Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-11-26 20:15:25 följande:
    Godkväll!Idag har sonen och jag haft heldag och var ute och promenerade i snöyran. Mamman fullt påpälsad med kängor, benvärmare (jag är en kjol-tjej som bär kjol 9,99 ggr av 10), mössa, vantar osv. Melker låg skönt och sov i sin vagn när vi möter ett gäng "tuffa", skräniga tjejer, uppskattningsvis i 10-årsåldern. När de passerar oss så säger en av dem- Såg ni vad hon var lik Kajsa Kavat. - Jaaaa, stämmer en annan tjej in.Sen ropar de efter mig "Hej, Kajsa Kavat....."En 32-årig småbarnsmamma, påbylsad, dragandes på en barnvagn - kan man få en bättre komplimang?!
    Hihi, vad gulligt! Glad
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-26 20:23:31 följande:
    Himmelbit: Du får byta nick. Så sött!!Måla eller inte? Vill gärna ha det vitt med vit stol och ny klädsel på dynan. Men det är i så jäkla fint skick. *enda gången man inte är glad över det*Jag hävdar bestämt att jag gjort en kanonaffär. 750:- för skrivbord och stol.
    Jättefint, bra affär absolut! Jag hade nog målat det ändå.
    Peak skrev 2007-11-26 20:26:36 följande:
    Himmelbit - gulligt!Min sambo cyklade till Ica med min cykel (barnsadel på) då ropade några tjejer i 14-årsåldern "Sexy hot daddy" - haha jag höll på att skratta ihjäl mig när han kom hem!!
    Skrattande
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-26 20:37:58 följande:
    Åhhhhhh! *dreglar*Tror att jag ska försöka bota den bulliga magen med lite Ben&Jerrys, New York super chunky fudge. Mums!
    Mums, lät inte dumt!
  • MiaMariah
    Himmelbit skrev 2007-11-26 20:41:22 följande:
    Julmust beställde du - vassego...
    jezzzica skrev 2007-11-26 20:44:12 följande:
    haha ni är ju för roliga!de där lussekatterna ser farligt goda ut....mmmm
    Skrattande de smakade inte så dumt faktiskt..
    Rori skrev 2007-11-26 20:47:21 följande:
    Sådär får man ju inte göra Mmmm, blir snååål!!!
    hihi! har fyllt på julgott i galleriet med lussekatter nu också då..
  • MiaMariah
    Kickan07 skrev 2007-11-26 21:03:26 följande:
    MiaMariah-Åh, jag som är superhungrig. Det riktigt vattnades i munnen på mig! Jag tar gärna lite glögg till
    så klart du får lite glögg till!
  • MiaMariah
    nublu skrev 2007-11-27 07:47:18 följande:
    *härmar Idol-Daniel* "Dreams are coooomiiing truuueeee* Grattis Juliah! Förstår att det är blandade känslor, jättehäftigt men nervöst att visa upp något av det mest privata man har liksom.Själv ska jag troligen vara med i ett reportage i Länstidningen Östergötland. Definitivt inte lika coolt som Allt i Hemmet eller en inredningsbok men det är en lagom början. Förhoppningsvis får chefsredaktören snilleblixten att göra en hel reprtageserie om kvinnligt företagande på landsbyggden, det vore extra kul!
    Vad roligt - grattis!!
    jen05 skrev 2007-11-26 23:43:02 följande:
    mia: får jag kika in hos dig?
    självklart!
    juliah skrev 2007-11-27 07:40:21 följande:
    Vet nu vad? Nu kan jag inte hålla mig även om jag inte riktigt vet hur det hela slutar.Jag fick ett mail för ett par veckor sedan från Helena Skarp, hon är intresserad av att tillsammans med Mari som har bloggen "An angel at my table" fotografera vårt hem. De gör uppdrag för Allt i hemmet och Lantliv. Och har en framtida bok i åtanke också...Det hela känns så spännande och nervöst så att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen.Nåväl, igårkväll ringde telefonen, jag sa till maken att jag inte är anträffbar oavsett vem som ringer...givetvís var det Helena  Hon skulle återkomma idag så då får jag veta mer.OM det blir av, då kommer jag att vara så uppstressad så att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera det, det är ju en dröm för mig det här, att få visa upp vårt hem men ja ni vet ju hur det är, en list saknas där osv osv. Så mycket man vill göra...
    Ååå vilken dröm, jag är förvånad att ditt hem inte har fotats tidigare..
    Karamellfabriken skrev 2007-11-27 10:34:53 följande:
    Slänger in en bild på hyacintglaset också
    Vad vackert!
    Peak skrev 2007-11-27 12:33:30 följande:
    hihi ja jag tror det Men frakten på tavlorna blir 77 kr - blir de för dyra då?
    Nej, det tycker jag inte!
Svar på tråden Vita hem del 6