Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

MildaMaränger skrev 2008-02-01 16:33:39 följande:
    Jag tror inte det... jag tror att det har att göra med att hon ev har hemlig ip adress
    ok!
    lillafruluva skrev 2008-02-01 16:32:53 följande:
    Tillbaka från loppisen..Det enda jag hittade var en glasburk med lock, men när jag gick runt med den kom en kvinna fram och sa att hon hade ställt undan det hon skulle köpa på ett ställe, bl.a burken jag tänkte köpa. Jag blev så förvånad att jag gav den till henne. Sen samlade hon in resten av det hon hade "ställt undan" av andra personer som handlade på loppisenEfteråt blev jag lite irriterad eftersom hon hade ställt det hon vill ha på ett loppisbord bland allt annat istället för i en korg
    Men vilken en! Så kan man ju inte göra!
    juliah skrev 2008-02-01 16:33:46 följande:
    Kajsa, tanken har slagit mig, kanske skulle passa på nu när jag är inne. När jag inte får komma in sitter jag här bakom skärmen och bara kokar och vill in och starta arga trådar, radera hela mitt konto osv men det kan jag ju inte eftersom jag inte kommer in
    Men vilken mobbing!!!! Du får hålla dig inloggad hela tiden!
  • Kajsa M
    lillafruluva skrev 2008-02-01 16:35:30 följande:
    Kajsa - jag fick en blodpropp(plus massa annat jobbigt) sista graviditeten, men ingen sa något till mig om att inte skaffa fler. Fick du flera proppar eller??
    Jag fick en stor blodpropp från foten till knät som slet sönder klaffarna i venen. Så den venen funkar inte som den ska längre. Klaffarna återbildas aldrig.Så risken är stor att det blir en ny propp där. JAg får inte flyga utan behandling och operationer och graviditeter måste behandlas. Är det inte så för dig också?
  • Kajsa M
    lillafruluva skrev 2008-02-01 16:41:54 följande:
    Nej, min var ytlig så jag behövde bara salva för att lösa upp den. Jag kunde dock inte gå på några dagar och ramlade med mage och allt här hemma..Vi har proppar i släkten också  och min mamma äter blodförtunnande men ingen har sagt något alls till mig om att att jag måste göra något. Dags att byta läkare kanske..
    Har du gjort den där testen för om du har ärftlig benägenhet att få proppar?

Det kan ju vara skillnad på djupa och ytliga tromboser. Jag har inte fått ngt förbud att skaffa fler, men en liten varning kan man väl säga.
    Sen vet ja ginte hur mkt min livmoder skadades av alla operationer efter förlossningen. Läkaren sa att det inte ska vara ngn fara, men de hade så mkt fel i min behandling då, så honom litear jag inte ett dugg på.
  • Kajsa M
    lillafruluva skrev 2008-02-01 16:48:50 följande:
    Nej, har inte hört talas om något test!Litar inte heller på den läkaren jag har, han visste inte ens om det var en propp utan fick hämta en äldre kollega som sa direkt att det var det.Sen sa han att jag inte hade något ljumskbråck (det syntes tydligt) och när jag gick till en annan läkare på mvc sa han direkt att det var ett ljumskbråck. Vad jobbigt när man inte vet. Man vill ju ha lite koll om "olyckan" skulle vara framme!
    Ja du man ska nog be om ett andra utlåtande ibland!
    Bara för att de har läkarexamen är det inte säkert att de kan allt de borde!
  • Kajsa M

Hej på er!
    Idag ska vi ha kalas. Närmare bestämt om 2 timmar. Allt är förberett, förutom dukningen. har garnerat kakor i mängder idag. Ni ska få se bilder på mitt rosa tema sen när gästerna gått hem! Tror att gästerna kommer må illa efter allt och gå hem tidigt!

Svar på tråden Vita hem del 6