Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Värsta Supermamman skrev 2007-12-27 20:59:56 följande:
    Lägger mig i soffan och tröstäter ett tag! Vårt hus känns väldigt tomt utan 4 extra personer *fast det är skönt med*
     Förstår att det känns länge till nästa gång. Visst var det maj 2009???
  • Daggdroppen

Nu ska jag logga ut.

Kom på att vi ska försöka få sonen att sova i eget rum i sin stora säng. Han har ju kvar spjälisen i vårt sovrum men sover ofta ändå i mitten av vår säng.

Nu ska vi utnyttja de nya muminlakanen som tomten gav Han gick kavat till sängen i allafall Dagtid går bra där, men natt har vi aldrig prövat!!!

• Daggdroppen

Kajsa: Åååååh så fina!!!!! Jag vill ha exakt likadana till mina stolar!!! Får man beställa av dig Seriöst alltså

Lcroft: BILDER!!!!!!!!!!!!

Nu har jag slipat, tvättat och grundmålat pulpeten *iiiihhhh så spännande det är*

Ska försöka få maken att stanna inne ikväll så jag får måla en gång till

• Daggdroppen
    Feffie skrev 2007-12-28 16:53:55 följande:
    Här kommer en mörk bild på skåpet. Blev inte något "fotografera väder" idag. Vi ska ha detta i lilla dotterns blivande rum, passar bra då det inte är stort & klumpigt.Bortse från hålen i väggen.//Jen
    Snyggt! Har du målat om det??? Eller är det nytt???
  • Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2007-12-28 16:57:21 följande:
    Tack snälla!hihi, det blir nog billigare att beställa Nyblom o kolléns! Till och med min man sa idag att det hade varit bättre att köpa färdiga än att slita så som jag får göra för ett par futtiga hundralappar. Mitt tyg kostade 250 kr och 4 färdiga dynor kostar 520 kr. Knappt vät jobbet! Fast det är klart, lite kul är det ju sen att ha gjort dom själv...
    Och himla kul för mig skulle det vara att ha en "kajsa dynor" Och inte Nyblom och Kolléns...
  • Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2007-12-28 17:00:48 följande:
    De kanske inte tål ngn närmare granskning!
    Jajaja... Det säger du bara för att slippa sy mera dynor till mig
  • Daggdroppen

Julia: Hur ser den berömda pianopallen riktigt ut? Har du bild?

Hörni, vad är er "GODASTE BJUDAHEM GÄSTER KAKA"

Min moster och familj kommer hit imorgon och jag vill ha något nytt att bjuda på. Så ös på med recept!!!!

(Och så försöker ni förlåta mig för att jag är onyttig )

• Daggdroppen

Men jag har en redan som jag ska bjuda på. Den som var med i Lantliv. Med kardemumma och kanel i. Och liknande glasyr som morotskakor brukar ha. Så det blir så lika...

Men något annat!!! Kanske med choklad...

• Daggdroppen
    Jezzika skrev 2007-12-28 17:33:41 följande:
    Phuu, nu har jag torkat av alla golv i huset. För hand, liggandes på knä! Visst kan det vara fint med öppen planlösning men fy vad svårt att hålla golvet snyggt. Stoora ytor med mkt ljusinsläpp där allt syns. Och lamninatgolv dessutom. Ska ju bara torkas av med lätt fuktad trasa. Och hur mkt dammråttor kan möjligen produceras på ett dygn? Eller är det samma råttor som leker tjuv och polis med min dammsugare? Jaja, nu är det gjort. (VILL ha trägolv jag med!)Förresten: Någon som har ÅRSTID bordslampa? Tänkte slå till på två stycken nästa gång vi tar vägarna förbi IKEA.
     jag torkar mina laminatgolv med en urvriden microfiber duk. Lätt som en plätt Och vi har också ganska öppet, stora ytor och ljusa golv. Torkar minst 2 ggr/ vecka...
  • Daggdroppen

På tal om det så BORDE jag gå och dammsua och torka golv NU!

Svar på tråden Vita hem del 6