Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Vicka: Hoppas ni kan prata om det, visa för honom hur han får egentid och inte du och att du lyssnar på honom men han inte på dig. Han kanske inte förstår hur det är eg. Det är klart det är tufft med små barn, men då måste man ju hjälpas åt.

• LinaoMatilda
    Fotograf Karlander skrev 2008-01-15 15:06:05 följande:
    Vinkar Hej!!Länge sedan jag var här nu...Mår inte så bra i Kropp & själ men men var inte de jag skulle skriva om...Vi var o titta på en lägenhet i går..Går inte att bo här i Huset. det drar kallt från golv,väggar & fönster...Vi fryser konstant...visst kan vi skruva upp elementen men då får man oxå en rejäl elräkning....den kom i går..höll på att svimma....Men i alla fall lägenheten är super mysig o stor...5 rum..nyrenoverad *L* Mannen o jag blev eld o lågor....Så nu väntar vi bara på om vi får den el nån annan får den . *Jobbig väntan*.....Och så klart gick min inredningshjärna i gång när vi gick där o titta i går Ville bara skriva av mig lite
    Så tråkigt att ni inte kan bo kvar där. Hoppas ni får lägenheten
  • LinaoMatilda
    juliah skrev 2008-01-15 16:47:27 följande:
    syltan, jag är en kvinna av stål, fixar lätt 17 grader på bottenvåningen, på med raggisar och tjocka tröjor på ungarna nublu, så lite så!
    sen vi flyttade till huset har jag blivit värsta snålisen när det gäller elen. Vill helst inte ha elementen på, vill klara mig med vedeldningen. hihi tävlar med mig själv liksom. Sen behöver barnen såklart inte frysa, men lite extrakläder och raggsockar har ingen dött av
  • LinaoMatilda
    LCroft skrev 2008-01-15 17:32:35 följande:
    Syltan: Jag tror minsann jag ska ha håret i en stram knut och mormorskängorna på, tror du inte att det passar med kaveln? *hämnden är ljuv*
    hehe du kommer att smälta när du ser honom och springa och ge han en kram istället
  • LinaoMatilda
    LCroft skrev 2008-01-15 17:37:50 följande:
    Fniss! Risken finns väl  Om inte bilen är intressantare Och sen beror det väl på om jag fått nåt, borde jag väl rimligen vara värd tycker ju jag då
    Är inte bilen till dig?
  • LinaoMatilda

JAg ska måla golvet i lilla toaletten vit-svartrutigt. Hade täknkt ha rutorna snett, alltså diagonalt jämfört med toalettens väggar. Men nu märker jag att det är rätt bökigt. Blir det snyggt att ha dem rakt, längs väggarna alltså?

• LinaoMatilda
    JeaJea skrev 2008-01-15 18:02:21 följande:
    Det tycker jag allra bäst om. (rakt) Fast varför är det bökigt, sätter du tejp på golvet? 
    ja jag tänkte det, har du bättre förslag så tar jag mer än gärna emot dem

toagolv1.jpg
    här är bild på golvet. Har målat det vitt nu och ska alltså måla svarta rutor på.
Svar på tråden Vita hem del 6