Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Åå så tråkigt. En olycka kan hända vem som helst. Det kommer säkert inte att synas när du målat i. *kram*

• LinaoMatilda
    Sylt skrev 2008-01-16 12:27:46 följande:
    Oj, två månader är ju länge! Det får ni nog snacka riktigt om, hade kanske varit bra o testa lite kortare period först. Kan ni komma o hälsa på under tiden?mimma --> Kunde varit jag!! Det är bara att glömma o gå vidare, man retar sig men det tjänar inget till. Inte ens så mkt så att man tänker på det till nästa gång.... Jättefina kläder!
    Jo det är länge, och det kan vara kortare perioder och beroende på vilket projekt. Det är i europa så vi skulle kunna hälsa på och han kan komma hem till helgen ibland isf.
  • LinaoMatilda

Vaniljdröm: Där är du ju. Underbart kök ni kommer att få! Du har ingen GB så jag kunde inte skriva där.

LCroft: Jag får väl beställa och berätta hur det gick då. (NU har jag ju ännu en orsak till att beställa )

• LinaoMatilda

Hej!
    Vilken förvirrande kväll ni verkar ha haft

Min man jobbar också sent, hösten var riktigt illa då han kom hem mellan 21-23 på kvällarna. Nu går ju mina barn på dagis en stund på dagen eftersom jag är sjukskriven. Men visst saknar jag mannen på kvällarna.

summer06 skrev 2008-01-17 10:11:18 följande:
    hej hej! Undrar om ni har tips på snygga vita nyanser att måla möler i. Min faster ska sluta me sin färgaffär då vi ska få köpa färg för halva priset! WOW! Så nu ska ja handla på mej massor!!
    Till möbler använder jag antikvit oljefärg. Men den antikvit jag anänder är bruten liiiiiite åt det grå hållet, absolut inte mot det gula. Är rädd för nicotingult. Till väggarna använder vi obruten vit vattenbaserad. Toppen med rabatt!
  • LinaoMatilda
    mimmamum skrev 2008-01-17 12:11:23 följande:
    Ja längtan är sååå stor! Tyvärr sitter vi i en väntan, ska ju förhoppningsvis få ärva ett hus som bara står tomt men en släkting strider för att få det, egentligen går de sex månaderna ut i mars, men om hon ska strida tar det säkert längre tid, såååå tråkigt! Vill inte ha något annat hus heller! Kanske borde jag kontakta en spådam för att få veta hur det kommer att gå! juliah, kuddarna var fina och jag är heller ingen älskare av grönt men avvägningen var fin!Peak, vad tråkigt!
    Så tråkigt. Tycker det är så synd när det ska bli bråk i släkten sådär. Ofta man hör om arvstvister tycker jag och samma i vår släkt. Här är det några syskon som bråkar redan även om mormor ännu lever.

Julia: Så underbart! Du är verkligen en förebild när det gäller inredning. Ja det är ni alla. Så kul att kunna få inspiration och tips när det gäller inredning och så är ni så goa också!
  • LinaoMatilda
    Peak skrev 2008-01-17 11:54:21 följande:
    ahhh jag blir GALEN på vår knäppa husförsäljare! Han borde få sparken!Inget han gör blir rätt och blir tokig på det!Han ljuger oss rakt upp i ansiktet! Det började med att vi frågade om alla papper som Mjöbäck behövde var inne, ja sa han och sa att huset höll på att byggas i fabriken nu. Vi kände att det inte verkade rätt så jag ringde direkt till Mjöbäck, nej de saknade ju en "elkarta" så de hade inte börjat med vårt hus alls! Sen skulle de ha sem så vårt hus blev 7 veckor försenat pga säljaren!Sen är det varenda liten sak som blir fel - tvättbänken (?) som ska stå i tvättstugan var 1 m, men det skulle inte få plats så vi beställde en 80 cm, den kom för 1½ v sedan - 1 m såklart! Han skulle ringa och kolla vad avdraget blev om vi struntade i den - han har inte ringt!Vi skulle ha ett 1,20 handfat - när vi bokat skåp och annat på IKEA klämmer han ur sig att det är nya mått nu - de är 1,40, så vi avbeställde det och tog ett annat märke som fanns i 1,20 - idag kommer handfatat - vilket? Jo Svedbergs 1.40 såklart. Och säljaren går aldrig att nå per telefon!Vad ska man göra? Jag blir tokig!!
    Men fy så tråkigt! Ni måste ju få ersättning för förseningen. Jättetråkigt.
  • LinaoMatilda
    juliah skrev 2008-01-17 12:32:13 följande:
    www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php snälla Lina! Jag blir löjligt glad av alla kompliamnger, nästan bättre än godisNu är övervåningen städad och vi ska bege oss ut i blåsten. Ska se om jag kan släpa hem ett gammalt fönster jag fått av grannen, om det nu är fint.Om ni hade ett gammalt fönster över, vad skulle ni göra med den då?
    Jag skulle vänta med att göra något av den. Du kommer att komma på något jättebra.
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2008-01-17 13:22:51 följande:
    Hej vännen, tack för att du frågar! Jodå, tant röd är på besök med allt vad det innebär=ONT. Men det är en städdag idag och så ska jag försöka pallra mig iväg bort till Ica och handla lite.Hur är det med dig då?
    Tråkigt att du har ont, men du vet att det går över då iaf.

Tack, det är bra med mig. Imorgon ska jag och rida. Ser verkligen framemot det. Hoppas hästen är snäll
Svar på tråden Vita hem del 6