Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit
    Mori skrev 2007-11-09 21:40:56 följande:
    Juliah: Får väl tro på ditt ord, men jag är skeptisk Hur lyckas alla andra gömma sina kistor såväl??
    Man får köpa stora tröjor och gömma dem i

Igår gjorde jag något helt galet.... Jag har inte köpt kläder till mig själv på bra länge för jag har en idé om att få bort extrakilon innan det är dags. Observera dock att jag inte gör ngt för att detta ska hända utan förväntar mig att det ska ske av sig självt...
    Men igår köpte jag en dyyyyr tröja till mig själv Förvånad.
    Gick runt i affären och hittade först inget. Sen ropade denna tröja - i lammull - på mig och jag gick och provade. Den var heelt underbar och SEN tittade jag på prislappen - 1200..
    Men eftersom jag redan hade fallit pladask så var det försent.. En Peak, så jag vet ju att det är bra kvalitet. Kanske bäst att inte tappa nga kilon nu då så att den passar länge.. 
  • Himmelbit
    juliah skrev 2007-11-09 21:42:22 följande:
    Men vad tusan, skulle sätta mig ner och virka efter min nybeställda bollvirkbeskrivning...den är på danska! Kul...
    Du får en massa fina saker virkade!! *avundsjuk*.
  • Himmelbit
    juliah skrev 2007-11-09 21:51:15 följande:
    Himmelbit, å, bild? Jag köper inget till mig själv, straffar mig själv. SEN, när magen blivit liite mindre...köpte en svindyr kudde istället, den kan man lägga på magen på kvällarna så slipper man se eländet
    Det var smart!! . Jag hade ju tänkt att straffa mig själv men eftersom Melker är 10 månader nu så kändes det lite hopplöst... Betyder detta att jag måste ta tag i det själv kanske.. Är inte riktigt där ännu mentalt (läs: Är en riktig gottegris..).
    Jag ska se om jag hittar en bild på den på nätet - återkommer!
  • Himmelbit
    Mori skrev 2007-11-09 22:04:10 följande:
    Himmelbit: Du var värd den tröjan! Du hade ångrat dig om du inte köpt den ju! Juliah: Hr inga lökar att bysta upp mig med Dom försvann på något mystiskt sätt...Tråkigt med virkbeskrivningen! Knyttis. Du är fingerfärdig du!
    TACK! Ja, jag kände också att jag var värd den... (får jag intala mig iallafall).
    Absolut, jag hade ångrat mig annars. Känns som en tröja som man kan ha året runt och som håller i många år.
    Letar bild men min uppkoppling är sååå seeeg (har varit det i tre dagar nu...)
  • Himmelbit
    juliah skrev 2007-11-09 22:06:33 följande:
    uden udtagning  Vad betyder det? Någon som är en fena på danska?
    Om jag hade kunnat virka så hade jag kanske kunnat hjälpa dig..

Utan uttagning/borttagning eller dyl. *hoppas att du förstår som kan det där med att virka..*
  • Himmelbit
    emmasa skrev 2007-11-09 22:24:40 följande:
    Vilken underbar dag jag haft. Fick med mig sonen och hans bästa humör till Ikea idag. Han har sjungit och skrattat sig igenom hela varuhuset och flörtat med alla som kom i hans väg. Fick handlat de jag skulle förutom en tavelbelysning, de var så hemskt fula. Har fixat i hans rum hela kvällen och det börjar arta sig. Nu ska växasängen bara ersättas med en 1.20 säng så är vi i hamn med han rum. Känns så bra.
    Vad mysigt det låter!! Du får visa bilder på hans rum!!

Julia: Nu har jag försökt komma in på Peaks hemsida i evigheter men det bara tuggar.. Kan ju ge mig på en beskrivning kanske även om det inte är lika smidigt. Den är en halvlång kofta med klädda knappar. Stor krage som kan knäppas upp till en mysig "polo" när det är riktigt kallt. Den är grå och upptill är det vitt och brunt diskret mönster i den grå. Två små fickor framtill och skärp i midjan (som jag knutet bak). I lammull och man kan ha den både helt öppen, en eller två knappar knäppta alt. helknäppt. Nu ser du den framför dig va?!
  • Himmelbit
    Bea: För min del blir det en kombination av 3 och 8. Jag är den enda som är intresserad, därför står jag för pyntandet. För min sambos del så behöver vi inte ens ha en gran...
    Det är ju första året vi har barn, så den saken lär väl ändra sig när Melker blir större kanske..

Nublu: Berätta - vad står i Aftonbladet??
  • Himmelbit

Är det någon som kan tipsa mig om ett snyggt avlastningsbord?

• Himmelbit
    gemelli skrev 2007-11-11 18:40:24 följande:
    Vad för typ av avlastningsbord? Vart ska du ha det?
    Jag funderar på om jag kan ha ett avlasningsbord vid fönstren, till vänster.
    Vad tycker ni?

(Ber om ursäkt för ett dåligt foto, men det är möööörkt här nu och jag tror ni ser trots den usla kvaliten).
Svar på tråden Vita hem del 6