Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita hem del 6

Mori: Åh så fint du virkat!! Jag har varit på biblan och lånat en bok om virkning idag, så nu tänker jag också prova! Fast jag har 1000 projekt som snurrar i mitt huvud just nu! Såå mycket jag vill göra...

Julia: Vi går till ÖF en gång i veckan och barnsång en. Jätteskönt att komma iväg tycker jag. I början kände jag ingen, men nu pratar jag med jättemånga och man längtar efter att gå dit.

• FruPuffen

God eftermiddag!
    Här är Albin sjuk IGEN. Är så hängig och febrig så att han bara ligger . Har aldrig sett honom så...Tycker inte det är så vanligt att en 2,5 åring vill vila på soffan en halv dag. I vanliga fall leker han och är ungefär som vanligt fast han är sjuk. Nu sover han. Har fått i honom en burk av Viggos fruktpure, lite saft och en halv alvedon men annars vill han inte äta.

Julia: Vad drygt med inloggningen!

Lina o Matilda: Vad kul att sy kuddar! Det blir nog jättefint. Jag ska också sy kuddar idag har jag tänkt, fast en ljusblårandig och en blåblommig.

Livet från den ljusa sidan: Jag läste tidigare att din son inte var nöjd så länge. Det är ju så otroligt olika det där! Barn har ju olika behov och dessutom i olika perioder. Ibland har de större behov av närhet och stimulans. Jag tror dock stenhårt på att barn ska vara delaktiga (och det gäller oavsett om det är lugna eller intensiva barn). De behöver känna sig behövda och göra en insats, jämför med en vuxen som är arbetslös. Här hemma praktiserar vi mycket sånt, speciellt med Albin 2, 5 år eftersom han hemma på heltid och inte går på dagis. Dessutom får man ju faktiskt endel gjort och behöver inte spara allt tills han sover. Han hjälper till att plocka ur diskmaskin o tvättmaskin, vi bakar, vattnar blommor, lagar mat, dukar, städar leksaker, skottar snö, krattar, gjorde julgranspyssel i julas, slipar trämöbler med litet sandpapper (som mamma sen målar vita ), hjälper till när vi handlar (har en egen liten kundvagn) m.m.. Aldrig något tvång, han tycker det är jättekul! Det är snarare att vi får säga nej för han vill ju hjälpa till med ALLT .

• FruPuffen
    juliah skrev 2008-01-30 13:30:20 följande:
    Smultron, det lät gott. Känner mig hungrig i dessa slanka tider Ja vi har pratat om en träff i sommar. Tycker nästan att vi borde prata lite om olika datum, rätt vad det är så är sommaren här.

Åh träff i Stockholm?! Det låter superkul! Jag är med!! .

Smultron i glass: Tack för lunchtipset! Ska till Stockholm på fredag (om Albin är frisk)

• FruPuffen
    mimmamum skrev 2008-01-30 13:45:07 följande:
    Jo angående träffen, jag vill hellre snacka inredning än shoppa egentligen, men lite av båda skadar väl aldrig?
    Ja prata vill jag också göra!! Och shoppa lite också! . Vart kan man träffas då? Hur många kan vi tänkas bli? Kanske vi borde ha en särskild tråd om det här? Lättare att få överblick då, så man kan göra en lista över vilka som kommer och man slipper läsa tillbaka så många sidor i den här tråden om man vill ha senaste info?
  • FruPuffen

Åh jag hoppas att ni alla hittar Vita-hem-träffen-tråden! Är fortfarande arg på mig själv att det blev fel i tilläggskommentaren.Skrikandes Först blev det systemfel och jag trodde då att det inte blivit något, därför gjorde jag om det flera gånger... Sen såg jag att jag skrivit fel månad på de tre översta! Det är alltså lördag den 28 JUNI som gäller! Jag får skylla på att Viggo satt i knät...

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

• FruPuffen
    Ninizen skrev 2008-01-30 21:26:17 följande:
    Grattis till lilltjejen på 3 års dagenFröken Vit: Superfin tavla du gjort. Köpte du brädan klar i den storleken eller har du fått såga till? Berätta!! Så många hästjejer här verkar vara i tråden. Jag har själv ridit sen jag var 6 och tävlade hoppning. Ju högre hinder, desto roligare Har dock inte ridit på många år nu, men funderar starkt på att ta upp ridningen igen. Har lite problem med mina dumma höfter som värker. Var med en kompis ute i hennes stall och red en sväng för ca 2 år sedan. Hade skitont men kanske det är en vanesak.  Hade varit riktigt kul att börja på allvar igen. Jag behöver också en hobby  eller iallafall en anledning att göra saker på egen hand.
    Här är en till hästtjej! Red på ridskola från 7 års ålder till 15. Har också uppträtt på ungdomscirkus med ett hästakrobatiknummer. *skryter lite* .
    Har ni tänkt på vad mycket vi har gemensamt i den här tråden? Verkar som att vissa faktorer gör att man blir en vita hemmare . Vilka är de gemensamma nämnarna undrar jag... Hästar? Lärare? Finskt påbrå? *känner mig lite filosofisk*

Septemberpyret: Kul med utbyggnaden!

Kajsa: Grattis på födelsedagen lilla Mira! Och krya på dig!

Mufflon: Krya på dig!
  • FruPuffen
    Pärla1 skrev 2008-01-30 21:30:54 följande:
    Måste lägga in en liten länk till er inrednings fantaster!! Skulle inte det passa hemma hos er....HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHannaskipper.bagsnatcher.com/se/create/6333204...Jag garvar ihjäl mig! Det måste vara ett stort skämt!
    Men jag tror jag svimmar... Ja man kanske skulle ha en ryggsäck 2-4 år till sonen. Fint att bära hem dagisteckningar i sen!
  • FruPuffen
    Kajsa M skrev 2008-01-30 21:29:51 följande:
    NinizenTack söta! Hon har kämpat i en vecka med att försöka hålla upp 3 fingrar i luften. Nu har hon gett upp med en hand och använder 2 på en hand och ett finger på andra handen.
    Vad gulligt, snuttan!
  • FruPuffen
    numberone skrev 2008-01-30 21:32:10 följande:
    Hej hej hallå!!Jag söker förslag på alla möjliga barnrum.....tips och idéer i alla former.... panel, plankvägg ja allt!?!
    Vi ska göra iordning barnsovrum snart till våra pojkar. Det är snävt snedtak där så det blir panelskiva som ser ut som pärlspont i taket och vitmålade väggar. Ska ha en liten vit skolbänk att rita vid, vita sängar och en vit leksakskista där. Ljusblått í prickigt  o rutigt blir det på lapptäcke i Albins säng, hissgardiner, vimplar, m.m. Lite Majleg-prylar, vita konsollhyllor, ljusslinga, gammeldags leksaker som gunghäst o dockvagn (om jag hittar). Vit trasmatta. Vill försöka virka en mormorspläd till Viggos säng.
  • FruPuffen
    Ninizen skrev 2008-01-30 21:40:32 följande:
    Shit va tacky! Jo jag vill gärna äta frukost på mitt eget ansikte...NOT!Fru Puffen: Cirkus!? Det har jag med, haha. Jag pysslade med Voltige ett tag och tävlade i grupp. Plötsligt hade vi ett nr uppbokat på en sommarcirkus i Folkets Park i Malmö. Skitnördigt nummer men ändå. Jag dööör när jag tänker efter
    WOW!! Kanske finns fler cirkustjejer i tråden ? Kan doxk inte vara nördigare än vad vi gjorde! Vi hade 2 hästar ihopkopplade, 2 tjejer gjorde ett jättefint nummer på dem, stod på varandra som små pyramider. När det numret var slut så kom jag och en annan tjej ned från publiken och låtsades vara två som ville rida! Vi skulle försöka härma dem före som ett slags clownnummer och gjorde bara en massa tok, ramlade  och hängde och dinglade i säkerhetslinan från taket bl.a. Skäms lite nu när jag tänker på det...Generad
  • FruPuffen

Hej på er!
    Har legat totalt däckad i några dagar med feber och världens hosta, har inte ens orkat hålla på med datorn... Idag är det lite bättre. Viggo har också varit sjuk, kräkts jättemycket och haft feber så han fick vätskebrist stackarn . Fattade inte förrän han kissade orange! Då hängde han som en trasa. Pytsade i honom vatten och då piggnade han till ganska snart.
    Nu lägger jag till mig på listan:

Bohuslän
    MiaMariah - Torslanda/Göteborg (HR/3:a)
    Det Ljuva Livet- HisingsKärra/Göteborg(Villa 282kvm)

Gästrikland
    FruPuffen - Gävle (Villa 115 kvm + 31 kvm gästhus)

Stockholm
    MiniGrynet - Lidingö/Stockholm (Bostadsrätt/4:a)
    Lillafruluva - Västerhaninge/Sthlm (HR/4:a)

Skåne
    Ninizen - Klostergården/ Lund ( HR 4:a)

Småland
    Himmelbit - Tranås (Villa 125 kvm plus snart ytterligare 60 kvm)
    malins79 - Gnosjö (Villa ca 350kvm)

Västmanland
    Truffles - Västerås (HR/5:a 116 kvm)

Finland
    LinaoMatilda - Högfors (Villa 132kvm plus oinredd vind)
  • FruPuffen
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-02-03 14:22:31 följande:
    Här är ett projekt att sätta tänderna i Mimma: www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx tänk vad man kan göra med det huset.... Drömmer.

Ja det skulle verkligen kunna bli hur fint som helst!

Lillafruluva: Vad du är kreativ! Vill också ha energi. Vill inte vara sjuk mer! Känns som om vi varit sjuka nu i omgångar hela januari.

• FruPuffen
    Kajsa M skrev 2008-02-03 20:13:17 följande:
    Har åkt runt lite idag med svärisarna och visat dem lite nybyggen häromkring. Har sett vräkiga, moderna hus. Det kan ju vara så läckert med det moderna också. Men ibland smyger det sig in ngt enstaka mysigare hus i vitt med träpanel och då känner jag att jag hittat så rätt.
    Kajsa M skrev 2008-02-03 20:13:17 följande:
    Har åkt runt lite idag med svärisarna och visat dem lite nybyggen häromkring. Har sett vräkiga, moderna hus. Det kan ju vara så läckert med det moderna också. Men ibland smyger det sig in ngt enstaka mysigare hus i vitt med träpanel och då känner jag att jag hittat så rätt.
    Åh håller med!! Min bror bor i ett nybyggt funkishus med stora fönster, skinnsoffor, panelgardiner och nya ekmöbler överallt. Det känns ju fräscht och stylat, men vi känner både maken och jag att det är så mycket trivsammare hemma hos oss (iofs hemma är alltid hemma). Sen jag hittade den här tråden och bloggarna så känns det som jag har hittat stilen som jag alltid velat ha, ända sen jag var liten! Har alltid haft en dragning till äldre hus och ljusa nyanser.
Svar på tråden Vita hem del 6