Vita hem del 6
Birks och Kalles mamma skrev 2007-12-03 08:56:03 följande:
Nämen oj! Jag förstår att barnen är stolta. Kan du inte erbjuda dem att äta upp huset? Tomtegubbarna kan ju kanske stå i deras rum? Säg att mamma inte har plats i vardagsrummet / TV-rummet / Biblioteket / Köket / Sovrummet / etc...
nublu skrev 2007-12-03 08:57:20 följande:
Bea: Så hemskt var det väl ändå inte? Så länge barnen är små är nog det där smällar du får ta. Det är rätt mysigt med pepparkakshus egentligen. Idag ska jag försöka få ändan ur röven och börja på min vetenskapliga artikel om företagskultur. *pust*
newht skrev 2007-12-03 08:57:44 följande:
Bea! Hujeda mig!!! Vet du...jag hade fixat till massor med kristyr o gjort hela stugan snöig! Det borde göra susen...ett evigt pilljobb, man lägger kristyr som i rutor runt varje nonstop så det ser ut som ett tegeltak o så gör du som hängade droppar längs kanten som ser ut som istappar...blir mycket...eh...finare då!
Eddan skrev 2007-12-03 08:59:23 följande:
Beatrize 74: du har möjligtvis inte katt? Annars kan jag rekommendera en lagomt nyfiken katt samt ett rangligt bord! Skämt åsido, det är ju tanken som räknas och de hade säkert jätteroligt när de gjorde huset! Tänk goda tankar och håll ut (annars får du väl käka upp huset och säga att du inte kunde hålla dig eftersom det såg så inbjudande ut ). Fast tomtarna kan ju bli svårare att få i sig

lillafruluva skrev 2007-12-03 09:02:03 följande:
Bea- eller låt florsocker bli ett snötäcker över skulpturen!!Näe...jag ska verkligen inte "förstöra" barnen genom att vara en ragata och bara kräva en viss sorts pyssel. Kommer aldrig glömma den artikel jag läste i någon inredningstidning för ett och ett halvt år sedan. Där beskrev modern i det vita hemmet, hur sonen gjort ljusstake i slöjden. Alla hade målat sina ljusstakar i klarröda nyanser, i svart, guld eller grönt och rött etc. Men han hade målat sin vit. När slöjdläraren hade frågat om valet hade han svarat att:
"Annars vill inte mamma ha den framme!"
Och SÅ vill vi ju ingen av oss här inne att det ska bli. Man får nog akta sig så man inte bli julfascist och förstör stämningen mer än bygger upp den.
(Och apropå det så får ni önska mig lycka till när jag försiktigt ska fråga maken ikväll om det är ok om jag tar över HANS julsyssla - att dekorera granen. Vill han inte, eller det verkar vara känsligt för honom så kommer jag backa. Det skulle bara vara så roligt att göra lite vita pysselsaker till granen i år och jag har ju - som jag nämnt tidigare - inte så många ställen att göra av mina pysselsaker i övrigt)