Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Ha ha, nä vi har nog inget palats!!!! men mycket plats Hihi

• Daggdroppen

För er som inte vågade gå in i galleriet och titta på de GRYMT gula bilderna igår.... Snälla Bea har tonat ner dem till mig så de passar bättre i vita hem tråden

Vardagsrum

Köket

Matplats

Köket med enris på krönlisten

(mimmi: måste jag säga????)

• Daggdroppen

men mimmi: Nu vill jag veta om DINA planer!!! Hur ska du inreda? Val av tapeter? Material i badrum? Övrig badrumsinredning osv... ALLT! Så kul då vi själva nyss varit mitt upp i det

• Daggdroppen
    mimmi006 skrev 2007-12-17 19:53:16 följande:
    FM- klart att du inte behöver! Lite suddiga bilder, men fina!
     Bättre än de gula som man skulle ha solglasögon för att titta på Cool
  • Daggdroppen
    MiaMariah skrev 2007-12-17 19:54:06 följande:
    Å jösses, det har vi ju väntat på länge! Kors i taket!
     Fel citat... Knäppt!

Jag kommer in!!!!!!!!! (tack för det )
  • Daggdroppen
    malins79 skrev 2007-12-17 19:57:00 följande:
    Sitter och planera för hur den kommande tvättstugan/groventrén ska se ut.På två väggar, en lång och en kortsida är det tegel som är målat. Det är den gamla ytterväggen, därför är det tegel. På den andra långsidan ska det vara fönster och den andra kortsidan kommer att ha en dörr in mot ett kommande "bibliotek" . Svårt att förklara... Vi delar nämligen av ett stort rum på 50kvm som idag är en form av vinterträdgård eller Loggia som den heter för att kunna ha engroventré in från garaget bla.Jag skulle vilja ha panel, stående V-spont, är det fel att ha det i en tvättstuga? Klara det av fukten, temperaturväxlingarna som det kan bli när man kör tex torktumlare. Tror ni man kan måla med vanlig färg eller är det specialfärg som gäller för att det ska klara fukt? Jag hade tänkt ha riktig panel alltså inte panelskiva, det blir så pass mycket dyrare. 
    Vi har panelskiva i vår tvättstuga och den är i anslutning till både dusch och bastu. Kör flera torktumlare om dagen ibland och ibland förstås mindre... men mycket ånga från dusch och bastu blir det ju... och till oss sa de att det inte skulle vara något problem
    Himmelbit skrev 2007-12-17 19:57:05 följande:
    Ni har det såååå fint!!!
    Generad Tack
  • Daggdroppen
    malins79 skrev 2007-12-17 19:57:00 följande:
    Sitter och planera för hur den kommande tvättstugan/groventrén ska se ut.På två väggar, en lång och en kortsida är det tegel som är målat. Det är den gamla ytterväggen, därför är det tegel. På den andra långsidan ska det vara fönster och den andra kortsidan kommer att ha en dörr in mot ett kommande "bibliotek" . Svårt att förklara... Vi delar nämligen av ett stort rum på 50kvm som idag är en form av vinterträdgård eller Loggia som den heter för att kunna ha engroventré in från garaget bla.Jag skulle vilja ha panel, stående V-spont, är det fel att ha det i en tvättstuga? Klara det av fukten, temperaturväxlingarna som det kan bli när man kör tex torktumlare. Tror ni man kan måla med vanlig färg eller är det specialfärg som gäller för att det ska klara fukt? Jag hade tänkt ha riktig panel alltså inte panelskiva, det blir så pass mycket dyrare. 
     Just ja... nog blir det säkert härligt med en tvättstuga, men OJ så härligt det låter med en vinterträdgård!!!!!!! Lämnar en del av den??? Oj vad jag skulle vilja ha det... *avis*
  • Daggdroppen
    malins79 skrev 2007-12-17 20:11:07 följande:
    Åh vad citaten krånglar med mig ikväll...nu blev det tomt här men men... Jo jag fattade att ni inte skulle ha det, men jag antog att det kanskeändå gäller ungefär samma sak... Eller??? Mdf tycker man ju borde tåla mindre än riktigt panel. Så funkar det för oss så funkar det väl för er. Det var väl det jag ville säga med mitt första inlägg Men vad vet jag om detta? Inte ett smack egentligen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-17 20:14:38 följande:
    MiaMariah: Jag kommer in till dig. Fluffiga: Ja ni har så fint. Härligt med utrymme också. Peak: Hehe är det tomten som har funderingar?
    TackGenerad
    Kickan07 skrev 2007-12-17 20:15:11 följande:
    Säger som någon annan-Vad mycket ni skriver!! Jätteroligt givetvis, men jag glömmer ju bort vad jag skulle kommentera.. Få se om jag kommer i håg lite.Gemelli- Vide är såå söt, riktig liten goding!JohannaJ(tror jag det var)- Stort Grattis till lille Hilding, ännu en sötnos, så härligt! Man blir sugen på en till när man ser så små underverk..Mimmi-Krya på dig! Att du har ett underbart kök med härliga detaljer i har ju andra redan sagt..FluffigaMoln-Jättefint kök du med och resten av ditt hus verkar också gå heeelt i min smak. Så roligt att få se en skymt av ditt hem, ni har lyckats så bra med ert bygge! Hoppas inte jag glömt någon nu..
    Tack till dig medGenerad

Vet ni vad? Tänk att man kan bli alldeles tårögd av att få så många fina julkort. Jag är en sådan som skickar massor och även får massor. Tror jag beställde 70 stycken i år. Och nu har massor redan börjat dimpa ner. Och ikväll fastnade jag för ett av min kusin och hennes barn (ett av dem är vår gudson). Och jag blir alldeles tårögd och full av saknad efter honom (eller båda förstås). Och det känns så härligt att få så många personliga fina julkort. Blir alldeles varm
  • Daggdroppen
    Himmelbit skrev 2007-12-17 20:36:40 följande:
    Ja, jag tycker också att det är jättemysigt med julkort! Skickar också en massa. I år kunde jag inte bestämma mig för vilket kort på sonen som jag skulle skicka, så jag beställde båda. Skickar lite olika till olika personer men endel får båda .
    ha ha, det var de rätta takterna det Att skicka två för att du inte  kunde bestämma dig
    JeaJea skrev 2007-12-17 20:27:01 följande:
    GRATTIS JOHANNA!!!Såg att Agnes har varit inne också, har tänkt på dig, tyvärr kommer jag inte på en enda bok just nu.Fluffiga så fint det blir och fy vad lyxigt det lät med alla garderoberna!
    Hihi, lyxigt ja, men kanske inte så lyxiga och exklusiva inredninsmässigt sett. och absolut inte i klädväg Inga fina glasvitrin och annat grejs där Och det är ju inte så mycket extra plats I dem. Men skönt att bara kunna kasta in kläder och annat om man vill snabbstäda
  • Daggdroppen
    Himmelbit skrev 2007-12-17 20:27:54 följande:
    Dagens blogginlägg handlar om kristaller! Välkomna! njutensmula.blogspot.com/
    Så fin Vad säger maken om den? Gillar han den också?
    malins79 skrev 2007-12-17 20:38:41 följande:
    Fluffiga, aha, jag hoppas att det funkar med panel för jag vill gärna ha det och det är ju ganska bra att jag har lite "kött på benen" när jag ska övertyga maken att det funkar fint. jag använder ofta Vita hem som referens när jag övertygar maken eller berätta något om något jag sett eller vill ha.
    Jag kör på samma grej
    LinaoMatilda skrev 2007-12-17 20:40:03 följande:
    Vilke fiffig idé. Tänk vad glad man skulle bli om det fanns två julkort när man trodde det var bara ett
     Fel citat IGEN... Ja, visst är det julen i en nötkärna. Att man tänker på dem man tycker om
Svar på tråden Vita hem del 6