Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

Tillbaka igen från källaren

Juliah, det är ett gammalt soffbord i furu från Ikea som vi köpt på blocket för 50kr som ska bli vitt. Marcus började måla i somras för han skulle göra det men han hinner aldrig göra färdigt det så igår höll jag på och måla i 30 min och idag 15min. Tar inte så lång tid när man rollar. Tror jag måste måla benen 1 gång till men det tar max 5min och det kan jag inte göra förrän imorgon.

Sen har jag väl tusen olika målarprojekt men ska försöka göra klart 1 sak i taget för att börja måla allt.

Men nu ska jag försöka besegra strykhögen.

• malins79

Jag var och köpte glögg idag på systemet, fick julkänslor när snön låg på marken och jag och Jacob varit och köpt pepparkakao.
    Även om jag ammar så ska jag dricka nån liten mugg glögg iår. Vinglöggen är godast tycker jag, och en mugg är ju inte så många cl och jag får väl koka glöggen innan så lite alkohol försvinner. Sen ska det inte vara så farligt att dricka lite när man ammar, men är man gravid så är det stop, och då har jag aldrig druckit något.

• malins79

Nu har jag strykt en massa tvätt, vad duktig jag är
    Så nu är jag äntligen ikapp, vad det gäller kläder iallafall.
    Sitter och kollar på Äntligen Hemma samtidigt.

• malins79
    Feffie skrev 2007-11-14 07:50:51 följande:
    Har frågat förr men frågar igen. Ang vitmålad trapp. Någon som målat sin trapp vit. Jag var inne och hörde med färgaffären som sa att visst finns det färg som ska hålla bra osv, men han sa att det kan dock bli halt. Med två små barn blir man fundersam då.Så nu undrar jag om ngn upplever sin vitmålade trapp hal?/Jen
    finns färg som man lägger nån form av sand i har jag för mig.
  • malins79

Grattis Gemelli och till den nyblivne fadern och storabröderna!

• malins79

Mimma, kottar, nötter eller polkagrisar kanske?

• malins79

God morgon!
    Här har det varit en tidig morgon. Jacob vaknade kl04 av att hans pyjamas var blöt. Sen när han bytt blöja och pyjamas var han inte trött. Han somnade igår kl17.15 för han hade bara sovit en gång igår. Så egentligen ska man inte klaga.

Nu sover han igen.

Igår blev soffbordet färdigt. Ska få hjälp att bära upp det idag. Det tog längre tid att skruva ihop det igen än vad jag har lagt på att måla det. Marcus har målat två varv och jag ett. Jag var inte speciellt smart när jag skulle skruva ihop det (jag är blond  )men jag var aldrig med när M skruvade isär det.
    Jag tycker det blev fint, ok det är inget EV-bord men det vill jag inte ha nu när Jacob ska lära sig resa sig upp och kommer gå runt bordet och banka med sina leksaker. Det får bli ett sånt bord eller liknande om nåt år istället. Känns bättre att få hack i ett bord för 50 kr än 5000.

Idag är det småbarnsmusik för mig och Jacob och sen ska jag dammsuga. Började igår att damma och städa toaletter/handfat.

Vad ska ni göra?

• malins79
    knyttis skrev 2007-11-15 07:59:18 följande:
    Godmorgon!Idag har det varit en vanlig morgon, sonen är pigg och glad! Han mådde bra hela eftermiddagen igår så de var nog ingen riktig magsjuka han hade, skönt! Kanske han stoppat i sig ngt knasigt på dagis, vem vet. Idag ska jag fixa här hemma lite nu på morgonen, åka iväg och handla lite ev och sen har jag en otrevlig läkartid på eftermiddagen bläk! Flugor i magen...orolig.Juliah - Har jag missat ngt är du bortrest knaske? malins - vad roligt att bordet är färdigmålat, brukar alltid kännas så himla skönt när de klart.
    Jag vet inte heller vad Juliah är, kanske är strömavbrott eller liknande. Hon bor ju utanför Ösmo där det var snökaos.
  • malins79

Här kommer en bild på det ommålade soffbordet, ett Ikeasoffbord för 50kr på Blocket.
    Är nöjd även om det inte är ett EV-bord
  • malins79
    Karamellfabriken skrev 2007-11-15 11:20:10 följande:
    malinJättefint! Vi har ett likadant (vitt såklart )Fast nu har det fått ta plats på sonens rum. Funkar där med. Vi har bordsytan till att bygga lego och järnväg på och på hyllan har vi korgar för förvaring.Superpraktiskt.
    Har ni lackat det? fundera på om det räcker att ha målat med lackfärg, alltså för hållbarhetens skull.
Svar på tråden Vita hem del 6