Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 6

mimma,

Vi kör en trestavig ekparkett som ska tåla att slippas många gånger. Ganska matt i lacken.
    Inte direkt lantlig look på golvet alltså men faktiskt riktigt snygg till allt det vita. Och så passar det husets karaktär rätt bra tycker vi.

• Karamellfabriken

Godmorgon alla!

Känner igen det där med utebliven julkänsla men har inget direkt tips på vad man gör åt saken.
    Iår renoverar vi ju och det bidrar ju såklart. Annars tror jag att min julkänsla försvann 1994 då min mormor dog precis före jul. Jag mins när vi satt på sjukhuset och alla adventsljusstakarna lyste i fönstren. Usch vad hemskt det var. Helt ovetande hade jag varit med och pyntat kyrkan med blommor, julkrubba och granar. Veckan efter stod mormors begravning där. Trodde aldrig att jag skulle kunna tycka om julen igen.
    Julen var så mycket min mormor. Hennes mat och klappar.
    Jag gör mitt bästa eftersom vi har barn och jag älskar pyssel men känslan är svår att hitta känner jag.
    Lillafruluva, Kan avsaknaden av julkänsla kanske bero på att din bror sitter i fängelse nu? Jag hoppas att ni får en riktigt mysig jul trots allt!

• Karamellfabriken

Grattis Malwa!
    Får vi se bilder?

Knyttis,
    Usch så trist!
    Spolarvätska hjälper mig veterligen bara mot bläckfläckar.
    Ring via-direkt och fråga.

• Karamellfabriken

Hej alla vänner!

Jag slog till och köpte lampan på mio. Var lite osäker först men när jag fick se den i verkligheten blev jag genast förälskad !
    Och vet ni vad det bästa är? På mios hemsida kostar den 1350 men i "min" mio-butik 950 kr istället.

• Karamellfabriken

Halloj vänner!

Trot eller ej men maken lägger GOLV i köket.
    Allt målningsarbete är klart och det har t o m letat sig fram en adventsljusstake i fönstret.
    Imorgon hoppas vi kunna montera skåpsinredning!
    Jippi

• Karamellfabriken

Det talades om pojk- och flicksaker tidigare.
    Den här lilla servisen ska sonen få i julklapp. Visst är den söt!

javascript:window.close();

• Karamellfabriken

Snubblade och knäckte två brädor till nya golvet = ledsen och blåslagen

• Karamellfabriken

Hej alla rara!
    Efter en påse chips är jag på benen igen !
    Det ligger ju saker överallt och jag är kanske inte världens vigaste.
    Mest ledsen för att jag sabbade golvet men det löser sig väl på något vis.
    Ett halvt köksgolv har vi nu. Yes, det går frammåt!

Svar på tråden Vita hem del 6