Inlägg från: Sussi N |Visa alla inlägg
  • Sussi N

Vita hem del 6

Här är ni uppe med tuppen och flitiga som alltidSkrattande
    Jag är ledig idag, känns hur lyxigt som helst.
    Är rätt trött efter en vecka med uppackning av vårsaker och omflyttning/skyltning på jobbet.
    Men oj vad många fina saker som kommer, bleka ljuvliga pasteller...

Fick erbjudandet om att gå på Formex idag, men har varken ork eller lust,
    vill bara vara hemma och fixa.
    Kommer träffa en kompis som skall öppna butik och hjälpa henne med inköp mm,
    ska jobba extra som dekoratör där, vilket blir kul.

Ut på långpromenad och kila in i butiken där jag säljer mina smycken och se vad som finns kvar efter jul.
    Skulle ibland behöva fler dagar än 7 i veckan då det finns så mycket roligt jag vill göra och prova på, det blir för lite tid över då man jobbar heltid.

Letar fortfarande efter en stor tavla till mat/vardagsrummet, eller gärna ett foto, om ngn har
    förslag.

• Sussi N

Min dotter gjorde Musli från Leilas recept igår, blev supergod.
    Själv har jag kört igång med GI igen, behöver egentligen inte gå ner så mycket, men jag känner att jag mådde så mycket bättre av den kosten så det blir till att fortsätta.

Juliah:
    Jag kan lägga in detaljbilder i galleriet.
    Hoppas också att massor sålts då jag har nya ideer som jag vill förverkliga och testaSkrattande

• Sussi N

Så, lite närbilder finns i galleriet.
    Men fy så jobbigt att renovera igen(fast kul också),
    men det går ju inte att ha det kallt och med möss.
    Mitt favoritkakel är också det tegelformade fasade,
    och i ett gammalt hus blir det väldigt fint.
    I nytt hus eller ny lgh så tycker jag om glasskiva, men inte med tapet bakom.
    Om jag fick renovera mitt kök skulle jag se till att få in kalksten ngnstans,
    älskar färgen och känslan av det.
    Tycker också om i vissa hus om skåpen står på ben, tycker det ger ett luftigt intryck och gillar att man kan städa under.
    Ikeas konsoller (träfärgade som målas vita) men hyllplan på kan man aldrig få för mycket av,
    favorit i kök och badrum.

• Sussi N

Här hemma har "vi" delat upp det så att jag aldrig tvättarSkrattande,
    smart va???
    Min man är manisk med 10 olika högar för varenda nyans som finns, olika kvaliteter mm,
    små påsar för Bh´s osv....
    Däremot är det bara jag i familjen som plockar och plockar.

Juliah: har du ingen källare eller förråd där du kan ha en frysbox och bara ha en liten i köket?

• Sussi N

Ok, då är det kanske inte så bra.

Nu skall jag ta en plockrunda och sen ge mig ut på en spaning på stan sväng.
    Idag blir det syster lycklig, turqouise,
    gamla stan, pure and simple och kanske ngt mer, jo årstiden också,
    återkommer med rapport.

• Sussi N

Är hemma för att lämna påsar och äta lite,
    hos syster lycklig var det fint men inget nytt så ni missade inget.
    Alla Himla saker är flera säsonger gamla, så deras nya vår är mycket mer inspirerande.
    Green Gate, inget nytt osv.
    In på Panduro för att komplettera ett Mohair nystan till min sjal jag stickar.
    Årstiden, massor av vackra saker, vill ha en spegel och alla ljuslyktor därifrån.
    Lite rödvin och middagsmat på vägen därifrån.
    Det är bara jag och tjejerna hemma, mannen är i Italien....(inte ett dugg avis)

Gemelli, vilket hus, jag är grön av avund. Tänk att få sätta tänderna i det....
    Juliah, Mina föräldrar tog bort en bärande vägg och satt upp en vit limträbalk, så ge inte upp hoppet.
    I en lgh som jag var med och inredde hade familjen en "fläktramp" precis bakom spisen, stog upp en 20-25cm i rostfritt.
    Hur snyggt som helst.

En reflektion:
    Dagens vanligaste fråga på jobbet är:
    Vilken färg i Gant kuddar säljer ni mest av?
    Jag svarar: blå
    Kunden: då tar jag också blå...

Är vi sååå rädda för att göra fel, inte ha det alla andra har???

• Sussi N
    lillafruluva skrev 2008-01-18 12:27:49 följande:
    Haha, ser på aftonbladets hemsida att hela vårt lilla centrum är avspärrat.. Lär inte bli någon loppis i eftermiddag då.. Och bankomaterna kommer jag ju inte åt!
    Min pappa satt och fikade på Paus när dom började skjuta och spränga...
    Det tog 45min efter att rånarna flytt tills polisen kom och spärrade av, hur är det möjligt?
    Man hinner en bit på motorvägen på 45 minuter...och då stoppade dom all tågtrafik....
  • Sussi N

Till dagisgruppen hade jag köpt en fin tavla, kanske gammaldags med bokstäver eller alfabetet som dom kan ha på väggen i lokalen.
    Till fröknarna hade jag köpt varsitt armband eller fin bok.

Lynn84 skrev 2008-01-18 13:08:23 följande:
    Ingen som vill ge mig bra tips på vad man kan ge till dagisbarnen och pedagogerna???
  • Sussi N

Tror dom flesta butiker finns kvar nästa vecka, fast man vet ju aldrig...Flört

Jag jobbar i en av de större inredningsbutikerna i Stockholm,
    extra i en pärlaffär på söder,
    gör smycken och säljer i en butik i Gamla Stan.
    Gör inredningsjobb vid sidan om detta, både hos privatpersoner och
    skyltar butiker mm.
    Ritar med en kompis på en egen möbelserie som vi vill få i produktion.

Har alltid haft 1000 järn i elden, är superpedant men stressar aldrig...

Nu är ena dottern på väg hem, så då tar jag med henne på en sväng inkl. mysfredags fika,
    ses sen.

Svar på tråden Vita hem del 6