Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2008-01-09 21:08:38 följande:
    Nu när jag är ännu tröttare blev det genast ÄNNU roligare... *asg*Hon hade ju dessutom skrivit att du kunde klä din man i vitt precis innan!Precis därefter skrev du om detta.. Humor på hög nivå!!
    Jag läste det också *fniss*
  • FruPuffen
    Har barsängproblem här!! Lille Viggo akrobat, 4 mån, snurrar runt i sin vagga, lägger sig på mage och kikar upp ca en decimeter över kanten!! Är jätterädd att han ska luta sig lite så han trillar urHemlis!! Han behöver alltså större säng NU. Problemet är bara att jag aldrig får något besked om Oliver furniture-sängen som jag kanske får köpa till inköpspris... Min kompis har försökt fått tag i sin kontakt sen före jul... Får absolut inte maken att gå med på en Sebra (är sååå avis på er som lyckats ). Jag har inga fler argument mer än att han inte behöver byta säng sen han blivit för stor för spjälis och att den är SÅÅ fin, och det går han inte på. ..
    Min fråga är till er: FINNS det några fina, vita barnsängar för runt 2-3000 kr? Den ska framför allt fungera som spjälsäng, men om den kan "växa" med barnet så är det så klart ett stort plus...
    Fast ni kan ju fortfarande hålla tummarna (igen) för att jag får köpa Oliver-sängen... Om nån undrar hur den ser ut så finns den hos www.systerlycklig.se under barn-sängar och "Barnsäng- Oliver Furniture" (Bredvid Sebran!)
  • FruPuffen
    Kajsa M skrev 2008-01-09 21:48:10 följande:
    Det finns ju "vanliga"  spjälisar som växer med barnet. t.ex. Babydan classic whitewash från 1klass.se. Den går också att göra om till soffa. Men det är klart, det är ju ingen sebra!
    Den var ju fin! Fast som sagt, det är ju ingen Sebra. Och ingen Oliver heller... Så där är det när man blitt kräsen
  • FruPuffen
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-09 22:07:51 följande:
    Fru Puffen: Brio har en säng som heter Ivory som är ganska fin (i jämförelse med Oliver och sebran) www.brio.se/BRIO_NET/Data/imageviewer.aspx inte annat kan du köra med det berömda 2-handsvärdes knepet. Det brukar jag köra med. Om ni betalar 7000:- för en ny sebra och vill sälja den om ett par år ( inte för att man nånsinn vill sälja en sebra) så får ni säkert 5-6000:- kr för den. Alltså har den bara kostat er 1-2000kr och delar man det på antalet år som lillkillen kommer att ha (säg 5 år) den så kostar den bara 33kr i månaden att äga. (baserat på 2000.

Den var ju också fin... men ingen Sebra... Men andrahandsvärdesknepet kanske jag ska testa! Gick på det själv nämligen när maken köpte en SKOTER :-O!!

Kajsa: Skönt att du förstår!

• FruPuffen
    mimmamum skrev 2008-01-12 07:48:56 följande:
    Godmorgon! Idag bär det av till IKEA! Mia, det låter inte bra, har tyvärr inga råd alls! Vicka81, min kompis har målat sådana moderna avlutade furumöbler, kolla här: smultronpastra.blogspot.com/2007/05/vardagsru...Nästa söndag i Aftonbladet söndag, kommer hennes hem att vara med, där kan ni bla se hon och jag "dricka kaffe" i soffan i vardagsrummet om bilden kommer med!Vad har ni andra för planer idag?
    Åh vad kul att hon ska vara med! Visste inte att ni var kompisar, vilket sammanträffande. Jag har hennes blogg i min länklista så jag kollar alltid där. Hon har inte haft så mycket inlägg på sistone men hon har ju ett jättefint hem! Då ska jag köpa Aftonbladet igen (sist var det när Julia var med ).
  • FruPuffen

God förmiddag förresten! Här är jag och Viggo förkylda. Viggo har en hemsk hosta och är rosslig, är lite rädd att han har RS. Men BVC säger att det är jobbigast för de under 2 mån, att de äldre (han är 4,5 mån) klarar sig bättre. Men vi måste åka upp om han får problem med andningen :-O. Han har legat som en sugplopp på mig hela natten, har sovit jättedåligt.
    Skulle ha mitt födelsedagskalas i morgon men det blir framskjutet till nästa lördag. Och på söndag ska jag på FORMEX! Jippi, vi fick biljetter!!
    Någon mer som ska på Formex på söndag?
    För övrigt blir jag mer och mer peppad att starta eget, hihi... Får se hur jag känner efter Formex... Läste i tidningen i dag att lärare här i Gävle sparkas på löpande band, så det känns ju inte som att man kommer att kunna få nåt jobb där i allafall.

Juliah: Jättefina gardiner!
    LillafruLuva: Hoppas du också hittar såna!

MariaV: Låter jättefint med badrummet! Vi planerar också svart golv i badrummet.

• FruPuffen

Inga framsteg i mitt barnsängs-letande. Inget svar än om Oliver furniture till inköpspris, Beg. Juno-säng för långt bort, Sebra på rea slut, Övertalningsförsök om ny Sebra inga resultat (vi måste köpa ny TV, vår gamla rasar snart)....

• FruPuffen
    juliah skrev 2008-01-12 10:50:44 följande:
    Frupuffen, usch det låter inte bra. Hoppas ni får bli bra snart igen. När fyller du år?Jag ska också på Formex på söndagen
    På tisdag . Åh vad kul att du ska på Formex!! Då kanske vi ses irl!! Jag och två kompisar åker nog dit till de öppnar. Ev har jag Viggo med mig.  
  • FruPuffen

Sylt: Oj förlåt, inte meningen att glömma dig!! Och jag som snokar runt hos dig ibland... Nu har jag iallafall fixat så du kan komma in till mig! Välkommen!
    Ja visst är det trist med små krassliga bebisar... Viggo har inte så mycket feber, lite varm på nätterna bara. Så vi håller oss hemma, känns inte som vi behöver åka upp på akuten. Jag har näsdroppar och näsfrida (fast han tycket INTE det är kul) Tyckte dock att hostan lät lite bättre nu... Grattis till 6-månaders lillkillen!

Svar på tråden Vita hem del 6