Vita hem del 6

Tack för mat tipset! Att komma på vad man ska äta är bland det svårast som finns!
Mori: Tack så mycket! Ja det är så sorgligt allting. Jag stod min mormor så väldigt nära, lika nära som min egen mamma om inte ännu närmare mormor.
Vilket fint troll! Man blir alldeles glad av att se honom.
Jag med! Jag har en duk som är halvbroderad som mormor har påbörjat. Min mormor var en väldigt duktig sömerska och hon virkade, stickade, sydde ja ni vet förr i världen så kunde man alltid sånt. Min mormor hade alltid något sy/virk/stick/broderi på gång. Det är så synd att jag inte han lära mig mer av henne och hennes händiga konster.
Duken tänker jag absolut brodera klar men jag lovar den är på lite högre broderinivå. Mormor var lite duktigare än vad jag är, hi hi...
Tack för era vänliga ord!
numberone: Hi hi hi...
Mori: Jag kanske kan ta en bild och visa er duken sen.
Nu är det dags för lunch sen kila iväg till stan i regnet.
Ikväll ska jag visa er barnsoffan.
Go kväll!
Kikar in lite snabbt men en fråga (jag har fått hjärnsläpp).
Visst finns det en Internetsida för hobby där man kan beställa pärlor, tyger och till andra pysselsaker? Vad heter sidan? Å jag minns inte.
Det var ju Panduro jag menade, jag kom på det. Hi hi...
God natt på er allesammans!
Hoppas ni får en bra start på den nya vecka.
Go kväll!
Här är det rena sjukstugan. Elias har varit magsjuk i veckan *tack gode gud för att jag har klarat mig från magsjuka i alla fall* Elias vart efter några dagar fri från magsjukan men nu har han feber och är väldigt förkyld i stället.
Jag har hunnit med 2 nya inlägg i bloggen ikväll.
Välkomna!
Hej!
Vad mycket fina bilder ni har visat idag. Jag har inte hunnit läsa så mycket men i alla fall kikat på alla fina bilder.
Jag skulle behöva lite hjälp. Först så undrar jag om någon vet vad spegeln från House Doctor kostar. Den minsta modellen som har rundade hörn upptill. Jag ska nämligen skicka mamma att köpa en åt mig eftersom vi inte har någon återförsäljare här uppe som säljer saker från HD. Tror ni att spegeln finns kvar över huvud taget, den har ju funnits ganska så länge nu.
Sen undrar jag om det finns någon butik/Internetbutik som säljer "knoppbrädor" jag menar en hängare, oftast en gammal bräda med träknoppar på. Hi hi... förstår ni? Eller alla som har dessa har dom snickrat dom själv?
Dom är ju så fina!!
Det har varit en sån lång dag som började på vårdcentralen och slutade efter flera timmar på sjukhuset med massa undersökningar, läkare och information.
Det här kom helt plötsligt och jag ska få göra flera undersökningar och utreda närmare hur svår sjukdommen är.
Det är inte farligt men en dröm som varje kvinna har, har gått i tusen bitar för mig. Kanske finns det ett litet hopp, det får vi se efter fortsatta utredningar och undersökningar.
Förlåt om jag pratar i gåtor men jag känner mig inte riktigt redo för att berätt än. Jag vet inte men just nu är jag så fruktansvärt ledsen och jag skäms faktiskt lite.
Tack för era kramar, dem värmer!
Pärla1: Jag vet att ni lyssnar om jag vill berätta och det känns så bra! Finns det någon bättre tråd än denna? Alla är så snälla och omtänksamma.
Nu ska jag ta en lång dusch och sen försöka sova. Faktiskt så tror jag inte att det kommer bli så svårt för jag är så slut och tom i huvudet. Jag tror inte att jag har tagit in allt som har hänt idag än, det har varit så mycket.
Tack för att ni är så snälla och stöttande allesammans!
God natt.
JAG VANN BUDGIVNINGEN!!
Jag har fått en lägenhet!
Jag är så himla glad just nu! Kontraktet skrevs på idag. Jag kan fortfarande inte förstå att det är sant, att det är MIN lägenhet. Det är en drömlägenhet, å den kommer att bli perfekt för mig och Elias. Det är en liten trea, vi kommer att få varsit sovrumrum, hi hi... (fast visst är det jätte mysigt att sova med Elias) Som ni ser har den en egen ingång och en stor altan. Det är en jätte fin gård med lekplats precis utanför. Lägenheten ligger i samma del av Stockholm som jag är uppvuxen i. Å jag är så himla glad! Det är en drömlägenhet för mig just nu!
Bilden är tagen av mäklaren. Bilden ser inte så speciell ut nu men tänk vad mysigt det kommer att bli att få inreda den stora altanen till sommaren med massor av blommor, vackra utemöbler och göra som en liten trädgårdsidyll på min alldeles egna altan!
Hi hi... Nu går inredningstankarna på 200 varv. Jag vet precis hur jag vill ha det. Jag lovar att jag inte kan tänka på nåhot annat än inredning just nu fast jag borde egentligen koncentrera mig på de sista proven i skolan, hi hi...
Jag ville bara dela med mig av min lycka. Att just nu är jag så hima glad!
Lägenheten ligger i Älta. Jag är uppvuxen i Älta och kommer att bo jätte nära min familj och mina släktingar som alla bor i Älta. Det är verkligen radhuskänsla på lgh med egen ingång och en mysig liten uteplats. Det är ett jätte fint område runt om kring. Å jag är så himla himla glad så jag kan inte sitta still *fniss*.
På kontraktet står det att vi får flytta in 15 januari med familjen som bor där sa att om vi vill får vi flytta in några dagar tidigare. Nu är det mycket att planera, jag ska "frakta" hela mitt hem 100 mil, hi hi...
Jag tror att när jag har slutat skolan idag ska jag ta en liten shoppingtur och handla någonting till nya lägenheten Det är jag värd.
Nu måste jag skynda mig till skolan.
Ha en bra dag allesammans!
Hej på er!
Hoppas att ni har en trevlig helg.
Jag har några nya inlägg i bloggen.
Välkomna!
www.michaelaolillprinsen.blogspot.com