Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

juliah skrev 2008-01-28 12:32:30 följande:
    kajsa, lägg in bilder, man kan piffa till i en tvättstuga hur mycket som helst ju. Vår är inte heller så vansinnigt stor. Det är detaljerna som gör det Härligt att få det fixat, jag vet vilket elände det är att få tag i rörisar.Jag har varit på Ica, och färgbutiken. Hämtade olika prover på rosa som jag ska måla en byrå med. Och sprayfärg inhandlades.
    Jag fotar! Vore jättetacksam för idéer för här står det still. Skulle vilja täcka alla trådkorgar på ngt sätt. Och vår fula diskbänk! BLÄ!
    lasseliten skrev 2008-01-28 12:33:48 följande:
    ALLA bilder är välkomna Kajsa! Alltid kul att se bilder. Tror inte heller att er tvättstuga är så hemsk, den är ju hemma hos dig och där är allt fint, enligt mig!
    Nej, min tvättstuga ÄR INTE fin! Jag lovar!
  • Kajsa M

Har lagt in ett par bilder i mitt galleri under "fulbilder".
    Försökte få in en bild till från ett annat håll men det bara stular...

Så ös på förslag och var inte rädda. Jag blir INTE ledsen!

• Kajsa M
    MiaMariah skrev 2008-01-28 12:47:15 följande:
    Vad fina kuddar det blev! Sån tur att du inte gjort dig av med täcket!
    Tack! Ja det hade varit hemskt med allt arbete bakom om det bara blev sopor av det!
  • Kajsa M
    MiaMariah skrev 2008-01-28 12:54:11 följande:
    Kajsa - men det är ju en fin tvättstuga! Lite linnetyg framför trådbackarna så slipper du titta på dem. Och kanske en fin tvålpump, en grön växt på diskbänken så blir det kanonfint!
    Tycker du det? Men det saknas charm, bara tråkigt tycker jag. Men visst en grön växt och snygg tvålpump skulle jag ju lätt kunna fixa och så är det det där med tyg framför trådkorgarna. Har inte någon bra lösning på det bara...
    MiaMariah skrev 2008-01-28 13:01:37 följande:
    Idag har vi bott i vår lägenhet i exakt ett år! Hihi, funderar på att synda/fira det med en semla
    Grattis! Klart du ska fira!
    juliah skrev 2008-01-28 13:01:46 följande:
    Kajsa, men det där är ju en hur fräsch tvättstuga som helst ju!Jag tycker om rostfria bänkar för den delen. Säger som Mia, skynk eframför det du vill dölja. Någon fin korg kanske.Ska fundera lite till men som sagt, jag tycker att det är hur fräscht som helst.
    Det var snällt sagt. Så känns det inte när jag jämför med din!
    Mmm behöver ngt slags skynke, men hur sätter man upp det på en sån bänk?
  • Kajsa M
    lasseliten skrev 2008-01-28 13:10:51 följande:
    Ok, Kajsa du ska se vår tvättstuga. Juliahs förra är i bättre skick än vår Er är ju fräsch! Håller med om att ett skynke skulle göra susen. Rostfritt är snyggt ju!
    Ja fast när vi byggde så skanade jag helt inspiration för tvättstugan och gjorde enklast möjligt. Inte helt genomtänkt heller. Men det är klart, det finns säkert värre!
    MiaMariah skrev 2008-01-28 13:12:19 följande:
    Ja, absolut, vitt, fräscht och snyggt - klassiskt! Det finns ju kardborreband du kan fästa på bänken och så sy fast andra kardborredelen på tyget - det är nog lättast..
    Just det! Limmar man på den då eller? VAr kan man köpa sånt månntro?
    lasseliten skrev 2008-01-28 13:13:59 följande:
    Några fina lampor hängandes över bänken kanske Kajsa? Typ HD?
    Ja det vore fint! Men ska jag ta bort fönsterlampan då? Blir det inte lite tårta på tårta annars?
  • Kajsa M
    juliah skrev 2008-01-28 13:10:47 följande:
    Kajsa, kan man inte fästa med kardborreband? Vajer är uteslutet?En fin tvålpump, ett vackert doftljus,någon fin korg eller trälåda.Mia, grattis! Klart att du ska fira! Hmm, undra om jag har ngt att fira idag?
    VAjer blir svårt att fästa, men kardborre borde ju funka!
    Ska absolut överväga dina förslag där! Kunde ju bli fint helt klart!
    TAck!
  • Kajsa M

Men hörrni, nu måste jag vara lite besvärlig!
    Om jag fäster tyg med kardborre så blir det ju svårt att komma åt trådbackarna. DÄr förvarar vi nämligen barnens mössor och vantar och cykelhjälmar och tvätt. Blir det inte lite bökigt? Vajer hade ju helt klart varit smidigast, så att man bara sköt tyget åt sidan. Hur fäster man en vajer? Går det fästa under bänkskivan på ngt sätt?

• Kajsa M
    juliah skrev 2008-01-28 13:37:16 följande:
    Kajsa, Deka är en av mina bästa vänner, har sådana lite här och var i huset Men jag vågar inte svara på om den går att fästa, är det i själva skivan undertill som den ska fästas?
    Ja jag måste nog fästa den på undersidan av bänkskivan.
    Får nog köpa en och testa. Det var ju ruskigt billigt!
Svar på tråden Vita hem del 6