Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

nublu skrev 2007-11-26 11:21:08 följande:
    Bea: Det finns före-bilder i bloggen. Inlagda i typ september! *inser att hösten gått fort som 17*Måste ge mig ut i snön och ragga litteratur om företagskultur också. Någon som har bra boktips?
    Googla på Företagskultur så hittar du lite.
  • Himmelbit

Sylt: Vilka fina saker du köpt!!!!!!! *avudssjuk*

Ska snabbt stänga av datorn så att jag inte får för mig att nätshoppa ännu mer....

• Himmelbit

Godkväll!

Idag har sonen och jag haft heldag och var ute och promenerade i snöyran. Mamman fullt påpälsad med kängor, benvärmare (jag är en kjol-tjej som bär kjol 9,99 ggr av 10), mössa, vantar osv. Melker låg skönt och sov i sin vagn när vi möter ett gäng "tuffa", skräniga tjejer, uppskattningsvis i 10-årsåldern. När de passerar oss så säger en av dem
    - Såg ni vad hon var lik Kajsa Kavat.
    - Jaaaa, stämmer en annan tjej in.
    Sen ropar de efter mig "Hej, Kajsa Kavat....."

En 32-årig småbarnsmamma, påbylsad, dragandes på en barnvagn - kan man få en bättre komplimang?!

• Himmelbit
    MiaMariah skrev 2007-11-26 20:21:56 följande:
    Hihi, vad gulligt!
    Ja, visst var det. Man undrar ju var det kom ifrån...
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-26 20:23:31 följande:
    Himmelbit: Du får byta nick. Så sött!!Måla eller inte? Vill gärna ha det vitt med vit stol och ny klädsel på dynan. Men det är i så jäkla fint skick. *enda gången man inte är glad över det*Jag hävdar bestämt att jag gjort en kanonaffär. 750:- för skrivbord och stol.
    Ja, jag får ta och göra det Men jag tror inte att det ligger så mkt i det och så skulle jag säkert bara förvirra er...

Vilket fynd ja!!! Jättefina! Men jag hade iallafall målat dem vita.
  • Himmelbit
    Kickan07 skrev 2007-11-26 20:24:57 följande:
    Fluffiga Moln- Får jag också kika in hos dig? Jag blir såå nyfiken när alla skriver hur fint du fått det..Sedan har jag en fråga till er som har träpanel i taket. Vilken sort har ni valt? Om någon har bild på det också vore det jättesnällt. Vi håller ju på och bygger hus och nu är det dags att bestämma det. Vad smidigt det hade varit om det bara hade funnits en sort så man slapp välja.. Jag tänker mig nog något som liknar pärlspont om ni förstår vad jag menar.?
    Vi håller på och inreder vår övervåning (byggde huset för cirka 4,5 år sedan men isolerade endast övervåningen). Där har vi panel i alla rum - i snedtaket och på ytterväggarna.
    (En ganska enkel panel). Har inget bra kort men här är en bit av den iallafall (endast kvistlackad och grundmålad - ska målas en gång till).
  • Himmelbit
    Peak skrev 2007-11-26 20:26:36 följande:
    Himmelbit - gulligt!Min sambo cyklade till Ica med min cykel (barnsadel på) då ropade några tjejer i 14-årsåldern "Sexy hot daddy" - haha jag höll på att skratta ihjäl mig när han kom hem!!
    *asg*
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-26 20:29:37 följande:
    Det lutar åt att det blir vitt.. *fasar inför allt jobb*
    Ok, kör hit det så fixar jag det då!!
    Kan dock inte garantera att det inte "kommer bort" sen....
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-26 20:36:03 följande:
    Visst men jag tar ditt skåp som pant!Hur var det nu med bivax och färg hur gör man? Går det på en lackad yta eller måste man ta bort allt lack då?
    Skåpet är borta!!!
    Det rullade upp en mörk bil med släp förut och ut kom en tjej med tokig blick och lockigt hår - verkade nypermanentat... Hon sprang in, skrek på "Göteborska" - ge hit skåpet! Sen bar hon iväg det, och försvann lika fort som hon kom.... Mumlade något om att det var hennes och slängde en 5-krona på hallbyrån...
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2007-11-26 20:36:26 följande:
    Önskas julmust eller glögg till?
    Mmmmmmmm......
    Jag tar gärna lite julmust tack!!
  • Himmelbit
    Kickan07 skrev 2007-11-26 20:43:07 följande:
    Himmelbit-Jamen den var ju jättefin! Den ska jag visa för mannen sen. Vet om den har nåt namn? Tack för hjälpen förresten!Malins79-Det rummet du visade nyss är bara såå fint. Det ser så lugnt och harmoniskt ut! Den känslan vill jag med ha i vårt nya hus. VSM-Jättefina möbler men blir nog ännu finare i vitt tror jag. Men om du tvekar så kan du väl vänta och låta det mogna fram.
    Letade upp fakturan men det står bara "Panel 4019 Fur Obehandlad" - köpt på Optimera.
    Ett tips! Vi har satt upp panelen med panelclips (syns på bilden). Jättesmidigt och det blir inte fult på panelen!
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-26 20:45:22 följande:
    F*n! Du kom på min extakta rånarplan!!
    Moi=tankeläsare
Svar på tråden Vita hem del 6