• Sylt

Vita hem del 6

Godkväll!

Ni är lugna ikväll, skönt när man skall läsa ikapp

Vill bara berätta att jag varit i butiken "Blå Elefant". Inte så jättekul, hade man inte sett alla fina saker på hemsidan innan så hade man nog inte hittat ngt. Men de har ju precis flyttat så det blir säkert bättre. MEN, en viktig sak - det var en dansk tjej som jobbade där o jag frågade ang uttalet på Maileg..... det skall vara typ "Majlaj", alltså inget "g" i slutet utan mer som danska för "lek" (härlig förklaring, spec för er som kommer uppåtifrån)

• Sylt
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-12 22:02:53 följande:
    Woho! Jag har semester! Grymt skönt särskillt efter dagens 7-21 arbetspass.Juliah: Vad kul att din dag gått bra och att du är så lycklig! Men hur i all världen ska vi kunna hålla oss till nästa jul?Syltan: Kan du inte ta bekymmren med sonens förskola ett snäpp högre? Kolla vem som jobbar över föreståndaren och maila till denne ( om man mailar måste det diarieföras) Lisa1981: Vilka fina saker du visat! Kudden är underbar.Miamariah visar lika fina bilder som vanligt.Kållåda, får man barnen att äta det? *minns inge mer*Nu är det dags att flyttat det färdigmålade skåpet på plats, det har stått mitt i vardagsrummet sen i lördags..
    Får nog göra det!
    MiaMariah skrev 2007-12-12 22:12:36 följande:
    tack söta!
    Fel citat, men ändå . Man vill ju gärna glänsa lite
  • Sylt
    JeaJea skrev 2007-12-14 09:00:57 följande:
    Sylt jag har en liiiiten gles gran till digkramkram
    Wieeehh, kanon. Jag har iof byggt en egen av tallkvistar , ska inte skrämma er med bild

Välkommen Ruffa!

Ang välling : håller med andra klocka mammor i tråden, tycker ibland att bvc riktar in sig på konstiga saker.... Här hemma skall det bli tuffa tag m läggning under mellandagarna när vi båda är hemma *ge mig styrka o håll tummarna*.

Birk --> Tackar!

Ang trots --> Tycker att det kommer o går i vågor. Plötsligt är allt lugnt o fint om man måste skynda sig att njuta - sen är det full fart igen.... Tänk på att barnen känner sig trygga om de vågar trotsa, inte alltid en tröst - men ändå....

Julle --> gillar förresten att du ville byta ut mjölk till grädde i ett recept. Hihi, det är rätta takter
  • Sylt
    juliah skrev 2007-12-14 11:02:12 följande:
    Syltan, soptunnan i er veranda, är det Bruka eller Ikea?
    Inte Ikea iaf. Det är en present från låååångt tillbaka i tiden.... vet att den då var ruggigt dyr i en inredningsaffär ..... då fanns det inte så mkt zink
  • Sylt

MiaM --> Skrattande, roligt att mer än jag kan danska!

Färger.... kan bara säga att jag i flera dagar har pratat med min treåring att pojkar visst kan gilla rosa. RIKTIGT TUFFA killar vågar erkänna att de gillar rosa..... Jag som undrade var han fick andra ideer ifrån.... kanske från FL? Skrikandes 

• Sylt
    Daggdroppen skrev 2007-12-14 19:40:07 följande:
    Åh, nu kunde jag inte hålla mig så jag gick upp och började slipa.Allt gick bra tills det började lukta bränd el. Har två knasiga adventsljusstakar i golvfönstren i det rummet jag var i plus en  arbetslampa. Och så slipmaskinen. Kunde inte lista ut vilket det luktade ifrån så jag blev rädd och fick sluta . Måste ha maken att titta på det då han kommer in. Visst tycker ni att man bara behöver rugga upp ytan? Det är ju en hel del med märken efter användning. Men att börja spackla igen alla små hack så är ju ett jättejobb. Man får ju liksom spackla hela pulpeten då.... Och det får väl synas att den varit i användning? Bara den är bra målad??? Just nu känns det iaf fel att försöka få den helt jämn och fin. Lite av charmen försvinner ju annars....  Eller vad tycker ni? Hur skulle ni göra????
    Jag hade slipat bort den värsta färgen, målat ett lager o sett hur det ser ut. Fyllt i med spackel där det behövts, slipat o målat igen. Jag slipar aldrig bort all färg *lat*. Spackel o latexfog är mina fina vänner....
    MiaMariah skrev 2007-12-14 20:27:56 följande:
    Idag kom min madonna förresten som jag beställde för en tid sedan *lycklig*
    Var beställde du?
  • Sylt
    Mori skrev 2007-12-14 22:15:39 följande:
    Det var rappa puckar Hm, jag mailade och ville betala via faktura, men det kanske inte går då? Det stod i beställningsformuläret att det gick...
    Jo, det går säkert.
Svar på tråden Vita hem del 6