lillafruluva skrev 2008-02-02 20:13:42 följande:
Ja, det blev vårt vid årsskiftet! Jag ska kolla upp lite om hur gammalt det är och så, men det är knappast nytt Ja, det är perfekt för barnen med, får och hästhagar, egen brygga och massor med natur!De förra ägarna har lämnat alla möbler till oss så dem ska jag inspektera närmare (kan bli fina med lite vit färg)På vinden har de börjat göra ett loft och det står 6 gamla fönster där!!! Jag blev alldeles till mig när jag kikade in där
Låter underbart!
Himmelbit skrev 2008-02-02 20:19:52 följande:
Hmm, svårt! Jag är ju helt såld på att ha låda i bordet. Vi har ett gammalt gammalt ikea-soffbord som jag målat. Jag älskar det och det är nog främst pga lådan där alla fula fjärrkontroller göms (både för det estetiska och för sonen ). Vi har även bruksanvisningarna till "apparaterna" i lådan.Jag köpte soffbordet när jag flyttade till min första egna lägenhet och då kan du säkert förstå att det är gammalt. Jag har målat det tre ggr - första två gångerna fick det bli antikvitt och nu senaste gången blev det råvitt.Slagbordet var verkligen fint men det fanns ju ingen låda.. Det andra bordet föll jag inte för. Vet inte vad det var, men det kändes lite "högt"?!
klaffbordet är 58cm högt och det andra 52cm. Det vi har nu är 55cm så jag tror inte det skulle vara för högt. Men jag vet inte. Blä vad jag har svårt att bestämma mig. Vill inte köpa så dyrt bord heller eftersom barnen ofta leker i v-rummet och bordet kan råka ut för det ena och andra