• Sunna

Vita hem del 6

Vill ni hjälpa mig med val av sovrumstapet är ni söta?

Vi ska börja fixa i sovrummet nu i helgen, och jag är på jakt efter en fin (mönstrad) tapet som ska vara på två väggar. De andra två väggarna ska vara vita.
    Vi har snedtak där sängen står, så den tapeten kommer inte synas så mycket, därför väljer vi ytterligare en vägg med tapet.

Neutral tapetet givetvis, som kan matcha det mesta. Det mesta i vårt hem består av svart, vitt och brunt.
    Mitt största bekymmer är att jag vill kunna ha ett enhetligt intryck i sovrummet. Att gardiner, tapet och kuddar osv ska passa ihop. 
    Därför är det svårt att välja tapet med mönster. Jag vill helst ha helvitt, men min sambo tvärvägrar och tycker att vi iallafall ska ha en möstrad tapet någonstans!

Sam & Ebbe. ♥ .Mammas hjärtan.
  • Sunna
    Ankmor skrev 2007-11-08 11:04:47 följande:
    Här finns det en massa fina tapeter.Mitt förslag till dig är BW628925 (rad 6 nerifrån, bild 2 från vänster) neutral men med mönster...
    Tusen tack för tipset! Den var verkligen superfin!
    Anton2005 skrev 2007-11-08 11:22:34 följande:
    ÅÅÅHHHHH JAG ÄR SÅÅÅÅ GLAD!nI KAN ALDRIG GISSA VAD JAG HAR FÅTT TAG PÅ. jAG HAR PRECIS KÖPT TVÅ EXEMPLAR AV SUSANNE MAGELUNDS VIT JUL, VITA RUMMET HÄR I STAN HADE KVAR DEM SEN FLERA ÅR TILLBAKSJAG SKA BEHÅLLA EN BOK SJÄLV OCH SÄLJA EN
    Är inte ett dugg avundsjuk...
  • Sunna
    Lynn84 skrev 2007-11-08 12:23:21 följande:
    ÅÅÅÅÅHHHH Vad ni skriver mkt!!!!!*helt slut*God middag förresten! Tack alla ni som orkade läsa mitt långa inlägg om våra vänner! SunnaEr trapp ser nästan likadan ut som våran gör i huset vi köpt. Dock är den inte vit ännu men den kommer blir när jag fått sätta tänderna i den! Kul!!! Nu fick jag verkligen se hur fint det kan bli hemma hos oss! *häftigt!*Och vilken URSÖT liten Ebbe!!!! MMJag unrar också vad det är som har hänt!varför du har blivit anmäld och framför allt vad bråket handlade om!?Jag missar alltid alla intriger här på VH! *snörvel* *fniss*Jag skulle gärna vilja komma in på din sida här på FL om det går bra?!Länge sen jag vart inne och kollade hos dig nu. Om det går bra?!EmmasaFår jag komma in på din sida?
    Tack så mycket
  • Sunna

Gemelli: Hoppas att den lille vill titta ut snart och att du mår bra,

Bea: Åh vad jag känner igen mig, kändes skönt att läsa att det finns andra som har det likadant. Jobb och jobb. Min sambo har jobbat natt hela veckan. 80 timmar har han hunnit med... Jag är helt sliten eftersom Ebbe äter varannan timma samt att Sam har börjat vakna på nätterna och ska sova i vår säng. Så barnen har avlöst varandra..

Mufflon: Om tapeten är i okej skick är det bara att spackla över vissa hål och ojämnheter. Spackla inte vådkanterna, utan måla bara över. Är den fulare är det bara till att bredspackla.

• Sunna

Tittar in en sväng på kvällskvisten. Juliah: Tvättstugan kommer att bli superfin! Kajsa: Vilken skillnad det blev med pärlsponten, mysigt!

• Sunna

Vsm: Jag såg bara bilden först, och jag tyckte att det var superfint med hyllan.  Tror inte att det ser så mycket annorlunda ut om den hänger några centimetrar längre ner

• Sunna
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-12 19:54:01 följande:
    Det kanske inte gör det, men det stör mig!
    Jag vet, jag kan störa mig på en halv centimeter om det skulle vara så Min sambo vägrar numera att spika upp tavlor, eftersom jag ändå går och flyttar runt dem i allafall!
  • Sunna

Grattis gemelli!

mimmamum: Vackra stenar, eller grön mossa med pärlor i?

• Sunna

Kuddmossa heter det ja

• Sunna

Äääntligen har jag en stund över att sitta här och läsa och njuta över allt vackert! Jag har verkligen varit i bebisbubblan i  flera veckor nu. Hoppas ni inte har glömt mig.

Kajsa: Tråkigt med kudden. Prova att gnugga ordentligt med galltvål. Annars med klorin. Kransarna är jättefina, de passade verkligen att hänga på skåpet!

Juliah: Vad roligt! Då gäller det att hålla utkik. Det var väl bara en tidsfråga innan man kunde få se ditt ljuvliga hem i ett repotage!

Knyttis: fy för magsjuka! Det skyr jag som elden. Det och halsfluss...

På tal om amning, nu är det dags igen...

Svar på tråden Vita hem del 6