Inlägg från: Lillsyrran |Visa alla inlägg
  • Lillsyrran

Vita hem del 6

Hallåååååå..var har vita hems bloggtråd tagit vägen???
    Hade den som favorit men idag är den borta och jag kan inte hitta den nånstans här på forumet heller. Nån som vet och kan länka den hit???
  • Lillsyrran
    Juliah: Spännande Var nånstans skulle det publiseras sedan?
  • Lillsyrran

Lisa: Va jättefin leksakslådan är smart att beställa från nån lokalfirma. Och kuddn var ju helt underbar, har du brodrat texten?

Kajsa: Va mysigt rum din lilla tjej har duktig mamma som inreder det så fint till sin lilla tjej.

Juliah: Förstår att du har haft en helt underbar dag är så nyfiken på hur bilderna blev. Kommer repotaget att komma med i Lantliv? När? Va bakade du för nått? Fotade de Noell i köket sen? berätta allt är såååå nyfiken.

• Lillsyrran
    Kajsa Jag skulle gärna vilja titta in hos dig, men jag är inte inbjuden!!!
  • Lillsyrran
    Gomorron tjejer

Nu har vi äntligen fått snö här hos oss. Det kom på självaste nyårsafton, så egentligen var det ju en vecka för sent, men ändå...Snön lyser upp ute och det blir lite ljusare om kvällarna och dewt ser rent och snyggt ut när man tittar ut genom fönstret. Sonen älskar att vara ute och åka pulka och lufsa runt i snön. Förra vintern var han ju så liten så brydde han sig inte så mycket om snön, men nu älskar han den. Visst är vintern bra härlig ändå?

Juliah Här har du en till som är född på 80-talet närare bestämt 1980, bra årgångare eller vad säger du?

Busan Jag tycker inte att det är pensionärsvarning. Det beror på hur man inreder i övrigt. Tycker att det är riktigt fint att blanda in lite gustavianskt i inredningen.
  • Lillsyrran

Oj va roligt att vi var några stycken som är födda 80 här. En väldigt bra årgång

• Lillsyrran

Vi har också en vit tripptrapp med babyseat. Den är verkligen kanon

• Lillsyrran
    Visa mig era barns sängar, ni som har småbarn.

Sonen är 1,5 år nu i januari och spjälsängen känns inte rolig längre. Samtidigt så är det en platsfråga eftersom vi måste ha hans säng i vårt sovrum pga ett alldeles för litet hus. Men snälla visa bilder på era barns sängar så att jag kan få lite inspiration. Letar ju med ljus och lykta efter ett större hus så att sonen kan få ett eget rum. Hoppas att 2008 blir vårt "husår".
    KRAM KRAM
  • Lillsyrran
    malins79 skrev 2008-01-06 14:10:58 följande:
    Köpte dessa 4stolar i fredags. Passar de till bordet eller är de vi har idag bättre. Jag skulle isåfall ha 2stolar till (alltså 6st) och volangdynor typ från Nyblom&Kollén på istället.Eller dessa. Mattan har vi flyttat. Min make tycker de översta stolarna är för små till boret. Vad tycker ni?
    Personligen så tycker jag att bordet är för grovt till de nya stolarna. Det ser klumpigt och konstigt ut ihop. Men de nya stolarna i sig är ju jättefina. Så hade jag varit som ni så skulle jag antingen satsa på att hitta ett annat bord till de nya stolarna eller ha kvar de gamla med det befintliga bordet.
  • Lillsyrran

Fast de nya stolarna är klart snyggast om man jämför stolarna mot varandra

• Lillsyrran

Ja jag tycker att bordet ser för klumpigt ut med de nya stolarna.

• Lillsyrran
    Malin...ska jag vara ärlig så skulle jag satsa på ett annat bord ihop med de nya stolarna. Lägg ut en annons på blocket med ert nuvarande bord med stolar, säkert nån som nappar och så får ni ju lite pengar till ett nytt bord.
  • Lillsyrran
    Bea: Jag kommer inte heller in på din sida Gråter Vilket underbart rum din dotter får, som hämtat från Ilon Wiklands bilder
  • Lillsyrran
    Daggdroppen skrev 2008-01-13 11:39:02 följande:
    Blä, nu har jag beslutsångest...Svärmor erbjöd oss deras gungstol och jag vet inte om jag vill ha den. Vi måste ha någon möbel eller något på den plats vi har den på prov just nu.... men det känns ändå inte alls som att den passar där. Den är makens farmors farmors gungstol från början så den är ju rätt gammal. Ungefär från sekelskiftet. Hon föddes 1850 om jag minns rätt, men jag tror att hon fick den rätt sent i livet. Det kan ju diffa på några tiotalsår, men någon gång kring 1870-1910 är den. Men den är enkel och vit.Vad göra???????Övertyga mig till något håll! Egentligen skulle jag vilja känna att den bliiir bra, för jag gillar ju ärvda gamla saker....
    Skulle också vilja se en bild.
  • Lillsyrran
    Juliah GRATTIS ser fram emot Lantlivs julnummer nu ju. Längtar till våren nu, men va kul att ha det att se fram mot nästa höst när julen närmar sig.
Svar på tråden Vita hem del 6