen så ser dom egengräddade ut när gästerna kommer.Idag vid lunch ringde den läkaren som Saga var hos igår, hon hade fått hennes provsvar och det visade sig att hon hade Lunginflammation! Vi fick tid för återbesök på torsdag. Idag har hon iallafall varit uppe och lekt och inte sovit något extra. Febern är nog borta men hon är så blek, när hon sitter i vår vita soffa syns hon knappt.
TAck!

Himmelbit skrev 2008-01-29 21:04:33 följande:
Godkväll!Hoppar brutalt in mitt ibland er.. Fluffis: Den tårtan BÖR vara minst ett dygn för att den ska bli riktigt riktigt god! Marängen med rice krisp blir "saftigare" (konstigt uttryckt kanske) om den får stå ett tag. Den är ganska spröd och torr precis när man gjort
den.Ps. Såg du bilden jag la in till dig när du behövde muntras upp häromdagen? Kajsa: Är du lite på kanelen?! Mysigt med restaurangbesök!!Vad blev billig och enkel styling? *nyfiken*
Ja verkligen på kanelen! schluddrar ju som bara den!
Camilla R skrev 2008-01-29 21:09:11 följande:
Mysigt och trevligt med ett restaurangbesök mitt i veckan och GRATTIS på 11-årsdagen!
Ja, det var mysigt. Hade ju varit ännu mysigare med sällskap i soffan på VÅR kväll också, men innebandyn är högre prioriterad!
På torsdag ska jag och några tjekompisar ut och spela bowling. Ska bli kul att äntligen hitta på ngt. Blir så lätt att man isolerar sig den här årstiden.