Karamellfabriken skrev 2007-11-28 11:14:31 följande:
Är det någon som har tips på en fin, lite gammeldags, lampa till vårt köksfönster? En sådan man ställer.Vad det gäller julgran är jag en sådan som vanligtvis tar in den tidigt. Senast vid 2-a advent. Sedan brukar den ha gjort sitt kring annandagen. Julen är definitivt borta till nyår iaf.Iår håller vi ju på att renovera så här är så uppställt att jag inte vet om det öht kommer in någon gran. Funderar på att ev klä en gran ute på verandan istället. Vi har stora fönster in mot vardagsrummet så man ser den inifrån iaf. Då slipper jag dessutom alla barr inne. Får se vad resten av familjen gillar den idén.
Jag njuter också hellre innan jul än efter. Vid nyår är jag också trött på julen!
juliah skrev 2007-11-28 11:15:20 följande:
Kajsa,såklart de ska upp, så mörkt och trist som vi har det i detta landet denna årstiden, vi behöver all ljus vi kan få!Månsi, jag brukar doppa pappret i aska och gnugga med det.
BRA!

mimmi006 skrev 2007-11-28 11:18:55 följande:
Hello girls... jag sticker in en snabb fråga på lunchrasten eller jag passar på med två !1. Tips på fina adventsljusstakar... älskar Westergaard, men är just nu för fattig och Torpa är fin. Finns det någon annan?2. Är det fint eller pråligt med lång grangirlang med småljus i. Jag velar fram och tillbaka, vi har ett låååångt altanräcke och ena stunden tycker jag att det skulle vara fint med girlang, andra stunden känns det för mycket... Smakråd, tack!Jag är så avis på alla fina swapgrejer, så mysigt!
Tycker det kan vara jättefint med grangirlanger!
Anton2005 skrev 2007-11-28 11:18:57 följande:
Det är ok att fuska lite Jag har redan satt upp alla min, så jätte mysigt juh
Tack!

Månsi skrev 2007-11-28 11:20:27 följande:
Kajsa M försöker att fårent glaset inne i kaminen är det någon som har något bra tips ???de sitter ju som berg ..något tips ?Sorry missade P:et. MP52 ska det vara!vart kan man köpa de ?? i vanliga ica eller ??
Ica!