• Enji

Vita hem del 6

Gomorron gomorron

Jaså nu ska slanka linjen sätta igång här i tråden, lycka till med det

Nu är vi hemma igen efter julfirande. Vi har haft det mysigt och träffat alla släktingar. Lite omkringfarande dock, men det har gått bra med busungarna trots allt.
    Min man överraskde mig med mina julklappar. Han sa att han hade köpt julklappar till sonen några dagar innan, så jag sa han fick gömma dem annars river sonen upp dem.
    När vi skulle lämna hemmet för vårt julfirande hos släktingar så sa mannen om inte sonen inte skulle få öppna sina stora julklappar innan vi for iväg. Annars skulle vi ju dra runt på dem flera dagar innan julafton också. Det tyckte jag mannen kunde bestämma då det var han som handlat. Sagt och gjort. Det blev julklappsöppning för sonen innan vi for iväg. Så säger mannen "ska du inte visa mamma dina fina julklappar nu". O vet ni vad! Där var en kartong det stod "Kitchen Aid" på Förvånad Skrattande Superglad och förvånad blev jag!
    Så nu äntligen har jag min efterlängtade hushållsassistent! Underbart. Tror aldrig jag köpt den fina själv.. lite snål åt mig själv.
    Så nu ska jag baka så det står det härliga till! Glad

Igår var jag ute på mellandagsrea. Usch, vad hysteriskt! Köpte lite julpynt på Hemtex då det var 70% på allt julpynt där. Bla en ny adventsstake som jag tyckte var söt. Annars blev det lite kläder till barnen och nån tröja till mig. Jag måste verkligen sätta fart med att rensa min egen garderob. Såå mycket jag inte använder nu efter 2 graviditeter..

• Enji

Gomorron
    Då var vårt dop över.. nästan skönt om jag får säga det själv. Vi hade dop tillsammans med några vänner och själva dopet i kyrkan var jättefint. Prästen var yngre och gjorde verkligen dopet för barnen. Väldigt lättsamt och fint.
    Efteråt hade vi lånat församlingshemmet och skulle ha kalaset tillsammans då vi har samma vänner. Men hu vad vi hade fullt upp. Vi blev ca. 60pers, så det kändes mer som att vi stod i köket än fick umgås med dem som verkligen var där. Lite synd ändå.. men men. Förstår dig juliah som valde att ha ett mindre dop denna gången. Med sonen hade vi ju dopet i Svenska kyrkan i Paris. Det var betydligt mindre folk där.. Det är ju mysigt på olika sätt såklart. Men igår skulle vi haft kökspersonal
    Nu är lillan döpt iaf

• Enji
    gemelli skrev 2007-12-30 08:58:28 följande:
    Enji,Ååå vi står i val och kval om hur vi ska göra med dopet. Stort eller litet...Så många som förvänta sig få komma, men skulle vara skönt att bara ha ett litet.
    Ja, som sagt jag skulle uppskattat lite mer fri tid så man kunde umgås med dem som var där. Det är ett hett tips om ni väljer ett större dop iaf..
  • Enji
    juliah skrev 2008-01-07 11:12:34 följande:
    Syltan, jag förstår maken fyller i mars, har börjat planera.Vet ni vad, jag har beställt en Kitchen Aid! Jag är så lycklig och nöjd! Förhoppningsvis ett av mina bästa köp! Tack för det snälla maken som förstått nu efter mååånga års tjat exakt hur viktig den maskinen är för mig!
    Åh, juliah.. jag är såååå himla nöjd med min Kitchen aid. Den är en underbar hjälp i köket! Så mycket lättare och roligare att fixa med saker. Den står framme jämt, så fin att titta på också ju
  • Enji

Japp, jag har en vit Fick även ett extra tillbehörs set till... har inte provat det än dock. Men har provat alla standardtillbehör, funkar så himla bra. Använde den senast idag när jag gjorde pannkakssmet.

juliah skrev 2008-01-07 15:13:09 följande:
    Enji, ååå, låter underbart! Har du några extra tillbehör till? Har du en vit? Snacka om att jag ska leka Leila på allvar från och med nu
  • Enji

AH, det har inte jag heller längre ser jag nu.. därför det ser så märkligt ut när jag citerar. Måste fixa till det då..

mimmi006 skrev 2008-01-07 20:09:11 följande:
    oj, jag är visst inte plus längre... här är adressen: mimmi-magnolia.blogspot.com/
  • Enji

Sylt... vet du vart Karma har tagit vägen nu? Den skulle väl öppna upp någon annanstans nu när den stängde innan jul?

• Enji

Aha, nä det var inget speciellt egentligen.. undra mest om det skulle öppna upp igen på annat sätt. Men jag tittar gärna förbi Jea iaf

Sylt skrev 2008-01-08 18:16:26 följande:
    Hejhej!Enji --> Jea tog med sig ngra godbitar till Blomsterkompaniet, inboxa henne om det är ngt speciellt du söker...Hvita --> Aha, Ting ute o inne *antecknar*. Jag har fixat på annat håll.... *hemlighetsfull igen* Återkommer när affären är kirrad mimma --> GRATTIS, vad kul! Underbar kanin! Maileg får se upp Mia --> Visst blev man lite snopen
  • Enji

Goddagens..

Sylt -> usch då med sjuk bebis. Tycker lillan här hemma varit småförskyld sen hon kom ur magen

Formex mässa låter skojigt.. hade jag med viljat!

Hörni.. ang. vattenkokare. Är det Dualits vattenkokare som gäller om man vill ha en fin och bra? Eller känner ni till nån billigare? Jag har alltid min framme, så den får ju gärna vara fin och titta på

• Enji

Godmorgon

Sicken kväll ni ser ut att ha haft.. massor av byta nick o grejer också.

Idag ska jag snart lämna liten på dagis. Sen ska jag o lillan åka och fika hos en annan mamma
    I eftermiddag får vi se vad som händer..

juliah -> vad kul att gästhuset börjar ta form! Vi ser fram emot bilder sen.

mimma -> vad för bullar tänkte du baka? Fikabullar eller frukostbullar aktiga?

Svar på tråden Vita hem del 6