Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Kajsa M skrev 2008-01-17 22:30:29 följande:
    okej. Blir det bra? Det blev grått tills lut eller? Vilken nyans?
    Ja det blev grått. Mörkare grått än på den bilden som Sylt visade, men jag hade ju tänkt svart från början så jag är glad jag fick idén av er. Jag blandade det svarta och vita lite så jag fick grått så jag vet inte vilken nyans. Jag är jättenöjd iaf  och min man som nyss kom hem tyckte också det var fint
  • LinaoMatilda
    juliah skrev 2008-01-18 08:19:24 följande:
    Om ni skulle få välja vilket kakel ni ville till ett kök, vilket skulle det bli då?
    Jag skulle nog välja vita fasade i tegelstorlek, sådana som vaniljdrömmar har i sitt kök.
  • LinaoMatilda
    juliah skrev 2008-01-18 08:31:24 följande:
    Vi har en rätt jobbig sak framför oss. Jag vet inte riktigt om det är sunt för vår familj att påbörja fler projekt men vi ska totalrenovera köket...en tredje gång på tre år.Det funkar inte som det är just nu med otillräcklig isolering av golv och hiskeligt många möss som tar sig in.Så nu ska jag sätta mig och rita upp lite olika lösningar, och ska passa på att flytta om lite och eventuellt göra köket större.Skulle vilja höra med er vad ni tycker är bäst/sämst med era kök.
    Förstår att det är jobbigt om det kommer in möss. Inget man vill ha i köket.
    Det jag gillar i ett kök är att ha ordentligt med bänkyta. Så gillar jag att ha micron i ett skåp, så den inte står framme.
  • LinaoMatilda
    lillafruluva skrev 2008-01-18 08:41:03 följande:
    Mimma- jag lyckades fynda och få ner priset på ett köksbord, fyra stolar och en kökssoffa Juliah- jag gillar också de vita, typ de ni har tvättstugan! Hoppas ni hittar någon smidig lösning på köket!Usch, jag lämnade sambon själv hemma med två av barnen i två timmar igår, ser ut som en bomb har slagit ned! Finns det något sätt att få en man att plocka undan det han har släpat fram???
    hihi låter som om du pratar om barnen. Klart en man ska kunna plocka efter sig, du får påminna honom om det.
  • LinaoMatilda
    lillafruluva skrev 2008-01-18 08:55:08 följande:
    Hehe, ja men barnen är rätt duktiga på det, men han är en katastrof!! Man kan känna sig som en anställd städerska ibland, tråkigt! Men illslug som man är så SKA jag hitta på något! Jag tvättar iallafall inte hans tvätt som han lägger i en hög vid hans sida av sängen (även om det tar emot att låta det ligga där!)
    Förstår vad du menar, men det är bra att du planerar bättring
  • LinaoMatilda

Himmelbit: Ok

Julia: Skafferi låter bra, det skulle jag gärna ha också. Håller med surfturf att det skulle vara bra att få ut frysen och in med en liten fin smeg

Svar på tråden Vita hem del 6