Vita hem del 6
ja att amma kan vara ett gissel - blir så arg varje gång jag läser en artikel om att Svenska kvinnor är så "dåliga" på att amma - jag tror vi är väldigt bra på det!!
I vår lokala gratistidning Örebroar´n stog det att Örebros (län?) kvinnor var typ sämst i Sverige på att amma sina barn!
Jag hör till de som kämpade och grät och VILLE amma, men det gick inte när sonen vägrade! Till slut vägrade han äta från vänster bröst - kunde bara amma från höger av nån anledning... Försökte med bvc, nej de var så förstående och sa att går det inte så går det inte - ni har ju försökt! Och BB idiotförklarade mig som ringde dem när sonen var hela 3 månade gammal!! Så här i stam finns ingen amningshjälp men ändå ska man "klaga" på oss när vi gör vad vi kan....fortfarande arg på dem och Lowe är 17 mån!
Bea - jobbigt det där med att byta pengar - fattar inte heller vitsen med det! Min sambo och hans bror fyller med 4 dagars mellanrum och R hittade inget att köpa till sin bror utan köpte presentkort på 400:- på jack & Jones - R fick presentkort på Gustavsvik upplevelsebad) på 400:- så de bytte ju bara pengar, jag skrattade gott åt dem!
Men ansiktsbeh eller liknande (massaage?) är väl perfekt i så fall!
Ni som gillar Mailegs grisar och/eller Lottas Bamsen - har ni Village i närheten har de tovade grisar som ser ut som Bamsen, en stor och en liten, typ 150 kr