Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-12-17 20:42:30 följande:
    Ni har ju redan sett dem, men ni får se dem igen
    Ååååååååhhhh

Ja NU förstår jag att du inte kunde välja Herrejösses så söt
  • Daggdroppen
    Himmelbit skrev 2007-12-17 20:49:22 följande:
    Visst är han, min lille plutt!!
    Du är smart du

Ännu det här med trä i tvättstuga... Vad ska ni göra annat där? Finns någon dusch? Då går det ju antagligen inte...

men nog borde det gå att ha trä om det bara är lite ånga från torktumlare. Tänk bara på en bastu som är helt i trä...

Eller?
  • Daggdroppen

Juliah: Du har ingen bild som du vågar smygbjuda oss lite på?

• Daggdroppen

Hej på er!

Kikar in som hastigast. Har julfest ikväll så jag håller på att göra mig i ordning. Är bara så sju h*lvetes trött (förlåt!) men det är jag... Gråter Hade julfest igår kväll på min huvudskola och kom hem först 23. Och då kunde jag inte varva ner. Dessutom sov sonen oroligt hela natten så jag sov inte ens ett smack!

Och nu blir det en lika sen, om inte senare kväll inatt. Och jag brukar ha ännu svårare att sova om jag redan sovit dåligt natten innan...

Och då ska man vara pigg som en lärka och till jobbet kl 8 imorgon bitti.Gråter

Nåja, några dagar kvar, sedan får jag ett efterlängtat jullov

Kram på er!

• Daggdroppen
    Har man övergått till den nya versionen av familjeliv nu?????

Kom inte in på den gamla och kom igåg att någon snackade om en beta version för några dagar sedan... Googlade upp den och då kom jag in. Är det lika för er????
  • Daggdroppen

Hej på er!

Nu äntligen börjar jag bli mig själv igen

På torsdag eftermiddag så började jag känna mig lite magsjuk. Fick jätte ont i magen och på natten spydde jag så många gånger så jag tappade räkningen ganska fort.. På morgonen fortsatte det. Missade terminsavslutningen igår för jag fick lov att vara hemma och bara vila hela dagen. Nu först känner jag mig bättre som sagt

Hur jag ska få någon jul här vet jag inte, för det märks ju att mammani huset har varit sjuk om man säger som så....

Men men... julen kommer väl fastän man har det mindre tillställt också?

• Daggdroppen
    Beatrize74 skrev 2007-12-22 12:25:31 följande:
    Men åhhh..krake...här har vi precis drattat dit. Har resten av familjen klarat sig? Det blir jul. Jag tycker det känns som om alla "krav" har försvunnit i och med att man har en legal ursäkt nu att inte fara runt om en idiot med allt. Nu sitter jag och pysslar en skridsko, får se om jag får till den. Du som är inloggad Fluffis - kan du se om det verkar bli naturlig storlek på mallen jag lagt in i bloggen, själv hoppar den bara upp automatiskt i det läget, så det verkar inte som om jag själv kan se det "utifrån" så att säga.
     Hej igen. Var borta en stund.

Nja... resten har nog inte heller klarat sig. Sonen spydde också igår, men han verkade inte ha ont eller känna av magsjukan desto mer. TUR! Och maken känner väl sig sisådär. Hoppas han klarar sig så vi får fira en någotsånär ordentlig jul i vårt nya hus. Så som vilängtat efter det så skulle det kännas väldigt tråkigt ifall vi skulle ligga magsjuka

Ang skridskon. Jo, den ser väl bra ut. Den blir stooor så man klickar på den, men annars är den väl enligt proportionerna Vad ska du ha den till?
  • Daggdroppen
    Hej och god jul!

NU är det julfint hemma hos oss trots spysjuka... Sonen spydde ännu ikväll.

TACK för tipset om hur man gör med paketutdelningen. Vi har också haft klapparna framme för att göra "nappgrejen" mer konrkret för sonen. Han ska ju ge napparna till tomten och få en tågbana i utbyte. Nu vet han ju inte vilket av paketen som är det, utan tror ju att tomten kommer och ger en tågbana. Kanske det vore något. Tomten har bara ett paket med sig, tågbanan!!! TACK för det braiga tipset! Hade funderat hur vi skulle lösa situationen... Fastän sonen inte ens är två så verkar han fatta att något är pågång. Han väntar såååå på "tonten" och springer ropandes "tonten tonten tonten" då någon kommer hit Igår sa han också att "tonten" skulle sova i hans säng

Nu ska jag gå och duscha så jag sen får ta och njuta

GOD JUL!!!!
  • Daggdroppen

Hej på er

Jag har haft den bästa julen i hela mitt liv i år!!!!!!!! Är så *lycklig*. Det är en fantastisk känsla att få fira jul i vårt egna hus, tillsammans med släkten. Och sonen fick så himla fina julklappar så både han och jag är glada. Aningen i överkant... men fina var de!!!

Ikväll ska vi till min moster som har stort släktkalas.

Fridfull jul till er alla

• Daggdroppen

Hej på er och fortsatt fridfull jul på Er!

Här har julen fortsatt i samma stil som julafton. Härlig!!!!!

Idag har vi inte gjort så jättemycket,  maken har ju t.o.m. varit hemma hela dagen Så jag fick en stund för mig själv så jag gick och slipade den gamla pulpeten som jag köpte för ett tag sedan. Nu är det inte mycket kvar att slipa. Sen ska den målas. Och redan nu så ser jag hur fiiiin den blir Det är en riktigt tjock brun färg på den och jag slipade utan munskydd. Herregud så dumt säger jag... Men jag orkade inte gå och leta reda på något för jag var så ivrig på att slipa

Jättefina lampor säger jag!!!!!!!!

Svar på tråden Vita hem del 6