• LCroft

Vita hem del 6

Känd bloggare? Välkommen hit säger jag och hoppas du ansluter dig till gänget

Knyttis: Roligt att få stanna en tid och hinna umgås med familjerna Oftast brukar det ju vara att man springer som en tok för att man ska hinna hälsa på så många som möjligt när man kommer "hem", men 2 veckor är rätt så bra tid, då behöver man inte stressa så förfärligt. Jag vill också ha en vit jul så jag skriver lååånga brev med Rebecca till tomten

VSM: Så söta vi är såhär på morgonen då

• LCroft

VSM: Ahaaa! Då vet jag vem du pratar om

juliah: Så skönt att få njuta lite innan jul, kan tänka mig att julstressen inte finns hos er efter den här stressen du redan haft

• LCroft

Välkommen syster ruffa  Roligt att se dig här i tråden med! Pratade om dig här hemma faktiskt igår eller ert garage egentligen

• LCroft

syster ruffa: Japp ert garage Eller åtminstone utsidan av det och just det där att man kan köra igenom, jättebra förklaringar jag vet

Jag behöver hjälp! Vad har ni i era köksfönster nu till jul? Har ni alls nån ljusstake eller stjärna eller nåt? Jag blir tokig då jag letat genom varje affär här i stan men inte hittar nåt! Tips? Ja och bilder får ni jättegärna visa, helst stooora

• LCroft

Pärla: Det är syster ruffa 400 stycken knäck! FörvånadSkrattande

• LCroft
    Lynn84 skrev 2007-12-14 11:15:56 följande:
    Jag har inte en enda stjärna eller ljusstake i köksfönstret. Istället har jag bara vit/röd randiga julgardiner en vit ljuslykta, två vita krukor med små uuuursöta vita blommor i. Och en grå hästapålle i betong! Uppe i gardinstången hänger en ljuslykta i luffarslöjd. Tycker det räcker men visst hade jag gärna haft någon bättre ljuskälla där om kvällarna när man vill släcka ner lite - men endå se vad man gör.
    Så mysigt det låter! Jag har inga julgardiner utan bara de vanliga vita längderna i köket, lykta har jag på bordet som står framför fönstret men eftersom vi i de andra rummen har vita pappersstjärnor i fönstret så känns just köksfönstret "tomt" på nåt sätt...
  • LCroft
    Pärla1 skrev 2007-12-14 11:20:16 följande:
    Ok, men vad hette hennes blogg innan? Har en i åtanke, men inte säker...
    Moosaik hette den innan hon böt blogg.
  • LCroft
    Lynn84 skrev 2007-12-14 11:24:47 följande:
    Nu måste jag berätta nått...Har precis ringt och pratat med våran dagstidning här i kommunen...eller, kommunerna.Vi flyttar ju tillbaka till mitt "uppväxtsamhälle" och kommer då bo ca 30 m från ett ungt par med giftormar i sin lägenhet. Denna lägenheten bodde min syster och hennes familj i fram till för ett halvår sen. Där min systerdotter hade sitt rum bor den nu ca 20 st giftormar i diverise storlek!!!! Jag hade inte brytt mig om ifall det var en snok, men GIFTORMAR!Grön mamba tex...Det har skrivits en del om detta paret eftersom de söker tillstånd för nått av djuren eller allihop. (minns inte hur det var) När detta uppdagades rasade många över att det bor giftormar i ett hyreshus mitt inne i samhället. Stackars grannen som jag och min familj känns i många många år vågar inte ens sova hemma längre. Jag tror helt ärligt att paret vet vad dem gör då de är utbildade och har jobbat på diverse djurparker och handsakts med giftormar förr. Men....tänk, tänk om en orm råkar smita. Under en rengöring av terrariet! Vi har vår trädgård 30 m ifrån. Tänk att stoppa ut fötterna i den gräsmattan nästa sommar! Gud förbjude att colin eller att nått av mina barn i framtiden kommer bli ormbiten...men om..om..då hoppas jag att det inte är av en av grannens ormar!Hur får man fatt i serum tillräckligt fort??? Om det ens finns???Nä...fy...jag var tvungen att ringa och säga vad jag tyckte om saken!
    Hjälp, jag hade blivit tokig! Rädd för alla slemmiga varelser som jag är! Fyyy vad hemskt! Får man faktiskt ha giftiga ormar i en lägenhet?
  • LCroft

Mia underbara bilder på grisar Ursöta! Jag skulle också väldigt gärna läsa reportaget från juliah om du orkar?

Lina: Har nog missat nåt här nu, har du gjort toaletten själv? Duktiga kvinna! Och du kom in igen utan att behöva byta kön

• LCroft
    MiaMariah skrev 2007-12-14 14:01:28 följande:
    Måste skryta lite över min makes fotografier - denna köpte vi igår - håll med om att han fotat bra!
    Fniss! Skrev precis åt dig att jag gillar din mans bilder Duktig han är!
Svar på tråden Vita hem del 6