Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-12-01 21:47:30 följande:
    Ska jag kila iväg och ta lite gula kort tycker ni?! Det hör väl till att visa lite gula foton eller...
    Hihi...absolut!!!!!!!!
  • Beatrize74

Godmorgon...

Ser att du Juliah är uppe med tuppen igen. Vaknar Noell fortfarande okristligt tidigt?
    Här är det inte längre 05.43 som gäller utan vardagar kan det bli ungefär halv sju och det gör stooor skillnad med trekvart extra tycker jag.

Idag kom de emellertid studsandes båda två vid kvart över sex. Sonen lade sig hos oss och skulle nog ha kunnat somna om inte dottern varit så pigg och börjat leka med en musikleksak i hans rum. "Kom och lägg dig hos oss Isabelle", "Men pappa jag är UPPE nu" ropar en pigg tvååring tillbaka. Ja, och är hon uppe så ÄR hon uppe.

Nu ska maken få sovmorgon till 8.00. Sedan blir det stor frukost och så ska han åka iväg på jobb "Surprise". Då ska barnen och jag packa och vid halv tolv ska vi ta massa pysselsaker under armen och åka iväg och baka pepparkakor, göra ischoklad och lite annat fint pyssel på vår pysseldag. Får hoppas att maken hinner komma innan det är dags att komma hem.

...

Två frågor till er:

- Hur många "lösa" stolar kan ni få ihop i ert hem när ni har gäster? (Alltså matsalsstolar/köksstolar/träbrukstolar och annat)

- Om du fick 20.000 kronor "över", vad skulle du använda dem till? Semester? Något större till hemmet? Sparande? Småplock som du länge velat ha?

• Beatrize74

Näe...20.000 räcker inte långt vid utbyggnad... sluuuurp säger det bara så är pengarna uppätna av ingenting (läs isolering, balkar och skruvar)

Frågan om stolarna känns väl konstig kanske, bara det att vi har så MÅNGA och maken tycker att alla är befogade...och på sätt och vis kanske de är det, men det känns inte som andra har så här många.

...

Ytterligare en liten fråga:
    Vad har ni för "pyntställen" bortsett från fönstren? Det slår mig så här i julpysseltider att jag nästan inte har NÅGRA fina avställningsytor. I nuvarande hallen ingen - om jag inte räknar med byrån som gömmer sig under trappan och där pyntet ändå knappt syns.

I vardagsrummet har jag bara ett litet avlastningsbord som kan få prydas med stor ljusstake och blomsterarrangemang. I övrigt är det bara hööööga möbler som går ända upp i tak.

I köket ingenting...bara fönsterbrädan och bordet.

På ovanvåningen bara två små byråer som kan ge utrymme för pynt.

Finns så mycket jag skulle vilja pynta med så klart, men vart ska man göra av allt? Problemet blir ju att jag inte heller tycker om när det blir för mycket heller så jag känner mig verkligen begränsad i pyntandet.

• Beatrize74
    malins79 skrev 2007-12-02 07:39:09 följande:
    Här är Jacob sjuk, han har haft pöver 39grader sen igår natt och inatt har han sovit väldigt dåligt. Han har varit vaken i omgångar och gråtit.grattis Bea på namnsdagen!Ang dina frågor:Stolar 6köksstolar+6matsalstolar+2extrastolar=14När vi har kalas är vi 13vuxnar och 8barn( varav 2 som sitter i matstol), barnen brukar få sitta i soffan nere och äta så då får alla plats.För 20000kr skulle sofforna bytas ut nere, en Hemnesbyrå till hallen och en Birkelandgarderob, det som blir över om det nu blir det sparas till vår skidsemester i mars till Funäsdalen
    TACK!
    Hade faktiskt glömt bort det själv. Gullig du är!!!

Jobbigt för lilleman med feber. Är ni andra friska i familjen?

Du är verkligen en tjej som har koll på vad du vill ha du. Härlig läsning att få ta del av dina tankar.
  • Beatrize74
    juliah skrev 2007-12-02 07:58:19 följande:
    Grattis på namnsdagen Bea!Vi har inte heller så många pyntställen. Inga fönsterbrädor heller i vardagsrum eller kök så det begränsar ju ytterligare.Byrå i hallen, vedspisen,ett pyttelitet avlastningsbord i vardagrummet...hmm, kan inte komma på några fler ställen. Kanske lika bra det? Jag tycker att det är så jobbigt att hålla rent med för mycket pryttlar malins, hoppas han blir bra snart igen!
    Tack!

Ja, man får se positivt på det - att det blir lättare att hålla rent!

Kruxet blir ju nu vad man ska göra för fint pyssel idag när man inte har något utrymme för något! Får bli lite julgranspynt tror jag. Vitt! (Annars är julgranen makens ansvar...så har det alltid varit i den här familjen faktiskt...han NJUTER verkligen av att klä och pynta den och har fått helt fria händer (Nåja..nästan...bortsett från att jag inte vill ha något glitter eller att de lila kulorna går bort)
  • Beatrize74

Måste fråga om det är fler som blogspotsidor seeegar för. Andra bloggar bara tickar upp...men blogspot bara laddar, laddar och laddar. Inklusive min egen.

Är det så för er med? (Tycker hotmail är så med, så det kan ju vara min dator)

• Beatrize74
    malins79 skrev 2007-12-03 07:15:05 följande:
    God morgon!Nu är Marcus sjuk med, han har nog fått magsjuka. Jacob har fortfarande feber han hade 39 nu på morgonen.Är det fel att skicka Saga till dagis, hon var ju den som först som var dålig.www.aftonbladet.se/nyheter/article1380507.abfick mig ett gott skratt.
    Ja, jag skulle inte skicka iväg henne om hennes pappa nu precis fått magsjuka.
  • Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-03 07:35:25 följande:
    Här kommer en något suddig bild på vår advetsljustake, ska fixa till en traditionell så fort jag får plockat lite mossa..Hur höga ska egentligen tazetter bli innan de slår ut?  De står mellan julstjärnan och murgrönan till höger i bild.
    VSM - superfina bilder...skrivbordet ska bli så spännande att se när det är klart. Ger säkert lite inspiration till blivande lilla arbetshörnan i kommande sovrummet.
  • Beatrize74

Hörrni...från pysseldagen igår fick jag med mig ett HISKELIGT pepparkakshus med ett fasansfullt hopplock av dåligt gjorda keramiktomtar som står utanför på bomullssnön. Omtanken är ju såklart helt underbar och barnen tycker om det som har varit med och satt ihop det...står på en träskiva med belysning, så det lyser genom fönstren.

Men..jag har STORA problem med vart jag ska placera det som ni kanske kan förstå. Dels har jag så lite avställningsytor som det är....som jag skrev om igår. Dels så....ehhh...förstår ni nog själva det andra lite smått....ehhh...estetiska problemet.

Adjöss vita, fina, sparsmakade jul.

*mantrar "Julen är BARNENS högtid, julen är BARNENS högtid"*

Svar på tråden Vita hem del 6