Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Juleja skrev 2007-11-27 20:38:19 följande:
    mimmamum skrev 2007-11-27 19:05:18 följande:Tack för alla tips på klockor!Den var fin Mimmamum! Ska fundera på om jag har råd... alternativt låta bli att tala om för karln vad jag betalat... hihiHan har en i plast med grönsaker vid varje siffra i köket nu... makalöst hemsk. (Jag flyttade in hos honom för ett år sen ungefär.) Jag för fajter på flera nivåer nu, han vägrar att ge upp sin gamla otäckt illaluktande mikro också! Det är bara för äckligt! Jag kommer köpa en ny liten smidig sak hur som. Hur gör ni egentligen med era män och kontorsstolar?! Min vill köpa en superultramega-kontorsstol med inställningar hit och dit och snurr och svart läder, ni vet... Jag har sagt att i början kan han få ha sin dator och allt i barnets rum, men snart ska ju allt det ut i vardagsrummet. Jag vill inte ha en kontorsstol där!
    vi har två vanliga svarta klassiska kontorsstolar som vi håller på att få nippran på - de tappar hjulen med jämna mellanrum..
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-11-27 20:15:26 följande:
    Vi ska också ha färdig deg. Detta ska bli ett riktigt barn-bak med 4 små barn och två vuxna, mjöl runt hela köket alltså. Men huvudsaken de har kul Vårt julkort. Idén med ljusslinga stulen av någon (minns tyvärr inte vem) här på fl. Tyvärr är bilden för ljus så den kommer inte fram. Men orkade inte ta någon ny bild.
    jag tycker det är jättesött, du behöver inte ta nåt nytt!
    LinaoMatilda skrev 2007-11-27 20:43:14 följande:
    MiaMariah: Kul att se bilder från NK. Åh jag saknar Göteborg ibland. Fint!Kajsa: Jättefin kudde du har sytt. Du har så fina detaljer på dina kuddar!
    tack!
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-11-27 20:52:19 följande:
    Tack Lite för ljust, men det får väl gå..
    nej, jag tycker inte det var för ljust, blir jättefint!
  • MiaMariah
    Juleja skrev 2007-11-27 20:57:47 följande:
    Angående den förbenade kontorsstolen...Jag föreslog några stolar idag, när vi kikade på nätet, men se näe det gick inte. Han vill verkligen ha ett svart snurråbäke!Jag ska jobba hårt på att få in en gammal stol jag ärvt efter min pappa. Den har svart läder och slitna ben i trä, men det går nog att fixa till. Måste bara övertala mamma att jag kan ta den, för just nu står den hemma hos henne. Projekt övertalning alltså. Men idag när vi körde kartonger till nya lägenheten pratade han återigen om den 42tums platt-tv han vill köpa. Då sa jag att jag kan ge med mig på den punkten, men aldrig om kontorsstolen. SÅ där finns kanske en öppning! (Jag har bestämt sagt att det räcker med 37tum tidigare, eftersom jag inte vill ha nån vräkig tv)
    Hihi, låter som en bara plan!
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-27 21:55:20 följande:
    Vill ni se mitt senaste pynt?
    JA!
  • MiaMariah
    Karamellfabriken skrev 2007-11-27 21:06:14 följande:
    Var det någon mer än jag som tittade på Äntligen Hemma?Men vad har hänt egentligen? Det är ju TOTALT kass nuförtiden.Tjejen, som jag inte vet namnet på, men som måste vara totalt färgblind är väl ändå värst. Hon kan ju inte förståååå folk som målar vitt !Nej, fram för grälla färger och kökslampor gjorde av ceriserosa silikonbakformar
    sneglade bara lite, tycker också det har blivit urdåligt numera. jag gillar bara när Lulu kommer in, hon är duktig även om hon använder mer färger än vad jag hade gjort.
    Lisa1981 skrev 2007-11-27 21:09:03 följande:
    God kväll Har läst ikapp lite men kommer inte ihåg ett dyft av vad jag ska kommentera Jag sitter på jobbet, har inte hunnit med nåt hemma sen i helgen..bara jobb och slit. Ser fram emot helgebn.En snabb fråga. jag har ju sytt gardiner till köket och satt upp rullisarna med vita smalare sidenband. Jag tycker iofs att det ser ok ut men skulle vilja ha riktigt fina band där. Någon som har nåt förslag??? gardinerna är randiga svart/vit bommull från stoff och stil.
    har du någon bild?
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-27 22:07:31 följande:
    Lummern jag hittade häromdagen:Myrten, tvärr inte den tåliga sorten, får väl se om den lever till julÄnnu en krans..Älskar mossa!( men inte småkrypen som bor i den)
    VSM - vännen - jag säger bara - ÅÅåååååå...
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-27 22:16:05 följande:
    Tack! Kommer du ock fikar snart? *raggar fikasällskap*
    Hihi, vad gullig du är som frågar, jag behåller inbjudan tills jag törs, lite tidigt ännu..
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-27 22:22:48 följande:
    Bra! Du kommer att bli så trött på att jag tjatar att du fikar med mig bara för att slippa mig. Kram!
    Skrattande inte tröttnar jag på dig vännen, tvärtom! ska bli kul en dag när det är tajm!
  • MiaMariah
    Mori skrev 2007-11-27 23:16:32 följande:
    Arg arg arg: Dottern har nu haft feber i två veckor till och från. Har under tiden ringt vårdcentralen som om och om igen bett oss avvakta. Idag fick jag nog, ringde och tjatade mig till en tid. Vi gick dit med dottern som är VÄLDIGT rädd för läkare. Hon blir stel som en pinne och skriker så att hon kräks redan på väg in i undersökningsrummen...Väl därinne säger läkraren i mkt otrevlig ton: Sätt er där! Och vevar med näven mot britsen. Jag svarar, tyvärr når jag inte ner med benen så....  Hann inte prata klart innan han sa "Sätt dig där!" igen. Gjorde snopet som han sade, klättrade upp men en panikslagen dotter i knät. Väl där började han gorma, håll såhär, kläm henne sben mellan dina så hon sitter fast, men håll sådär sa jag ju!! Gormade som en riktigt idiot! Moa grät och grät och grät, och ajg försökte FYRA ggr förklara för honom att jag kan inte sitta på britsen utan att nå ner med fötterna om jag ska hålla i henne OCH klämma fast henne samtidigt. Han vägrade lyssna utan bände själv ner hennes armar och höll fast hennes huvud. Gubbjäv***!! Efter en snabb koll i öronen konstaterade han att hlon hade dubbelsidig öroninflammation och läxade upp mig om varrför vi inte sökt tidigare, det är ju faktiskt plkågsamt för ett så litet barn! Jag kände mig så arg och besviken! Det är nadra gången de beter sig så mot mig och dottern. Om man inte kan eller vill hantera barn för fem öre kanske man ska arbeta ngn annan stans!Förlåt för mitt OT men jag behövde få ur mig all min ilska!
    Nämen! Förvånad Det där ska ni inte acceptera - anmäl honom! Och byt läkare - går det inte så rekommenderar jag er att vända er till en privatläkare. Det kostar lite mer men är faktiskt värt pengarna att komma till någon som är vänlig och tillmötesgående.
    juliah skrev 2007-11-28 06:51:43 följande:
    Åååå stackars liten  HUR kan man? Det där borde du försöka få fram till någon chef på stället. Säkerligen inte första gången.Hoppas Moa får bli bra snart igen! Usch, man får ju ont i hjärtat av att höra sådant.Karamell, jag ser inte heller på äntligen hemma, eventuellt om Lulu ska vara med, annars får det definitivt vara. De tillgodoser verkligen bara en sorts smak...den där Isabell skulle inte få kliva över tröskel till vårt hem ens under pistolhot Såå fina julkort ni visar på era barn, jag ligger lite lågt med det, hoppas på att aftonbladet knäppte några fina som jag kan skicka iväg som julkort.**Den 9:e december kommer tidningen ut och finns även ute på måndag** Håller tummarna för att det blir bra.
    Vad spännande! Då ska jag bege mig till butiken och köpa ett ex.
    Julgranen ska vi faktiskt redan få upp nu i dagarna, lite tidigt tycker säkert många men det struntar jag i Flört
    mimmamum skrev 2007-11-28 08:52:37 följande:
    Godmorgon! Fy vad ont jag har i halsen, både jag och sonen är sjuka, han sover till och med forfarande vilket ALDRIG har hänt! Jag som har såååå mycket att göra!Mori, usch vilken dålig behandling, tycker så synd om er!juliah, datumet måste antecknas, sååå spännande!
    Nää, vad trist.. Krya på er!
Svar på tråden Vita hem del 6