Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Mori skrev 2007-11-25 22:46:48 följande:
    Haha, ja fast jag lurades lite. Jag har ju ingen glögg Maken ringde från affären i lördags och frågade om jag ville att han skulle köpa glögg. Självklart svarade jag, det vore ju jättemysigt eftersom jag bakat lussebullar osv... Han kommer hem, men utan glögg!! Frågade honom lite surt "Köpte du ingen glögg?!?!" Han svarar: "Nej jag var inte så sugen..." Nähä... Ibland tänker han bara så långt hans söta lilla potatisnäsa räcker. Men imrogon har vi bröllopsdag så jag räknar kallt med kompensation dåNu ska jag gå och lägga mig! Natti natti mina vänner!
    hihi, sicken luring Flört om du kikar in i morgon så bjuder jag på glögg med lite lussekatter till! dagen till ära! natti!
  • MiaMariah
    FruPuffen skrev 2007-11-26 00:57:43 följande:
    Jäääsp! Sent inlägg här... Här har varit en stressig dag med både roligt och tråkigt! Det roliga var att jag var på julmys hos Helena Skarp och jag fotade faktiskt och har också lagt ut bilderna i min blogg! www.etthusivitt.blospot.com. Shoppade en stor stjärna som ska kläs i granris eller mossa (Ni ser den på en av bilderna från Helena), lite julgranshjärtan i fattigmanssilver och en liten ren!Det tråkiga var att vår 2-åring har fått ÖRONINFLAMMATION och vi ska flyga till Spanien i morgon... Så kvällen har tillbringats på familjeläkarjouren. Antibiotikakur fick vi iallafall men det kommer ju att göra jätteont i öronen vid start och landning . Ett tag övervägde vi att ställa in hela resan men efter lite prat med doktorn så beslöt vi oss att åka ändå.Nu väntar sängen, kommer nog att kunna besöka forumet även från Spanien så jag tittar nog in i veckan!
    Å vilka vackra bilder! Hoppas att din 2-åring blir bättre snart och att ni får en underbar vistelse i Spanien!
    Ewis skrev 2007-11-26 07:11:27 följande:
    Miamariah:Skulle in och skriva i din gästbok men var oinbjuden tyvärr...Jag har inte fattat förens nu att du är du, välkomen tillbaka!Minns inte vem det var som skulle flyga med sitt barn som har öroninflamation.Härligt med lite semester och du ska se att det går bra trots det onda i öronen för den lilla.Har flygit med sonen som var runt 6 år en gång när han hade en förkylning i kroppen som var på väg bort men det känndes i öronen på honom.Han grinade men det gick över fort och vi såg till att roa honom för glatta livet + tuggumi.Tuggumi är väl ingen hitt på en 2 åring men nappflaska brukar vara bra vid start och landning.Trevlig resa!
    Tack söta du! Lägger till dig!
    Peak skrev 2007-11-26 09:32:41 följande:
    Ja vilken bra regering vi har - synd bara att man inte är rik så man gynnas av den!A-kassan har inte räknat fel...jag har jobbat i 6 månader och varit fl i 6 månader så då delar man min genomsnittslön XX på 12 mån - inte på 6 mån!!Så nu sitter jag här med tårarna rinnandes och förbannar regeringen som kommit på detta. Helt sjukt!!
    Näe, fy fasiken alltså.. Lider verkligen med dig..
    Busan skrev 2007-11-26 09:48:59 följande:
    Ligger i soffan och är sjuk, det är jättesynd om mig som får ligga här med datorn alldeles ensam.... Jag har ont i kroppen och halsen så det är väl nån satans influensa på gång.Jag försöker lägga in bild i inlägget men det går aldrig. Går man in i sitt galleri på FL förstorar bilden kopierar och sen klistrar in den i inlägget. Ska inte bilden synas då?! Hjälp mig.
    Stackare, krya på dig! Du har plus eller? Försök med kortkommandonen istället - (ta markera allt först också) Ctrl+C för kopiera och Ctrl+V för klistra in.
    Sylt skrev 2007-11-26 11:01:33 följande:
    Ska läsa ikapp snart, bara lägga in lite shoppingbilder t en nyfiken mimmi . Givetvis får ni andra också kika.... Klocka fr Fridas, sitter på verandan som ringklocka. Min fina gran i fattigmanssilver som jag tjatat om.... countrybymail Vas, Hd, från Karma 40% Kortkedjan som ni andra haft lääänge, fr Fridas Fridas, 109pix  Kruka fr Homeville Fridas Fridas Fridas Pynt fr Fridas, fat fr HomevilleFick även med mig en svart HD spegel fr Karma m 40% rabatt Hittade även en lite annorlunda kalender t barnen.... *sparar den bilden*
    Å vad mycket snyggt!
    Beatrize74 skrev 2007-11-26 11:07:30 följande:
    Näe...hörrni...säg åt mig att gå och städa lite. Skulle behöva dammsuga och köra en maskin tvätt, men jag är så seeeg idag. Har ont i öronen och halsen. Skulle så gärna vilja få det fiiint här hemma ändå. Riktigt få gå så där runt lister med trasa, skura golv och så. Jag inbillar mig att min riktiga julkänsla infinner sig då, men jag är ju så seeeg som sagt. Jag vill...men orkar inte. *pustar och ömkar sig själv*Tur man har så snälla barn, känner inte alls igen mig själv. Har förresten plockat lingonris och mossa..men inte ens de orkar jag göra något av. Måste skärpa till mig. VILL ju som sagt. Hur ligger er egen kreativitet just nu på en skala 1-10? Vanligtvis ligger jag väl kanske i snitt på en sjua, men nu vette hunnan om jag nog inte är nere på en trea. *ryck upp dig hösäck, det kommer en häst*
    Jag är nog nere på en 2:a just nu..
  • MiaMariah
    mimmi006 skrev 2007-11-26 14:37:32 följande:
    Sylt- vilka fina saker! Härliga bilder också, det var tur att du väntade så de inte blev så där gula *hihi*Jag ska ta en paus från FL. Jag kommer att gå in sporadiskt nu... ni kommer inte helt bli av med mig, men besöken kommer nog inte bli lika täta!
    Ha en skön FL-paus!
    nublu skrev 2007-11-26 14:24:45 följande:
    Mimma: De är tillfälligt slut, får hem fler i slutet av veckan. Tror att de lämnar HDs lager idag. Så håll ut!
    Grattis till Aftonbladet!
    Busan skrev 2007-11-26 15:31:25 följande:
    MiaMariah: Tack snälla du för hjälpen.
    Se där, det gick ju! Ingen orsak! Jag hade nog målat vitt..
    Peak skrev 2007-11-26 17:36:31 följande:
    lite hjälp?Har fått förfrågningar på mina tavlor jag gör...men vet inte vad jag ska ta för dem. De är ca 30x30 och 40X40 med eller utan namn/ordEn tjej tyckte jag kunde ta ca 450:- för den med namn/ord på - vad tycker ni?
    tycker de är underbart snygga, skulle kunna tänka mig att beställa ett par själv faktiskt..
    tycker VSM:s prisförslag lät bra! men ett tips är också att räkna ut vad material + färg går på.
  • MiaMariah
    MariaV skrev 2007-11-26 18:42:23 följande:
    Vilka vackra tavlor Peak!Vad fint du har i fönstret Birks. Precis min smak Hoppas dina lussekatter blir goda MiaMariah. Jag vill också baka!
    tack, det hoppas jag också Flört
    Daggdroppen skrev 2007-11-26 19:06:30 följande:
     Nu är du "listad". Vilken fin tomt ni har!!! När ska ni börja bygga och hurdant hus? Nyfiken ju Nu ringde jag till vår rektor och sa att jag är hemma imorgon. Sonen är sjuk och har antagligen haft feber hela dagen( de har ingen termometer på dagis..). Han är jätteförkyld och har ont i munnen. Börjar misstänka att något är fel på tänderna längst bak. Hans 4 sista tänder (2+2) har hållit på ocj j*vlats sedan i VÅRAS men de kommer inte fram. varför jag skyller på tänderna? Jo för att han har haft lika jobbigt med alla övriga tänder... men de har ju kommit upp ganska snabbt. Inte som nu. Han är så sjuk så han "tuggar luft", tandkött och kinder. Och så blir det blåsor och så blöder det... Och det går i perioder med några veckors mellanrum. Sedan är det samma visa (nu kommer jag ihåg att jag berättat om detta tidigare).
    såklart jag bjuder!

Stackars liten med sina tandsingar..
  • MiaMariah
    Peak skrev 2007-11-26 19:46:31 följande:
    har dem i min blogg. De jag gjort till mig själv än så länge - ska börja tillverkning av fler denna vecka...
    ok, ska titta och höra med maken, skulle verkligen passa perfekt i vårt New Englandsovrum..
    Peak skrev 2007-11-26 19:55:50 följande:
    men hur gör man med frakten? Som traderavis, vikten + skrymmande? Finns ju de som skickar en del saker här med, webbutiker och annat
    frakt enligt Postverkets tabell har jag kört med..
Svar på tråden Vita hem del 6