Ewis skrev 2007-12-18 06:37:23 följande:
Bea:Jätte fina möbler Ni köpt!Det är så kul att göra om när man byter så där totalt.Det gjorde vi för ca 1,5 år sedan, tog bort vinröd skinnhörnsoffa, mahognybokhyllor och soffbord, in flyttade en beige tygsoffa och vita möbler Nu kanske jag är elak som svarar men DU frågade Jag tycker att det ser väldigt trångt ut med alla möblerna, svårt med bara foton när man inte sett vardagsrummet i "real life".Om jag var du skulle jag testa att gallra bort någon av möblerna som står runt soffhörnan.Det vita skåpet/bordet bredvid tvbänken måste det stå där?Det runda bordet i hörnet vid fönstrena måste det stå där?Den vita fotpuffen framför fönstret måste den stå där?Min första tanke var att ta bort det runda bordet och fotpuffen och skjuta båda sofforna och bordet mot fönstret, som dom står men att själva gångstråket blir framför tven.Fotpuffen skulle jag ställa någon annan stans i rummet med någon fin kudde på och när den behövs så skjuter man fram den till bordet, så har vi det .Ev. kanske man inte behöver flytta sofforna hele vägen mot fönstrena utan att man ställer dom mer centrerat på golvet mellan fönster och tv.Att ni har soffryggen mot rummet tycker jag funkar jätte bra.Hoppas att jag inte gjort dig allt för arg och ledsen men du frågade om tips och råd och här kom mina!?God Morgon föresten!
Tack för att du är ärlig...det uppskattas oerhört!!!
Vill ha fler "ärliga åsikter".
Ser det för "trångt" ut? Fotpallen kan flyttas till där fåtöljen står. Det runda bordet kan ju också tas bort självklart.
"Bänken" bredvid teven är makens gigantiska subwoofer och den finns där för att ge ljud och bas åt hela hemmabiosystemet. (Vet inte om ni skymtar projektor och filmduk uppe vid taket).
Att vi öppnade upp vid fönstren med fotpallen var väl mest för att vi tidigare byggt "för" fönstret med vår hörnsoffa och blev så glada när vi äntligen såg en möjlighet att få luft framför dem då de står för mycket av ljusinsläppet.
Som sagt....ser det för trångt ut? Man blir så hemmablind när man levt med vinrött stort åbäke till soffgrupp innan med en GIGANTISK mediamöbel som tänkte hela den väggen som tevemöbeln står vid nu så för oss blev det självklart sååå mycket ljusare och luftigare med den mindre mediamöblen och alla ljusa möbler. Hihi..