Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Malwa skrev 2008-01-17 13:35:07 följande:
    Hej, här håller våren på att städas in! (om man nu kan säga så?)Har satt upp mina spetsgardiner i vardagsrummet och det tog lite tid eftersom jag var tvungen att sätta upp stängerna först. Men fram med tumstock och skruvdragaren, så nu sitter de där de ska!Skulle vilja ha lite hjälp nu från er, vill tips på fina lättskötta växter/blommor att ha i fönstret!Är tyvärr en mästare på att förstöra mina stackars blommor, så det som bor hos mig nu är fredskallor och fetbladsväxter, men det skulle ju vara kul med lite färg också (ljusrosa eller ljusgult kanske?) så vad säger ni?
    Jag är expert på att döda blommor. Och det var någon (minns inte vem nu, förlåt) som tipsade om orchidéer och porslinsblommor. Annars är ju garderobsblomman ett säkert kort, men den är ju "bara" grön.

MiaMariah: Tack, du får rapport om hur det gick sen om jag överlever
  • LinaoMatilda

Lynn: Fönstren är så fina!

LCroft: Glöm inte att man måste få vara ny på en arbetsplats. Man kan inte kunna allt direkt om deras rutiner och vad som hör till dig. Det kommer att gå bra!

• LinaoMatilda
    jezzzica skrev 2008-01-17 15:43:07 följande:
    lynn: tackar för tipsen!! jag har tänkt i samma banor, vi har en kista som jag köpte på coop för 100kr! som är lite ljsublå/vit med randigt lock. jättesöt verkligen men jag vet inte vad man skall ha i?? jag har ganska mkt förvaring men jag vet inte vad man skall ha i??? känns som man inte kan slänga ner huller om buller heller för då hittar de ju inte.... förlåt att jag tjatar om detta med leksaksförvaring men om man har för mkt korgar och lådor så ser de ju inte vad som är i och då leker de inte med sakerna? eller min 2åring gör inte det iaf, han leker aldrig på sitt rum. Känns som om allting måste synas för att han skall överhuvudtaget ta fram det om han nu skulle göra det. Tar ni fram en sa i taget för de att leka med eller hur gör ni? låter verkligen som jag är helt lost på det här med barn och det är jag kanske *skratt* jag är nämligen inte sådan som tycker om att leka direkt mkt och det kanske har gjort att han inte leker?? nu blev det väldigt mycket svammel från min sida men jag kände att ni kanske an hjälpa mig med detta bekymret...miamariah: det gick bra med sambon, bilen är antagligen skrot men han fick lite skärsår på händerna det var allt kroppsligt som hände. Plus en chock! man börjar tänka lite nu vad som hade kunnat hända och vad man hade gjort då... usch livet är så skört
    Jag brukar hjälpa barnen på traven lite och ge dem förslag på vad de kan leka med. Ibland hittar de på egna lekar men ofta vill de att man är bed i början iaf. De är alltid med när vi städar upp efter lekarna så då lär de sig var sakerna finns också. Vi har en del saker framme men mycket i korgar i en expedithylla. Pennorna har vi utom räckhåll för dem,annars skulle vi ha konstverk lite här och där Och då brukar Matilda säga att hon vill måla så tar vi fram det, då hänger Emil på.
  • LinaoMatilda
    mimmamum skrev 2008-01-17 16:40:53 följande:
    LCroft, jag ska få ärva ett hus efter en släkting, tiden för överklagan går ut i mars. Men det är en släkting som vill lägga vantarna på det! Jättetrist! Nu står huset bara tomt. Sorgligt!
    Men ett arv är väl ett arv. Trodde inte man kunde klaga på sånt?
  • LinaoMatilda

Kajsa: Vi har en sådan lampa. De är supersnygga tycker jag. Det som kommer med är sladden och en liten krok att hänga den i. Den är ganska stor som fönsterlampa så du får hänga den antingen i taket eller om du har väldigt djupa fönster.

• LinaoMatilda
    Daggdroppen skrev 2008-01-17 18:16:57 följande:
    Jahaaaa Och hur funkar DEN funktionen??? Aha, okej. Idiotiskt påhitt egentligen tycker jag, så bra att det inte finns i Sverige då!
    har nog att göra om man har hybridläge eller något tror jag

Jo, arvsskatt är knäppt. Men de har ändrat lite på det här i Finland nu också. Hörde ett radioprogram om det. Därför jag visste att FInland är ganska ensamma om en sådan skatt
Svar på tråden Vita hem del 6