Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

Mori, vad fint du målar, jag klarar bara av att göra huvudfotingar.

• malins79

Igår på Äntligen Hemma gjorde Lulu om ett sovrum. I taket satte hon upp stukaturlister av frigolit (?).
    Någon som vet vad såna kostar, skulle nog passa i vårt storarum som inte har några lister och väggarna består av målad betong. Inte så lätt och börja snickra upp vanliga lister. Dessa limmade man upp.

• malins79
    versan skrev 2007-11-07 10:29:46 följande:
    Vi satte frigolitlister i vår gamla lägenhet & Det var så smidigt att vi ska sätta det i huset med. Enkla Frigolitlister kostar från 59:-/metern och beroende hur mycket lull lull det är på så kan det skena iväg upp till 200-300:- /per förpackning.Vi använde Maxibond Lim som suger fast listen på 3 röda sekunder. Lätt smidigt & framför allt snyggt.Finns bilder i mitt galleri på dessa lister. ;-D om du är nyfiken.
    Å, tack! Ska kolla i ditt galleri.
    Var köpte ni dem?
  • malins79
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 10:30:11 följande:
    Då får du säkert snart träffa Vide. Mina två yngsta söner är födda bara ett par timmar efter hinnsvepningar.Malins79:Vi har sånna. Absolut billigast är att köpa dem på tapegalleriet.se ( i Gbg) där kostar de en tredjedel av vad de gör på coop, bauhaus och Hornbach. Vill du se bild?
    Ja!!!
  • malins79

Lycka till Gemelli!
    Värkarna kan slå om fort, jag vet, jag vaknade vi 12 på natten, fram till 1 så var det 7min mellan värkarna som inte gjorde ondare än att man kunde andas igenom dem.
    Kl 01.40 väcker jag min man, jag hoppar in i duschen. Men 15 min senare känner jag att värkarna ändrar karaktär.
    Ringer ner barnvakten och vi åker 02.05. Jacob är född 02.43 och jag skrevs in kl 02.38, vattnet går 02.40.

På måndag ska min man till Malmö på kundbesök, tror ni han klarar av att köpa tyg på Stoff & Stil om jag skriver upp art. nr och meterantal?

• malins79
    MildaMaränger skrev 2007-11-07 14:08:35 följande:
    det tror jag... det finns en massa personal där
    Vad bra, han får väl lämna fram lappen och så får dom ta fram tygerna till honom.
  • malins79

Sunna, vad fint ni har det hemma! Blir lite avundsjuk på er fina trappa.

• malins79

Nu är Gemelli inte inloggad, hoppas hon är på BB!

• malins79

Jag blev också anmäld, visste inte om jag fick skriva att jag blivit anmäld. Jag skrev en kommentar igår och den blev anmäld. Det var första gången, fick nästan ont i magen.

Svar på tråden Vita hem del 6