God eftermiddag!
Här är Albin sjuk IGEN. Är så hängig och febrig så att han bara ligger
. Har aldrig sett honom så...Tycker inte det är så vanligt att en 2,5 åring vill vila på soffan en halv dag. I vanliga fall leker han och är ungefär som vanligt fast han är sjuk. Nu sover han. Har fått i honom en burk av Viggos fruktpure, lite saft och en halv alvedon men annars vill han inte äta.
Julia: Vad drygt med inloggningen!
Lina o Matilda: Vad kul att sy kuddar! Det blir nog jättefint. Jag ska också sy kuddar idag har jag tänkt, fast en ljusblårandig och en blåblommig.
Livet från den ljusa sidan: Jag läste tidigare att din son inte var nöjd så länge. Det är ju så otroligt olika det där! Barn har ju olika behov och dessutom i olika perioder. Ibland har de större behov av närhet och stimulans. Jag tror dock stenhårt på att barn ska vara delaktiga (och det gäller oavsett om det är lugna eller intensiva barn). De behöver känna sig behövda och göra en insats, jämför med en vuxen som är arbetslös. Här hemma praktiserar vi mycket sånt, speciellt med Albin 2, 5 år eftersom han hemma på heltid och inte går på dagis. Dessutom får man ju faktiskt endel gjort och behöver inte spara allt tills han sover. Han hjälper till att plocka ur diskmaskin o tvättmaskin, vi bakar, vattnar blommor, lagar mat, dukar, städar leksaker, skottar snö, krattar, gjorde julgranspyssel i julas, slipar trämöbler med litet sandpapper (som mamma sen målar vita
), hjälper till när vi handlar (har en egen liten kundvagn) m.m.. Aldrig något tvång, han tycker det är jättekul! Det är snarare att vi får säga nej för han vill ju hjälpa till med ALLT
.