Inlägg från: Lisa1981 |Visa alla inlägg
  • Lisa1981

Vita hem del 6

Tack, va roligt att ni tyckte de va fina. Nu ska jag nog bege mig ut i skogen en sväng och plocka av vad den har att erbjuda. Får se vad det blir. Synd bara att det regnar!!mEn sonen blir inte ledsen för det, bara han får vara ute!!!

• Lisa1981

Hej hej
    Jag hinner inte sitta här känner jag, sååå tråkigt.

Jag hann läsa lite och undrar bara vad det är för skivor från coop som ni pratar om.

Jag har precis beställt vinterns söta från adlibris. Är det nån av er som har den och som tycker den är bra?????

Fina grejer ni gör och köper hela tiden. Grisarna är ju ursöta, undra bara vad sambon skulle säga om jag beställde en rosa sån till sonen

mimmamum, den där muffinsen som du har sytt, har du en beskrivning på den???
    den är ju bara såå fin.

vsm, jag tror att jag hade målat bordet först och sedan bestämt om det passar in eller inte

Kommer inte ihåg va det mer va att kommentera!! säkert hur mycket som helst.

• Lisa1981

Bea, vilken fin tekopp.
    Hur gör du?? du måste vara övermänsklig Har ni några beskrivningar eller så?? Jag får inte ens till en boll eller muffins. Hur gör man, någon som har nån beskrivning???
    Jag kan ju virka men tydligen kan jag inte lista ut hur man ska göra...

Kajsa, va fit det blir med sponten, vart är nästa ställe??

Kommer inte ihåg va mer jag skulle kommentera..

Idag blir det anst.intervju för min del och sen ikväll ska jag jobba, så inget pyssel för min del...Är lite nervös inför intervjun.

• Lisa1981

En snabb fråga. Ni som har virkat bollarna. När man har gjort tre stycken lm och förslutit de med en sm så gör man ju en lm. Hur går man vidare sen på varv 2. Ska man virka förbi ändan alltså runt eller ska man vända virkningen och virka åt andra hållet. Förstår ni???

• Lisa1981

Vsm, va fint bordet blev, vilken skillnad. Jag tycker verkligen att det passar in nu.

Julia, vilken fin stjärna. Jag vet ännu inte vad jag ska ha för julaktig belysning i mina fönster. någon som har någo tips???

Gemeli, lycka till. Åh så underbart att du snart får snusa bebis

Jag har ett inredningsproblem hemma. Jag har två lite större ramar ovanför en sittbänk i hallen som det nu är motiv av orkideér i. Jag tycker iofs att de är fina men jag har tröttnat på dom . Är det någon som har nåt tips så jag kan sätta nåt annat i. Jag tror inte att jag vill ha vanliga kort i, typ på sonen utan nåt annat.

Idag ska jag jobba men innan det ska jag gå in i den lokala inredn. affärer och shoppa för de har julskyltat och fått fram ALLT nytt. Som ett barn i godiaffären

• Lisa1981

Hej hej
    Sitter på jobbet och tjuvläser...

Nu känns det som om det snart vore jul. Snön gör ju att man får sån julkänsla i hela kroppen.

Ja det där med tavlor tycker jag är jättesvårt, jag får klura lite på hur jag ska göra. Enklast kanske vore att ta ner dom och sätta upp nåt annat på väggen!!

Kommer knappt ihåg va jag skulle kommentera..

Fina nya utseenden i en del bloggar. Korsstygnen va jättefina.

Jag försökte virka en boll idag efter beskrivning men det gick sådär. Jag måste vara det stösta jubelidioten som inte kan följa en beskrivning. Jag hade ju trots allt 5:a i syslöjd...hmmmm.. talangen är som bortflugen

Nu får jag nog kika vidare och sedan kanske jobba lite till innan jag ska gå hem

• Lisa1981

Juliah, tack Jag ska ge det ett försök till när jag kommer hem ikväll. Hoppas manne kommer hem snart. Min sambo ringde förut för att varna mig om att det va mycket halt på  vägen hem till oss. Bäst att ta det försiktigt.

Nu ska jag snart rapportera till natten och sedan är det dags att gå hem. Ska bli skönt faktiskt.

Fru puffen, får jag komma in???

• Lisa1981

God kväll

Hä har jag inte suttit på hela dan

Grattis Gemelli. Sååå söt.

Den där coop staken verkar vara populär, jag har den med.

Jag hade det där spjälsängsskyddet från ikea. Jag tyckte att det va helt ok.

Tapeten de valde bort va en beigh lite skottsrutig. Den kommer om jag inte missminner mig från borås tapeter. Katalogen sea side om jag inte är helt ute och cyklar. Jag har tapeten i samma serie fast med stjärnorna.

Jag har löst problemet med tavlorna i hellen. Jag satte i vitt tyg och sedan köpte ja zink hjärtan som jak klädde med blåbärsris och satte dessa på glaset. Luddigt värre, det är sent nu   bild kommer imorgon.

• Lisa1981

Mimmamum, vikla fina skåp. Får man knacka på och komma in hos dig???

Nublu, hallen blev jättefin. Min svägerska och alla andra har tydligen börjat använda de där skivorna. Är det bra och lätta att jobba med????

Fint soffbord, och vilket fynd ..(vem det nu va, minnet är dåligt)

Gemelli, ja snäll mot mamma verkar din lilla prins vara.

Rori. Va duktig du är som syr så avancerade grejer.

Jag har för övrigt lagt ner allt vad virka heter nu. Jag kan bara inte virka längre, jag har insett det nu. Det bir bara pannkaka och dessutom får man ite sitta ifred och räkna sina maskor...

Jag fixade ju till mina tavlor i hallen, det blev faktiskt ganska bra. Nu är jag inte lika trött på dom längre Jag funderar på att måla ramarna vita också de är fn i ek. Om ni vill se kanske jag kan ta ett kort..

Annars är det snart dags för jobb, igen...

En sak till bara, jag fick jobbet som jag sökte och va på intervju på i måndags. Vet dock inte om jag ska ta det...

Svar på tråden Vita hem del 6