Mori skrev 2007-11-27 23:16:32 följande:
Arg arg arg: Dottern har nu haft feber i två veckor till och från. Har under tiden ringt vårdcentralen som om och om igen bett oss avvakta. Idag fick jag nog, ringde och tjatade mig till en tid. Vi gick dit med dottern som är VÄLDIGT rädd för läkare. Hon blir stel som en pinne och skriker så att hon kräks redan på väg in i undersökningsrummen...Väl därinne säger läkraren i mkt otrevlig ton: Sätt er där! Och vevar med näven mot britsen. Jag svarar, tyvärr når jag inte ner med benen så.... Hann inte prata klart innan han sa "Sätt dig där!" igen. Gjorde snopet som han sade, klättrade upp men en panikslagen dotter i knät. Väl där började han gorma, håll såhär, kläm henne sben mellan dina så hon sitter fast, men håll sådär sa jag ju!! Gormade som en riktigt idiot! Moa grät och grät och grät, och ajg försökte FYRA ggr förklara för honom att jag kan inte sitta på britsen utan att nå ner med fötterna om jag ska hålla i henne OCH klämma fast henne samtidigt. Han vägrade lyssna utan bände själv ner hennes armar och höll fast hennes huvud. Gubbjäv***!! Efter en snabb koll i öronen konstaterade han att hlon hade dubbelsidig öroninflammation och läxade upp mig om varrför vi inte sökt tidigare, det är ju faktiskt plkågsamt för ett så litet barn! Jag kände mig så arg och besviken! Det är nadra gången de beter sig så mot mig och dottern. Om man inte kan eller vill hantera barn för fem öre kanske man ska arbeta ngn annan stans!Förlåt för mitt OT men jag behövde få ur mig all min ilska!
Nämen!

Det där ska ni inte acceptera - anmäl honom! Och byt läkare - går det inte så rekommenderar jag er att vända er till en privatläkare. Det kostar lite mer men är faktiskt värt pengarna att komma till någon som är vänlig och tillmötesgående.
juliah skrev 2007-11-28 06:51:43 följande:
Åååå stackars liten HUR kan man? Det där borde du försöka få fram till någon chef på stället. Säkerligen inte första gången.Hoppas Moa får bli bra snart igen! Usch, man får ju ont i hjärtat av att höra sådant.Karamell, jag ser inte heller på äntligen hemma, eventuellt om Lulu ska vara med, annars får det definitivt vara. De tillgodoser verkligen bara en sorts smak...den där Isabell skulle inte få kliva över tröskel till vårt hem ens under pistolhot Såå fina julkort ni visar på era barn, jag ligger lite lågt med det, hoppas på att aftonbladet knäppte några fina som jag kan skicka iväg som julkort.**Den 9:e december kommer tidningen ut och finns även ute på måndag** Håller tummarna för att det blir bra.
Vad spännande! Då ska jag bege mig till butiken och köpa ett ex.
Julgranen ska vi faktiskt redan få upp nu i dagarna, lite tidigt tycker säkert många men det struntar jag i

mimmamum skrev 2007-11-28 08:52:37 följande:
Godmorgon! Fy vad ont jag har i halsen, både jag och sonen är sjuka, han sover till och med forfarande vilket ALDRIG har hänt! Jag som har såååå mycket att göra!Mori, usch vilken dålig behandling, tycker så synd om er!juliah, datumet måste antecknas, sååå spännande!
Nää, vad trist.. Krya på er!