Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

JennicaO skrev 2008-02-05 13:28:03 följande:
    Hej. Är ny här, men har tjuvläst er tråd ett tag och blivit så inspirerad! Har förmånen att få flytta in i en helt nybyggd lägenhet i juli och den är helt vit; vita väggar, vita köksluckor, vitt kakel. Så nu planerar vi för fullt och jag tar gärna emot tips på inredning och det verkar ni ju ha full koll på :)
    Hej och välkommen!
    Har du bilder på lägenheten? Bilder gillar vi
  • LinaoMatilda
    juliah skrev 2008-02-05 13:44:40 följande:
    Lina, jaa så kan man också se på saken Men det kändes faktiskt som ett helt rimligt pris, och just nu bryr jag mig knappt, behöver komma hemifrån åtminstonde en dag alldeles själv.
    Ja jag skojade bara Tycker det är jättebra att man gör något för sig själv. Man orkar bättre om man får lite egentid.
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2008-02-05 15:04:31 följande:
    om det ff är nån som orkar bry sig så har jag lagt diskussionen till ända i shabby chic-tråden. jag orkar inte bråka eller vara lessen för struntsaker.
    Trevligt att du är tillbaka!
  • LinaoMatilda
    Smultron och glass skrev 2008-02-05 15:12:01 följande:
    Lillafruluva: Jag har ett likadant cd-skåp. Jag har haft mitt i vår pyttelilla hall som förvaring av nycklar, vantar och annat skärp som alltid lyckas hamna i hallen. Men nu tänkte jag använda det som ett cd-skåp (som det är tänkt). Jobbiga är bara att jag skulle behöva minst två till för att få plats med alla våra cd-skivor... Vi gillar musik hemma hos oss Alla, hur förvarar ni cd-skivor om ni inte vill att de ska synas? Julia: Ja, jag tror jag ska fixa ihop en liten inspirationsmapp med bilder Lynn: åh, vilken osis med burkarna!miniGrynet: Den boken har jag också, man kan hitta en hel del guldkorn! Min är visserligen ganska gammal, jag kanske skulle ta och köpa en ny uppdaterad version (min favvisantikaffär har slagit igen för alltid! )
    Vi har ett litet skåp till skivorna.
  • LinaoMatilda
    Smultron och glass skrev 2008-02-05 15:32:59 följande:
    LinaoMatilda skrev 2008-02-05 15:25:54 följande:Ja, någon typ av skåp är ett måste. Problemet hos oss är att vi har så himla många skivor att de inte riktigt får plats i något skåp. Men jag tror nog vi får rensa ut skivorna som är viktigast, och sen förvara resten i plastfickor i pärmar.
    Ja vi har inte så många. Så har min man en stor låda med massa plastfickor i till sina data cd/dvdn
  • LinaoMatilda
    Gullfina skrev 2008-02-05 16:09:20 följande:
    Jo, jag något på gång. Ska bara inhandla resten av det som behövs. Men än så länge finns det bara i mitt huvud.Måste göra ett prov först, så jag ser att det blir bra.
    Är säker på att det blir kanon!
    MiaMariah skrev 2008-02-05 16:09:52 följande:
    ja, jag stannar.förstår att ni måste vara urtrötta och besvikna på mig vid det här laget - beklagar verkligen!
    Vi tycker om dig precis som du är
    juliah skrev 2008-02-05 16:10:27 följande:
    Lynn, är det HD burkarna du menar? Vet en butik som snart får in dem.Jättefint lillafruluva!Nyss hemkommen från Asko. Köpte en till stor vit Bruka korg och ett ganska stort Bruka fat till nedsatt pris.Skulle egentligen bara åka och titta på en liten skänk/byrå som maken lagt undan. Det var det sista exet så vi fick den för 900 pix, har kostat 3000 kr, ääälskar utförsäljningar!
    Wow, det kan man kalla fynd! Va kul!
  • LinaoMatilda
    Femme fatale skrev 2008-02-05 16:27:10 följande:
    Ni som är kunniga på prutteluttiga och frisseduriga prylar - vet ni var man kan hitta stick eller virkbeskrivningar till lite sirliga tekoppar?Typ denna: bp0.blogger.com/_r-iMNjiCcq0/Rq3NiDiNk1I/AAAA...
    Vet inte, men kolla i denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25343439.html
    Den är avstängd nu men jag vet att där finns mycket bra länkar.
  • LinaoMatilda
    Sylt skrev 2008-02-05 16:32:15 följande:
    Såg att du hade "mimmi-fyndat" - grattis! Bild? Själv bygger jag och Sigge lite ....*hemlig*
    Inte vara hemlig, jag blir ju sååå nyfiken! SkrikandesSkrattande
  • LinaoMatilda
    Sylt skrev 2008-02-05 16:49:31 följande:
     sån är jag..... *mohaha*Tänkte faktiskt fota skafferiet t dig idag - ärligt! Men glömde o nu är det mörkt. Nya friska tag i morgon!
    Så snällt då... och det är ju tanken som räknas... eller så inte? Det gör inget om det är lite mörkt, jag gillar gula bilder
  • LinaoMatilda
    Sylt skrev 2008-02-05 16:58:21 följande:
    Har sovande Ville i knät.... och snart är det Svampbob på tv *asg*
    haha ja dåå förstår jag, klart du ska kolla på svampbob!
    Daggdroppen skrev 2008-02-05 17:04:19 följande:
    Godkväll! Är det någon som hört av Nilla? Vet ju att hon jobbar, men ändå?
    Hon var inne här för någon dag sen och allt var bra med henne. Hon hade nog nytt inlägg i bloggen också.
  • LinaoMatilda
    Sylt skrev 2008-02-05 18:28:07 följande:
    Ledtråd : Vi har köpt en lång planka och en skål Haha, har du tagit C med dig ner i inredningsträsket. Tur att han så bra smak Mia --> Jag är värdelös på att virka, så känn ingen press fr tråden . Jag köper garn o lämnar t min mamma med önskemål om vad jag vill ha *fiffig och bra på att delegera*
    Hihi jag gillar din stil. Jag vill också bli bra på att delegera? Har du några tips?
  • LinaoMatilda
    miniGrynet skrev 2008-02-05 19:03:19 följande:
    Jag fattar ingenting av en lång planka och en skål....
    Inte jag heller. Men det verkar vara ganska eftertraktat eftersom Julia är villig att byta det mot tovad hink... funderar på att också köpa lång planka, skålar har jag i skåpet.... *planerar*
  • LinaoMatilda
    miniGrynet skrev 2008-02-05 19:15:03 följande:
    Perfekt ju!! Jag kan också införskaffa en planka och skålar har vi många av, och byta mot en tovad hink!
    Här gäller det att ha ögonen öppna så kan man få det ena och det andra hihi
  • LinaoMatilda
    juliah skrev 2008-02-05 19:39:25 följande:
    Samma här Kul att ni gillade den. Den ska maken ha i sin myshörna uppe på loftet i "gäst" huset. han planerar att ha whiskey och annat mys i den. Storleken, hmm kan inte uppskatta just nu men man skulle kunna ha den som tv-bänk.
    haha, jag trodde du hade stenkoll Skrattande Ja den blir säkert bra som whiskeyskåp.

Mia: Är det virkfingrarna som värker? Ska du börja på något nytt projekt?
  • LinaoMatilda
    Mori skrev 2008-02-05 20:17:08 följande:
    Oj! Nu har jag hundratals sidor att läsa igen ju!Jag har sytt och grejat dagarna i ända hela helgen Hinner inte lägga upp så mycket bilder här, blir mest i boggen..Här kommer ett lite smakprov innan jag börjar läsa ifatt.
    Åå så söt!
Svar på tråden Vita hem del 6