Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

Kajsa M skrev 2007-12-31 17:39:01 följande:

3-rätters är förberett, bordet är dukat. Lillan sover sen middag för att orka till tolvslaget.Mysiga nyårsafton!Vill önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Hoppas 2008 för med sig mkt vitt, gammalt och nytt, lite sundare leverne hos en del av oss och framför allt mkt nöje i tråden! Kram till er alla!
    Våra grabbar tokvägrade middagsvila så vi får väl se om de orkar till 12-slaget. Det blir som det blir, huvudsaken är att man har det mysigt tillsammans
    Kram till er alla.
    Det är för optimistiskt att önska sig att sambon följer med till IKEA i mellandagarna va?? Han avskyr verkligen byggnaden -förstår inte varför -jag älskar den
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-31 17:39:01 följande:

3-rätters är förberett, bordet är dukat. Lillan sover sen middag för att orka till tolvslaget.Mysiga nyårsafton!Vill önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Hoppas 2008 för med sig mkt vitt, gammalt och nytt, lite sundare leverne hos en del av oss och framför allt mkt nöje i tråden! Kram till er alla!
    Hoppas ni får em jättehärlig midag. fÖr oss så tokvägrade grabbanra (åtminstone den yngre) hela middagen, så han borde åka i säng tidigt.
    P.S Kan någon transparera ett vitt sovrum. (Sonen fick välja tapeter själv när vi flyttade in och de är blå och möblerna är ett hopkok av ingenting -dvs jag mår "illa´" när jag kikar in där, hjälp mig!!!!
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2008-01-02 18:00:27 följande:

Nu har jag målat sista strykningen på garderoben och strukit nya skåpet i köket med vit färg. Blev MYCKET bättre i rent vitt än den där dassiga färgen IKEA målar det i. Kan visa kort lite senare.Idag pratade min mamma med en mäklare. Hon berättade att hennes dotter bloggar om inredning. Hon sa att den heter ngt med busiga barn. JAHA! Sa mäklaren. Är det hon som har bloggen blandkuddarobusigabarn.JA! Så heter den svarar mamma.Ja men den följer jag dagligen svarade mäklaren.Kul! Är ju inte ngn jättekändis i bloggvärlden annars, så det var ju kul att ngn fattat tycke för den.
    Ser gärna bild på det upphottadee skåpet. Jag hade faktiskt övertalat sambon att vi skulle ha ett sånt i vardagsrummet, men just pga den "dassiga färgen" så dissade han den. Synd för skåpet är ju jättefint, förstår inte varför de inte målade klart skåpet, känns lite halvfärdigt när man ser det.
    Vad kul att mäklaren följer din blogg, tror vi är ganska många som gör det -men att höra det just så där blir ju mycket häftigare -lokalkändis
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2008-01-02 18:54:16 följande:

blandkuddarobusigabarn.blogspot.com/Här kan ni se mina 2 måleriprojekt.Har dock inte stylat bilderna med ngt pynt på skåpet. Det måste få torka lite till först.Men en liten tjuvkik kan ni ju få...
    Åhhh, det skåpet skulle verkligen passa i vardagsrummet. Undrar om jag skall försöka övertala sambon (igen) han tror nog att jag är helt dum om jag vill köpa en ny möbel och måla direkt.
  • Camilla R
    LinaoMatilda skrev 2008-01-03 09:45:03 följande:
    Hej på er!Idag ska jag åka till IKEA. Har inget speciellt jag behöver, men ska med som sällskap åt en kompis. Lasseliten: De bilderna är så vackra!MiaMariah: Du kan komma hit och hälsa på, här är snö
    Åh, vad kul. Jag fullkomligt älskar att gå på IKEA och det är ju mycket roligare ihop med en kompis.. ja, min sambo vantrivs så fort han ser byggnaden så det är bara in och ut som gäller. Vi har nog rekordet i att vara kortast tid på IKEA och ändå få med oss en möbel.. Tror vi var inne i max 10 minuter och kom ut med två möbler...
  • Camilla R

Idag fyller äldste sonen 7 år. Vi har firat med lite skönsång på morgonen och sen lite frukost. Lite senare på dagen skall vi iväg och spela bowling och sen blir det middag på kvarterskrogen och senare på kvällen kommer farmor och farfar förbi och gratulerar.

• Camilla R

Kajsa M skrev 2008-01-02 20:15:30 följande:

CamillaMen det var supersmidigt att måla om. Har målat 2 varv med vattenbaserad färg idag. Torkade på nolltid!Go for it!
    Försökte svara igår, men blev utkastad...
    Inget förarbete, skåpet uppmonterat och sen bara pensla eller rolla?
    Måste ha full koll på läget, innan operatin övertalning påbörjas (igen)
    Har kikat runt efter andra skåp och det är svårt att hitta ett liknande lika prisvärt.
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2008-01-03 13:56:12 följande:
    Oj så fina vårbilder alla visar Man blir ju sugen själv på vita tulpaner och lite pastellfärger. Men jag ska nog vänta med det än, för annars tröttnar man ju. Här är det läääänge till vår ännu. Snön smälter ju inte bort förrän i april någon gång. I bästa fall Idag ska ni få se tre tavlor som jag fixat till. Korten är egentligen gamla, men nyscannade och nyframkallade. Motiven är av då makens farfars far var i USA och högg träd som var mer än 2 m i diameter. Rätt stora med andra ord. Ha var den som klättrade upp i träden och sågade av i lämpliga bitar. Inte riktig sådan avverkning som man i dagens läge håller på med Men det är ganska kul att ha dem, för nu är maken skogshuggare i åtminstone fjärde led. Antagligen så var väl även generationen före makens farfars far också det... Jag älskar att få in saker som påminner om äldre generationer, och nu är det kul att få  lite från makens sida också Vad tycker ni???
    Jättehäftigt!
    Gamla bilder är så fina och dina/era har ju en historia, jättekul och fina!
  • Camilla R

mimmamum skrev 2008-01-03 18:53:01 följande:

Mimmi, fanns den bara med grönt kors? Pris?
    Jag tror att de numera endast säljs med grönt kors, men att man i kassan säger till om rött, så får man med ett rött klistermärke att sätta på. Åtminstone såg jag en tjej i Brukabutiken här göra på det sättet.
Svar på tråden Vita hem del 6