Inlägg från: MichaelaW |Visa alla inlägg
  • MichaelaW

Vita hem del 6

Hej tjejer!

Oj vad ni skriver! Jag kommer nog inte orka läsa ikapp allt ikväll för jag är helt slut i huvudet, jag vet knappt vad jag heter längre!
    Jag har suttit och skrivit en arbetsansökan sen kl. 20.30 typ, det är så svårt och jag tycker alltid att det låter så fånigt! Extra nervös är man ju när det är ett drömjobb men det är typ 99% chans att jag inte får det. Men man får ju alltid chansen att träna på att skriva en jobbansökan  *helt slut*.

Idag har jag även haft ett stort matteprov så ni kanske förstår att jag är het matt. 
    Skönt att det är fredag imorgon och jag kommer nog verkligen att sova gott inatt.

• MichaelaW
    Värsta supermamman: Vet du hur glad du har gjort mig idag...! Jag läste att ni har pratat om vägg panel idag. Finns det något finare?! Å vad jag önksar mig en panel i hallen och köket. Nu när jag håller på att inreda min framtida lägenhet (som jag hoppas att jag får snart *ha ha ha*) den har vit träpanel på väggarna. Jag såg länken till sidan där dom verkar ha en inte allt för svår panel att sätta upp, tänkt kanske till och med jag skulle klara av att sätta upp en sån panel på väggen?!  När man inte har någon kille som kan stå för alla de där snickerigrejerna så får man ficka det själv. Jag trodde jag aldrig skulle komma längre än en panel i mina drömmar men du har gett mig hopp på att jag kanske kommer få en vacker vit panel på väggarna i min lägenhet. Tror ni en händig tjej som jag skulle kunna fixa det?
  • MichaelaW

Jezzika: Vi fixar det! Man måte bara tro på sig själv. Jag får be mamma komma och hjälpa till att hålla i brädorna. Hi hi...

Lillafruluva: Barnmorska är mitt drömyrke och det har det alltid varit! Jag har sökt in till sjuksköterskeutbildningen till våren både helfart i Stockholm och olika distansutbildningar, jag vet inte riktigt än vad jag vill gå. Först hade jag tänkt att gå på helfart (fast distans är ju också på helfart men man går ej i skolan) men nu funderar jag kanske på att läsa på distans och förhoppningsvis jobba lite också då men jag funderar på om jag kommer att orka? Att både plugga till SSK, jobba och ta hand om en vild liten 2 åring, jag är ju ensammen.

• MichaelaW

Å jag hade ju tänkt skriva ett blogginlägg idag men nu vet jag inte om jag är kapabel till det. Jag har ju nämligen köpt en liten barnsoffa för ett tag sen *min stora kärlek och den har en kärlekshistoria bakoms sig* Barnsoffan är från 1886 och helt i orginalskick...

• MichaelaW

lillafruluva: Ja börjar mer och mer överväga distansutbildning, man blir inte direkt rik på att studera och jag tänker om jag bara jobbar lite, två/tre dagar i veckan så får vi lite bättre ekonomi och ibland kanske jag kan jobba lite mer och ibland mindre. Det känns så skönt att höra folk som är positiva till distansutbildning.

jezzika: Jag bor i Boden (I Norrbotten ) En liten byhåla, hi hi... men jag är på väg att flytta till Stockholm, jag flyttar runt jul. Jag kommer ifrån Stockholm och har bott där nästan hela mitt liv förutom 2 år som jag har bott i Boden. Vart bor du någonstans?

• MichaelaW

Värsta Supermamman: Du har verkligen gjort mig glad  jag ska läsa lite mer på deras hemsida om hur man ska göra och så ska jag leta upp butiker där dom säljer deras panel. Jag vet vad jag kommer att drömma om inatt.... jag med en hammare i handen.  

Nu ska jag också gå och sova. Imorgon har jag bara en lektion och sen är jag ledig. Det blir lite shopping för mig imorgon med bla. varmare vinterkläder åt Elias, glögg och lite små saker från Åhléns...

God natt på er!

• MichaelaW

jezzica: Jag har en syster som bor i Boden, hon flyttade hit för ett par år sen för hon träffade sin blivande man som bodde här. Om min syster inte hade bott här hade jag aldrig flyttat hit men jag flyttade upp och började plugga här "se någonting annat" om det nu finns så mycket att se i lilla Boden *hi hi hi*.

Jag har läst att distansutbildningar blir allt mer och mer vanligt och att dom ska sattsa stort på det.

Natti natti.

• MichaelaW

God dag!

Nytt sorgligt inlägg i bloggen. Gråter 
    Jag hade tänkt skriva ett inlägg och visa bilder på mitt senaste fynd barnsoffan, men det får bli i kväll för nu är jag så tårögd så jag inte ser vad hag skriver.

Jag ska äta lite lunch sen gå och shoppa så jag blir lite gladare igen.

Välkomna i alla fall!

• MichaelaW

Värsta supermamman: Erat sovrum är jätte fint! Där skulle jag nog kunna sova bra. Panelen är speciellt fin!
    Det var så mysigt med spegeln och ljusslingan, å jo erat sovrum är jätte fint!

Svar på tråden Vita hem del 6