Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 6

Hallå vitisar....jag fortsätter att "fira jul" här hemma.
    Igår gjorde jag glögg och slog in ytterligare ett litet paket. Vi pusslade klart ett pussel jag och maken alltid brukar pussla till jul och tog lite bilder på barnen i de maskeradkläder de fick i julklapp. Våra amaryllisar blommar för fullt, hyacinterna doftar och jag har gjort lite julpynt till granen att hänga till nästa jul.

Igår hade jag och barnen en riktig liten jullunch dessutom, med sill, prinskorv, skinka och köttbullar igen. Barnen fick provsmaka julmusten (ingen höjdare) och jag tog faktiskt en julöl och en liten julsnaps (till barnens förtjusning då jag drack den ur ett glas jag fått av några vänner på en julfest - foten är i form av en tomte som håller i glaset ovanför sig)

Det kändes så lyxigt. Och Aladdinasken är inte uppäten och nötterna är inte knäckta än samt att barnen fick ytterligare några julklappar igår från sina kusiner.

"Nu är det jul igen och nu är det jul igen och julen varar fram till mdsommmar" *skrålar*

• Beatrize74

Nublu - PUSS på dig för att du är så underbar och har en sådan underbar webshop!!! Maken kom hem med ett paket som helt överträffade min förväntningar till och med.

Och han sade förtjust "HUR kunde hon veta att det var just vi? Vilken tjej!!!"

Ja-a....vilken tjej!

• Beatrize74

Tjohooo....alla Örebroare eller ni som bor i närheten - har ni sett att Calletex smällöppnat i Mariebergs köpcentrum???

Lyckan är total...köpte på mig småsaker ledigt för trehundra kronor idag med dottern. Här ska slutföras projekt!

(Det är en helt suverän och stor tygbutik som legat i Örebros centrum tidigare, men som nu flyttat ut till köpcentrat dit man som utsocknes ändå åker i tid och otid då allt är samlat där (IKEA också dessutom). Helt suveränt! Och bra priser är det dessutom också. Filt för 25 kronor metern och tyg för 70 kronor metern i precis de färgsättningar jag skulle ha till dotterns rum (röda små prickar på vit botten och vice versa)

Och dragkedjor...vi pratar HUNDRATALS...hittade EXAKT den jag skulle ha. Helt underbart!

*lyrisk*

• Beatrize74

Lasseliten - aha...var det duuu....du höll på att dimpa in i mig...långstång som släpade runt på svettig tvååring in på NICE och köpte ett sånt där vacker stor metallstjärna att sätta på väggen. (Tips alltså...tror du skulle tycka bra om den med tanke på det jag sett från dig tidigare...superfin verkligen). Det var halva priset på den också...det hänger två stycken kvar längst in i butiken inne på Marieberg...grap it girl. Den skulle ha kostat 225 kronor tror jag. Nöjd som du förstår. Jag köpte även två handdukar från Nyblom & Kolléns för halva priset...såg du dem?

• Beatrize74

Lasseliten - *vinkar* jag igen....flummigt med "handdukar från Nyblom & Kollén". Jag menar förstås de vita som det är broderat "God Jul" på

• Beatrize74

Feffie - röstar på bild nummer två...jag tycker den första är fin, men känns lite "utsatt" på något sätt. Tvåan känns omhuldrande och gosig och man känner så mycket kärlek i den. Tycker inte alls det stör att det sär suddigt runtomkring.

• Beatrize74

Feffie - ettan, ettan, ettan!!!!!!!!!!!!! Såååå fint!!!!!!!!

• Beatrize74

Åhhh...vet ni, vet ni, vet ni...LYCKA!

Vi har ställt in dotterns säng i hennes rum nu och börjat pula och piffa lite. Än är det mycket kvar, ni vet ju hur det är - en list där, en sockel där, spackla igen några sprickor som blev vid uppmonteringen. Fönstret ska målas ännu mer vid vårkanten, fönsterbrädan ska upp, elementskydd och sedan ska han kapa dörren lite i nederkant så vi kan måla den också.

Men vi har ändå kommit så långt så att hon kan sova där inne. I sin EGEN säng. Jag har bäddat med Gripsholms rödvitrutiga sängset, så underbart. Det virkade överkastet. Tvättpåsen. Fåtöljen och lilla röda pallen och rödvitrandiga pallen osv. Känns helt overkligt, även fast man får ångest när man vill få klart ALLT på en gång och inte kan göra det för vi inte har alla lister eller strykningarna inte är klart på allt.

Hon älskar taklampan...det gör jag med. Ni ska få se den sedan. SÅ underbart söt, fattar inte att jag hade sådan tur så jag hittade den.

Nu fattas det gardiner, så när maken har skruvat upp sänglampan hennes så ska han få skruva upp gardinstången så jag kan börja mäta och klippa till tyg! Till blir nog en rullis tror jag, för att få in så mycket ljus som möjligt!

Glad! Gladare! Isabelle!

• Beatrize74

Hihi...trodde nog att ni skulle förstå min lycka tjejer. Jag pratade nyss med svärmor och jag märkte att hon tyckte att jag blev liiite överentusiastisk när jag prata om hur vääääl den röda nyansen på mattan överensstämmer med "Lilla Anna" kudden...och att den röda nyansen på sängkläderna ser ut som godis så det riktigt vattnas i munnen på mig...och sänglampan som är så söt ihop med ensemblen etc.

"Ehhh..men vad roligt att hon fått ett eget rum nu" sade min rara stackars svärmor lite förvirrat. Hon är annars den som mest tänker "praktiskt". Jag tänker oftast praktiskt, men låter det praktiska stryka på foten allt för oftast just till fördel för estetiken. Som många av er vitisar här inne också gör förstås.

Nu har jag tagit måtten, här ska sys rullisar.

Svar på tråden Vita hem del 6