Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 6

Godmorgon alla!

Lillafruluva, usch så tråkigt med din bror. Vad det du som berättade att han hade blivit misshandlad? Jättetråkigt verkligen. Har han familj?

Julia,

Ge inte upp musskrämman än. I affären där jag köpte vår sa de att det kunde vara nödvändigt att köra paralellt med musfällor tills man utrotat den musstam som redan etablerat sig på platsen.

All you need is love
  • Karamellfabriken

lillafruluva,

Håller tummarna för att din bror ska få en vändning och må bättre inom kort.

Det finns ju vattenbaserad lackfärg. Eller missförstod jag dig nu Fundersam !

All you need is love
  • Karamellfabriken

Sunna,

Ljudet från apparaten funkar inte genom väggar. Musen måste vara i samma rum.

All you need is love
  • Karamellfabriken

Helen

Det har säkert suttit en hylla på krokarna. Det är vanligt att man borrar hål i hyllplanet och helt enkel "trär" på det på krokarna.
    Du kan väl bara gänga ur dem, ser ut som om det är pluggat, och gänga i en vanlig skruv istället. Häng upp två fina tavlor istället !

All you need is love
  • Karamellfabriken
    HelenS skrev 2007-11-08 11:59:36 följande:
    Tack för sitt svar! Jag funderar på att gänga ut dem, men jag vill hänga upp någon annan slags krok så jag kan få lite levande ljus i trappen som är ganska mörk. En lång träpinne som man kan hänga på... finns det? Tavlor och bilder är fint och det skall jag hänga upp en massa i andra trappen, när jag har målat alla gamla ramar...
    Det finns typ pinnar i smide på en liten platta som man kan sätta på väggen och hänga upp lyktor på.
    Ett företag som heter "Skyrup" gör sådana och deras grejer säljs i många butiker. Oftast är de svarta men jag har spraymålat med gott resultat.
    All you need is love
  • Karamellfabriken

Anton

Grattis till böckerna.
    Kastade mig på telefonen och ringde butiken men du hade visst fått tag på de sista !

All you need is love
  • Karamellfabriken

Nu har jag också fått tag på ett exemplar av "VIT JUL".
    Fast det blev en "HVID JUL" för min del eftersom jag beställde den på danska !
    Den finns alltså ff att få tag på i Danmark och om någon vill göra lika vill jag göra er uppmärksamma på att bilden på framsidan inte är densamma. Man har istället valt bilden av det uppdukade bordet som finns längre in i boken.

All you need is love
  • Karamellfabriken
    Adamama skrev 2007-11-08 13:10:51 följande:
    Men jag är tydligen inte lika smart.. Vartifrån har du beställt den? Är det någon som har hennes senare bok "Inredningsdetaljer"?
    Nej, jag har ingen bok av henne tidigare men är lite sugen på den som handlar om hjärtan.
    All you need is love
  • Karamellfabriken

Adamama

Jag inboxar dig!
    Känner mig lite feg, med tanke på hur många som läser tråden, tills jag har mitt exemplar i handen !

All you need is love
Svar på tråden Vita hem del 6