• LCroft

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-12-09 19:32:14 följande:
    Julia: Reportaget var jättemysigt!! Jag håller dock med de andra här - man ville se mera!!Men jag tycker att du var himla tjusig på framsidan LCroft: Har du en liten konståkningstjej? Jag har fått i uppdrag - av min systerdotter - att sy en kjol som hon kan ha på sig på uppvisning på torsdag...  Har du några tips på hur den kan se ut?? *desperat..*
    *skratt* Många har typ vanliga kjolar, hur gammal är hon? Det finns ju massa olika dräkter och saker som de har. En tyllkjol är ju också ett alternativ. Vad ska hon vara?
  • LCroft

MiaMariah: Självklart vill vi se

Himmelbit: Fniss! Vill inte vara i dina skor om vi säger så Hon har inte tänkt sig en klänning liknande sak då? Som är lite som stretch tyg? Oftast så har de rätt så korta kjolar, men med "trosor" fastsydda också. Överdrag till skrindskorna... och hur de trär på dem har jag ingen aning om, har nog sett att vissa har men så länge våran dotter har varit tyst har jag också varit det Men jag har tänkt att när den dagen kommer så köper vi, ser invecklat ut

• LCroft
    Himmelbit skrev 2007-12-09 19:51:17 följande:
    Skönt att höra av du inte vill vara i min sits just nu.. Hon är väldigt bestämd lilla Iza och tror att moster fixar allt.. Hon sa kjol (inte klänning) men det låter ju oerhört avancerat med fastsydda "trosor" i!!Hennes föräldrar har beställt både kjol och överdrag till skridskorna men de hinner inte komma fram till torsdag, så uppvisningen är. Dessutom var det hon beställt rosa och nu måste det promt vara vitt eftersom det är lucia... Ja, hon är riiiiktigt bestämd! Och vad är då lösningen - jo, vi ber moster om hjälp . Och "curling-moster" som man är så säger man ju givetvis att man ska försöka...
    Men du? Du kan ju sy Helt annan femma än med mig som är glad amatör Och jag tror du fixar det enkelt faktiskt!
  • LCroft
    Himmelbit skrev 2007-12-09 20:04:39 följande:
    TACK för länkarna!! Jättesnällt! Nu ser jag ju hur grejerna ser ut iallafall!! Nja, jag vet inte om jag kan sy - jag är också en glad amatör! Det enda som jag sytt i klädväg de senaste åren är en klänning som jag gjorde till ett bröllop i somras (alltså en klänning till mig själv, som gäst). Hittade ingen att köpa så då får man ju sy
    Har du sytt en klänning kan du sy!
    Beatrize74 skrev 2007-12-09 20:03:15 följande:
    Hemma efter en lååång shoppingdag. Nu ska vi lasta av alla Ektorpsoffor - trean, tvåan, fåtöljen, fotpallen med förvaring i samt Tullstafåtöljen till dotterns rum. Det "slank med" mediabänken från Liatorp också. Hoppsan! De hade ytterligare en drive nu...förutom att man fick extra klädsel till alla soffor så fick man 1000:- för varje 5000:- man köpte soffa för, så nu har vi 2000 kronor att köpa annat för på IKEA. Det fick bli tevebänken det. Och så fick jag med lite annat smått och gott också. Wilmagardiner, lite högre krukor, en vardagsrumslampa etc. Nu har maken lossat alla spännband, så nu är det dags att börja lasta av. LYCKLIG!!!
    Så roligt! Förstår att du är lycklig
  • LCroft

Godmorgon!

Så många fina bilder ni visat, älskar ju bilder så jag blir lika glad varje gång

Bandykillar: Stackars Axel! Ida har också blivit förkyld men feber har hon inte än iallafall.

pressan: Så tidningen fanns inte här! Typiskt denna stad säger jag bara Fundersam

• LCroft

God kväll!

Mia du skrämmer inte mig heller

Usch nu håller jag på att bli förkyld och ordentligt, känner mig lite som han i reklamen som sitter med en handduk över huvudet och flämtar fram nåt  om kvinnor som föder barn vet inte hur det känns när en man är riktigt förkyld Tycker faktiskt riktigt synd om Ida för mår/mådde hon så här är det inte kul om man dessutom inte kan säga att man har ont i hela kroppen.

• LCroft

lasseliten: Hon som hade skrivit kommentaren i din blogg måste ju vara en riktigt lustig prick för att vara så trött på inredning så frågar man ju säg vad hon gör inne i en inredningsblogg? Och dessutom orkar kommentera? Avundsjukan är den värsta sjukdomen...

• LCroft

Först delar jag ut en varm kram till alla som behöver en, läst ikapp och sett att många har det tungt nu.

Camilla skönt att arbetskamraten kom till rätta iallafall!

Fina bilder, zinkhuset vill jag också ha! Och tack VSM för tipset om klänning, sån ska Ida ha och jag hoppas verkligen att lilla tjockisen går i den, hade ju gärna fått vara en nummer större

juliah: Förstår om du är slut! Efter imorgon får du varva ner lite.

Här hostas det och snörvlas ikapp, men efter att man läser om hur andra har det så är det bara att konstatera att vi har det bra

Svar på tråden Vita hem del 6