• Enji

Vita hem del 6

Daggdroppen skrev 2008-01-27 10:26:20 följande:
    Vi ska ha linor i taket... är det tänkt. Men hittills tumlar jag faktiskt nästan allt. Oftast ryms det som inte tumlas på vår handduksslinga. Vi har en rätt stor sådan. Någon enstaka gång har jag använt mig av den gamla ihopfällbara torkställningen.Vi får se hur det blir. Det måste ju vara snyggt också Så maken klurar på någon fiffig lösning så man kan fira ner själva linorna. Jag skulle helst vara utan tror jag.  Och i ärlighetens namn tror jag att det blir så....
    Jag som hänger ALLT Vi har ännu ingen torktumlare nämligen.. men det blir det sen när vi gjort om. Fast jag gillar och hänga vissa saker och funderar på en lösning. Vi har en liten tvättstugan som även är vår groventré. Jag har en stång i taket nu där jag hänger upp mycket.. den kommer jag behålla. Gillar den mycket! Får klura lite på det ...
  • Enji
    juliah skrev 2008-01-29 10:42:30 följande:
    malins, vilka fynd!frupuffen, wow vilket hus ni hade på g. Men det ni köpte är superfint det med.Helt OT, Usch, nu ska jag häva ur mig lite, sen känns det nog bättre kanske. Känner mig faktiskt ganska ensam. Uttråkad är inte det rätta ordet eftersom jag ju skulle kunna göra hur mycket som helst men fattig på energi kanske.Har inga vänner med barn, känns lite meckigt att åka med barnen till sthlm bara för att pricka in någons lunchrast på en halvtimma. Ingen är i samma fas som jag Och jag får väl kanske skylla mig själv som inte går till Öppna förskolan och försöker lära känna lite nya människor men just nu vill jag bara inte.
    Vet precis vad du menar juliah.. efter min tid i Paris vet jag ännu mer. Nu är vi nya där vi bor i Sverige i vårt hus också.
    Jag går på ÖF en dag i veckan och det är faktiskt helt ok. Framförallt tycker Elias det. Han har superkul med alla barn och nya leksaker. Kanske skulle ni testa att gå dit en gång för att se om det kan vara något iaf? Jag gör det både för Elias och min egen skull. Där sköter han sig ganska bra själv och jag får en fikastund med vuxna.

Men visst kan det absolut kännas ensamt att vara mammaledig. Alla tycker alltid att man har det så himla bra.. men jag tror det passar vissa bättre än andra att gå hemma så.
  • Enji

Kajsa -> vad fint det blev med tygstycket i tvättstugan.. så lite gör såå mkt

• Enji

Gokväll tjejer

Ser att ni pratat om burkar till köket.. jag var på Ikea idag och inhandla just dessa till mjöl och socker http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00093198 
    Det blev jättebra.

Där var lite vårnytt som kommit in där..  mkt i ljus pastellgrön och rosa. Jag köpte även en matta till hallen, en vit plastmatta.. jättesöt också.

Just det, blev även 2 lampor till hallen. Var egentligen inne på någon hängde lampa. Men så hittade jag en rund med 4 spottar för 99:-, så det kändes för billigt för att låta bli. Blir så fint ljus med spottar tycker jag.

Så fin korg juliah!

• Enji
    Mufflon skrev 2008-02-01 08:42:22 följande:
    God morgon!!Värst vad lungt det var här då!!  Jag tänkte baka bullar idag, är det nån som provat toscabullarna i sista lantliv?
    Jag har provat semlorna i lantliv. De blev jättefina! Tycker bakrecepten i lantliv brukar bli jättebra

gomorron föresten
  • Enji
    Mufflon skrev 2008-02-01 10:04:34 följande:
    Ahh, ok. Jag provade saffransbullarna i långpannan då vid jul och de blev juh underbara.Får vänta på lilltösen kommer från skolan, hon vill juh säkert vara med o baka!!
    De bullarna gjorde jag med, supergoda och fina
  • Enji
    Kajsa M skrev 2008-02-01 11:04:36 följande:
    Här är det bakning för fullt. Släktkalas i morgon. Satte just hela elvispen full med bulldeg så den är bara att hiva ut.  Tror ni jag kan få en Kitchen Aid istället? Måste ut i snöstormen och köpa mig en ny i alla fall. Svårt attgöra tårta utan elvisp!Jag har faktiskt ingen träningsvärk efter bowlingen igår. Var bombsäker på att jag sulle få det! *vältränad* Jag och lillan är hemma idag också eftersom hon är förkyld och hostig fortfarande. Men nu är det mkt bättre. SKönt att hinna med lite idag inför stundande festligheter. Jag måste köpa en stol till lillans skolbänk. Lånade storasyrrans på bilderna. Vilken stol skulle passa bäst till den enkla skolbänken tycker ni?IKEA: Vit ingolf www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30125923Vit Norvald www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10115048EMCinderella www.em.com/index2005.asp&sub=ty...Mariella www.em.com/index2005.asp&sub=ty...MIOKvadrat www.mio.se/templates/MioProdukt.aspx&p...Åminne www.mio.se/Sortiment/Matplatser/Stolar/Aminne...Skolbänken ser ut så här och ska ha den dynan som är på stolen.Tacksam för synpunkter, om ni orkar!
    Jag tyckte Norvald var fin.. eller Åminne. Men Norvald var väl lite mer prisvärd kanske.
  • Enji

Gomorron...säger också gäsp

Funderar på att köra till min syster idag som bor 1 timmes bilfärd bort. Hon har nämligen fått sin lilla bebis nu

Igår var vi o hämta lite möbler...en bokhylla, ett vitrin, en byrå.... orkade inte greja med det igår dock. Det ska ju fyllas med saker och få sin plats. 

• Enji

Jodå, det är bra.. har ammat en hel del inatt, osså kommer nr1 halv sex och säger "UPP". Så lite seg är man allt..
    Ni är som vanligt uppe med tuppen ..

Blocket grejer Men inte behöver det målas.. det är vitt redan!

• Enji

Mkt skönt..  Målar kökssoffan just nu. Men tiden räcker sådär till tycker jag.. därför funderade jag på att lämna hemmet lite upp och ner idag och åka och snusa på bebis istället

• Enji

Gomorron

juliah -> jag har provat semlorna i Lantliv.. de blev jättefina och goda! Kitchen aid:en gick för fullt

Svar på tråden Vita hem del 6