Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli
    Septemberpyret skrev 2007-12-26 20:16:55 följande:
    Sitter och letar efter nån trevlig semesterresa för mars/april nästa år. Är det nån av er som varit på något trevligt ställe som ni rekommenderar...?
    Hur långt vill ni åka? Vad får det kosta?

Vad vill ni ha bara sol och bad?
  • gemelli
    Septemberpyret skrev 2007-12-26 20:29:02 följande:
    Sorry, missade visst lite info...! Vi är ute efter sol, men inom Europa eftersom vi tänkt ta med lilltjejen (1,5 år)...!
    Mars kan ju vara lite halvklurig i europa. Men mer mot april skulle jag rek. Korsika eller kroatien, underbara ställen...
  • gemelli
    Septemberpyret skrev 2007-12-26 20:38:32 följande:
    Jag vet, det är lite klurigt under den perioden om man inte vill åka så långt...! Tack för tipset om Korsika, måste genast kolla lite temperaturer där! Sitter även och funderar på Barcelona, vad tror ni om det med småbarn...?
    Barcelona är en urmysig stad. Nu är jag ingen storstadsmänniska på resor, men Barcelona gillar jag.
    MEN skulle inte välja att åka dit med en 1,5 åring om det inte är shoppingen du är ute efter.

Har du varit i Egypten? eller är du rädd för landet som alla andra här på FL?

Dit skulle jag annars rek. 5,5 timme med flyg och bo på Grand resort i Hurgahada, då får man semester...
  • gemelli
    Septemberpyret skrev 2007-12-26 20:46:31 följande:
    Nej, jag är inte rädd för Egypten har varit där och haft jättetrevligt - fantastisk dykning! Har dock inte bott i Hurugada! Även om jag gillar shopping så lägger jag nog Barcelona åt sidan!
    Jaa det är lite klurit att åka så tidigt på året då man vill resa i europa. Vi vill själva resa runt mars och har planer på Gambia. men vet inte om jag vågar mig dit då Vide är så lite fortfarande.
  • gemelli
    Septemberpyret skrev 2007-12-26 20:54:13 följande:
    Hur gammal är han? Jag har varit där och gillade det, men det var ett tag sen nu!
    Han är ju idag bara 6 veckor... men det är tydligen mkt malaria där nu...
    Och man ger inte malariaprofylax till sånna små barn!

Sharaton har bygget ett sånt fiiint hotell där nere som jag skulle vilja besöka
  • gemelli
    Jen nifer skrev 2007-12-27 20:28:41 följande:
    kikar in här igen, ni skriver så mycket så vet inte om jag missat nått svar..Är de någon av er som målat erat trägolv vitt?Isf har ni  lust att ge mig några bra tips, vilken färg som är bra osv?/Jennifer
    Beror på om du vill ha vattenbaserad färg som inte luktar så mkt, eller om du vill ha oljebaserad som luktar väldigt mkt.

Vattenbaserad= Inte lika slitstark (matt)
    Oljebaserad= SLITSTARK (blank)
Svar på tråden Vita hem del 6