• Lynn84

Vita hem del 6

gemelli skrev 2008-01-14 17:09:59 följande:
    Hihhihi precis vad jag ville höra...Åååå vet inte vad jag vill, men det luar ju åt vit vägg tror jag
    Jag skulle inte måla väggen alls utan behålla den. Har alltid tyckt att den varit så fin. Ger lite mer liv åt det vita. Byrån är också super fin....

Jag går mot strömmen och gråter en skvätt över att du målar murstocken!
    ~Mamma till Colin, snart 3! och bebis i magen~ :0)
  • Lynn84

Hej på er!!!

Hoppas alla haft en bra helg!

Tänkte be om lite smakråd.
    Har hittat en söt tapet från Boråstapeter som jag funderar på att ha i Colins rum.
    Nu kan jag tyvärr inte visa den men jag läkar till deras sida...

http://www.borastapeter.se/index.asp

För den som orkar. Gå in på tapeguiden.
    Välj rum - sovrum,
    Välj tapetsering - bård i mitten  (detta för att tapeten under kan liknas vid den vita panel som sitter i rummet och som ska bli vit)
    Välj kollektion - Kidz.se

Det är den tapeten som är ljusblå med moln på.
    Det finns även en bård till denna som är med bilar som kör upp för kullar.
    Jag tänkte ha den tapeten över den vita panelen och så även bården som ska ligga kant i kant med panelen. Hänger ni med? Vad tycker ni?

• Lynn84
    Tack alla...

för era svar!

Någon frågade om jag skulle ha den gröna eller blå bården...Jag förstod inte riktigt.
    Bården i sig är en sån som "går in" i tapeten. Det ser alltså ut som att den tillhör våden i sig och bryter inte av så som andra bårder gör.

Det är list på panelen, upp till. Vi kommer göra detta rummet på två olika sätt.
    När man kommer in i rummet så kommer väggen till höger som går rakt fram (dörren sitter närmast höger vägg) målas svart. (alltså svart panel) Ovan på den panelen ska det sitta stora träbokstäver. Det kommer bli en ABC- hörna. Nere på den svarta panelen kommer det vara en stor svart griffeltavla. (fick idén med svart panel från ikea)
    Tapeten ovan denna väggen kommer gå i samma blå nyans som moln tapeten men vara helt neutral från mönster i. Alltså rent blå.

PÅ de andra två väggarna kommer panelen vara vit med molntapeten på.
    Bilarna gillar jag för att Colin är helt tokig i dem. Tror trotts allt att det kommer bli bra. Just för att den inte känns så "bård-aktig"

Rummet är uppbyggt så man bara kan "nyttja" tre väggar var av den fjärde är försedd med någon garderob etc.

Svårt att se för sig i huvudet hur det kommer bli kanske men jag tror det blir ett fantsifullt rum för vår lilla treåring. Där kan jag inte köra så mkt på samma lugn och harmoni som i resten av huset. Bättre jag fixar nått roligt och fantasifullt än att alla leksaker gör det! (ni vet vad jag menar!) *fniss*
  • Lynn84

Heej flickor!!!  Glad

Har läst om magsjuka, slagsmål om "trummor", hjärtslitande dagislämnande *har blivit likadan - särksillt när C står i fönstret och vinkar hej då! *bööööl*

Själv sitter jag här och försöker få ork till att packa. Bara två dagar kvar i lägenheten och det är inte klart för flytt ännu! Plus att jag har en bebis i magen som bokstavligt talat stampar mig rakt ner i pyttan! *hur skönt är det då? och hur får man ungen att sluta??*

Ni som beställt från Isabella smith - Funkar det bra? Blir det dyrt med frakten osv?
                                                        Lätt att betala?

• Lynn84
    FruPuffen skrev 2008-01-16 14:20:14 följande:
    Fluffiga moln: Krya på dig!! Jag är också förkyld men har inte feber. Men det är sååå tråkigt.Lynn: Känner igen det där med flytt och bebis i magen, så hade jag i somras!! Varför ska allting ske samtidigt undrar man . Men nu känns det i allafall jättebra, på plats i huset och bebis i famnen. Lycka till med allt!! Mimmamum o Versan: Det där låter som mig också... Man blir så arg på sig själv, men man kan liksom inte hjälpa det...
    Åh tack FruPuffen! Då vet du alla känslor som stormar i huvvudet också då! Behövde ni byta dagis och fixa med sånt också? Det måste vi och vi känner oss jätte ledsna. Colin har det kanon på sitt dagis där vi bor idag och jag är rädd för att det inte kommer bli lika bra på det nya. (stora ålderskillnader osv...) Jag har iaf lite gjort sen jag skrev sist....*för en timme sen* Men guuuud, nu har min kroppstemp ökat drastiskt så jag kunde inte ens sova med pyjamas på inatt - bara svettas hela tiden....*hujeda mig*

:0)))

Värst med att flytta är röran som blir. Vi väntar ju bara på att det ska bli lördag så vi kan packa in allt i lastbilen. Nu måste jag alla saker vara framme osm man använder varje dag och då blir det inte så bra ordning i röran. Särskillt inte när Colin ska leka med leksakerna också. *phu*
  • Lynn84
    Karamellfabriken skrev 2008-01-16 14:23:27 följande:
    Tack tjejer!Kul att det blev godkänt !Jo, det är nog lite storköks-känsla över det just nu.Är ek-hyllor bra eller är något annat snyggare? Vi har ekdiskar och ekgolv.
    Vi ska fixa iordning vårat kök i huset med ny färg osv. Vi ska bl a byta ut bänkskivorna till ekskivor och på ena sidan är det hyllor mellan två skåp. Hela väggen bakom är kaklad i vitt fasat kakel. Om det går ska jag ta bort de befintliga hyllorna och ha ekhyll- plan eller så funderar jag på att ha konsoll hyllor i vitt, som då måste sättas upp på kaklet.

Jag tycker det är fint med öppna hyllor, men jag har också fastnat mer och mer för skåpen. Ska ni blanda eller bara ha hyllplan??? Vad är du ute efter för känsla? Modernt vitt/ek kök eller vitt lantkök med vissa ek- inslag?
  • Lynn84
    Kajsa M skrev 2008-01-15 20:26:50 följande:
    Bra beslut! *heja heja*Godnatt!Åh jag hadeen sn underbar dröm inatt. Jag vann högsta vinsten på lotto. Det var 2.990.000 kr. Tråkigt att vakna ur en sån dröm!
    Hahaha...jag läste bakåt lite nu och fann ditt inlägg om drömmen.

Jag bara MÅSTE berätta om min dröm jag hade härrom natten!!!

Jag drömde att sambo och jag skulle gifta oss. Åh, jag var sååå snygg, som en dröm.
    Hade t om snygg kropp!!! Av någon annledning stod jag och väntade på honom vid en väg (det låg ett hus i närheten) Tillsammans med mig var där två tjejer, anntar att jag varit och gjort mig iordning med dessa tjejerna.
    Iaf, jag väntar på honom, då han ska hämta mig med en buss (!) Förvånad
    Där står jag mitt på en grusväg med en riktigt sexig vit långklänning som fladdrar fin i vinden. Jag har långt ljust hår, så där perfekt solkysst. Håret fladdrar också omkring lite lätt. Vid ett tillfälle vänder jag mig om för att kolla klänningen och den fladdrar såååå fint med släpet, åker lite åt sidan så mitt sexiga - bruna (!)- ben visas.
    (tänk er en 80-tals film med en riktig flamma i en naturskön, faktiskt snygg klänning)
    Hur eller hur så kommer då bussen med sambon och han blir så lycklig över att se sin brud att hans ögon är alldeles tårfyllda. Vi är båda så lyckliga över att vi äntligen ska gifta oss och älskar varran så där ömt och intensivt som de gör i filmerna. Han hoppar ut ur bussen och kramar om mig.

Sen sitter vi där i en skumpig buss och jag förösker ideligen få till mina läppar med en snygg röd/rosa läppglans. Vart själva vigseln tog vägen vet jag inte men vi kom till fetsen och den var skit tråkig!!!!

*skrattar*

Tänk vad man kan drömma knäppt!
    Men det var en härlig känsla när jag vaknade. Att min sambo blivit så lycklig över att se sin brud klädd i sin klänning och att det äntligen var dags att gifta sig.
    Talade om drömmen för honom och han log faktiskt! Fantastikst! Han som inte vill gifta sig...!

• Lynn84
    knyttis skrev 2008-01-16 14:55:31 följande:
    snickarsbacken.blogspot.com/Nytt hos mig!Välkomna!
    Oj! Jag har helt missat din blogg! Så mkt fint du har!!!!

• Lynn84
    Vicka81 skrev 2008-01-16 15:32:40 följande:
    Shit vad ni skriver!!! Mimmamum: Åh, jag är precis likadan... fumlig och ivrig... jag intalar mig att det är charmigt Knyttis: Åh så fint! Älskar den sängen!!Jag vill tacka för alla snälla inlägg jag fick igår när jag var så nere... är det fortfarande... tror knappt vi sa ett ord till varandra på hela kvällen som inte rörde dottern... Förutom att jag sa att jag fått en tårtbeställning och att jag var glad över det för det var så länge sedan jag bakade... inte ens en kommentar till det Vi får väl se hur det blir idag, jag får göra nåt försök men när man bara får sura miner tallbaka kan man lika gärna strunta i det...
    *kramar*

Jag vet precis hus det är när man inte får respons från den andra personen i förhållandet. Jag har en period nu då jag känner att jag lika bra kunde vara tyst. Får man ingen reaktion på det man säger så kan det liksom kvitta. Man blir bara så ledsen och känner sig som en tjatmoster så fort man öppnar munnen för minsta lilla bara. Det värsta är att finna kraften och modet till att ta tag i problemet/ problemen. Men man måste finna den, annars kan det gå illa.

Hoppas det löser sig för er!
  • Lynn84
    Vicka81 skrev 2008-01-16 15:47:50 följande:
    Vet nån om någon internetåterförsäljare på bruka design?Lynn: Tack, det tror jag det gör... vi har levt tillsammans i fyra år och det här är våran första svacka... jag antar att svackor får alla förr eller senare..
    Det får man absolut! På något lustigt vid kommer man ur dem och efteråt står man där och tänker " hur gick det där till?" "Hur kunde vi ha det så dåligt?"
    Sen kommer det perioder när man är synkade till tusen!

Nu ska jag shoppa lite mat. Det blir Tacos idag. Mumma!
Svar på tråden Vita hem del 6