• Peak
    juliah skrev 2008-01-29 08:15:30 följande:
    Peak,ja det förstår jag. Men den är en "modern" variant du är ute efter?
    ja, "gammeldags" skulle inte passa i vårt kök. Även om de är fina! Ikeas oxskär gillade jag - ska nog kika in där på vägen till huset sen!
  • Peak

Kajsa M skrev 2008-01-29 20:09:42 följande:

Ja det var en billig och enkel styling. Ibland behövs det så lite!Har börjat våga släppa in mer rosa i mitt hem sen min man konstaterade att han faktiskt gillar rosa. HEmma efter ett restaurangbesök. Har varit ute och firat vår 11 årsdag. VAr tvungen att vara hemma till 20 eftersom makens träning börjar då Men men det var mysigt att umgås med familjen i mysig miljö med supergod mat! Har faktiskt druckit ett glas vin också! En tisdagskväll!!!  Och jag som ska jobba imorgon! Jaja, det tillhör inte direkt vanligheterna för min del!
    Grattis till era 11 år Trist med träningen dock
    Vi firar också 11 år i år! Jag som trodde vi skulle gifta oss på 10-årsjubiléet! Men det glömde vi!!!
  • Peak

Camilla R skrev 2008-01-29 21:21:54 följande:

Glömde??? Vi är inte ens förlovade, efter snart 14 år tillsammans kanske man kan tycka att det är dags, men man vill ju inte skynda..
    [/citat]
    Hihi ja vi hade ju inte planerat bröllop och sedan glömde bort det Utan vi hade bara sagt ja det blir vid 10-årsjubiléet men så blev det inte - och vi glömde bort det den dagen! Vi kom på i juli nån gång - just ja 10 år har passerat nu! Men jag tappade min förlovningsring julafton -06 och har inte skaffat nån ny än. Kanske ska köpa 2 på en gång!?

Kajsa M skrev 2008-01-29 21:33:04 följande:
    [citat]
    Det är inte så stor skillnad på att vara gift eller sambo. Det är bara ett nytt efternamn att vänja sig vid.
    Tycker det är värt att tänka på om man har barn, om man inte skriver ett särskilt testamente, men barnet ärver väl ändå isf en del? Vi gifter oss såklart av kärlek den dagen det sker, men mycket av juridiska skäl också.
  • Peak

Godmorgon - varför vaknar man så tidigt jämt? Sonen sover ju!!

Nu kommer vi ha fullt upp hela helgen. Håller på och packar för brinnande livet samtidigt som det sista fixas i huset. Idag ska Lowe få sin fondvägg (hoppas jag) målaren skar ju alla våder fel - varför skär de upp alla på en gång!? Så det beställdes nya rullar i måndags,de hade inte kommit igår så jag hoppas de har det idag! Det ska bli tapet ovenför köksbänken också med glasskiva på.
    Bänkskivor ska sättas dit idag, plattsättaren ska sätta plattor på steget R har byggt till badkaret. Elektrikern ska fixa lite och imorgon kommer rörmokaren och sätter in köksblandaren, fixar badkaret och diskmaskinen. KLART - tror jag

Och jag ska försöka packa upp köksgrejor och lägga ner i kökslådorna (inga överskåp) och handla lite på IKEA
    Är det någon som har Hensvik klädskåp? Är det "tjejigt"? Såg en annons på blocket med sådana möbler och det stod "flickmöbler" - kan inte Lowe ha ett sådant klädskåp nu

• Peak
    mimmamum skrev 2008-01-31 07:42:10 följande:
    Godmorgon!Åh så mycket spännande ni har framför er Peak! Självklart kan killar ha det skåpet!
    Vilken tur Jag har kikat på Visdalen på Blocket men inte hittat ngt i närheten av oss, och hemnes verkar så stor till barn, finns iofs 2 som heter Hemnes.
  • Peak
    mimmamum skrev 2008-01-31 08:03:17 följande:
    Peak, är det inte knyttis som har det skåpet just i ett barnrum? snickarsbacken.blogspot.com/search/label/Barn
    [/citat]
    jo det var det ju! Och det var ju fint!! Iofs har Lowe vääääldigt mycket kläder så han kanske borde ha en stooor!
    lillafruluva skrev 2008-01-31 08:06:07 följande:
    [citat]
    Peak- var bor ni??
    Just nu i Örebro, men huset ligger i Kumla, 1½ mil utanför Örebro.

Nya bilder i bloggen, fast jag ligger lite efter Får ta nya bilder idag!!
    hemmahoskristin.blogspot.com/
  • Peak
    LinaoMatilda skrev 2008-01-31 08:25:50 följande:
    Peak: Har du föresten sett att vi ska ha vita hem träff i sommar?
    nej! Har ni lagt träffen i Kumla månne?
  • Peak
    LinaoMatilda skrev 2008-01-31 08:30:51 följande:
    hihi nja, det kom aldrig på förslag... den är i sthlm. Det finns en egen träff-tråd.www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
    [/citat]

nämen vad synd då hade ni kunnat få gå runt och tipsa på hur man kan få finare inredning och möblera om, kanske måla lite, virka i en hörna osv - jag hade tyckt det var toppen
    Mufflon skrev 2008-01-31 08:31:34 följande:
    [citat]
    Tänk va roligt o få flytta in i ett helt nytt hus, allt är fint o fräscht!!När är det tänkt att flytta in??
    Jo det ska bli skönt! Tänk att ingen har suttit på min toa Bara det Flyttlasset går på lördag, men vi plockar med lite varje gång vi åker dit nu. Och vi har lägenheten till sista feb så vi packar lite pö om pö nu!

Men snart blir jag väl utan bredband Kommer sakna er!!
  • Peak
    snuffsis skrev 2008-01-31 08:41:43 följande:
    PEAKVar i Kumla? Smedstorp, Hagaby eler det nya vid shellmacken?Lite nyfiken ju, bor ca 5 km från Kumla!
    Gör du?? I smedstorp, vid jetmacken. hehe kolla in utsikten på den här bilden
    bp3.blogger.com/_p9tzjkrTrEg/R6FzxufeEeI/AAAAAAAAAh4/JHB6ZrHqe7w/s1600-h/pizza.JPG
    Vad kul Då tycker du också att vi kan ha träffen hos mig så jag kan få det så där fint som i alla bloggar hemma hos oss!!
  • Peak
    Mufflon skrev 2008-01-31 08:51:05 följande:
    Vad säger du?? Jag bor juh ca 1 mil ifrån Kumla...Då kanske vi nästan e grannar..
    hi hi bor alla i Kumla helt plötsligt
  • Peak

Camilla R skrev 2008-01-31 09:37:05 följande:

Med risk för att få alla emot mig nu så tycker jag att Hensvik är tjejig (tyvärr) Vet jättemånga som hade visdalen till sina små och den var jättefin och lagom i storlek för barn. Den har ju tyvärr utgått, men Hemnes har ju en som ersatt den www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60089872
    [/citat]
    Ja hemnes är också fin, finns ju inte på vårt IKEA just nu bara för det!
    snuffsis skrev 2008-01-31 09:45:24 följande:
    [citat]
    Mufflon & PEAKDå får vi ta en inredningsfika nån gång tycker jag, men först måste jag bara föda lite barn, har 24 dagar kvar nu...
    Ja det får vi göra
  • Peak

Miamariah - ja Pizzan i Kumla var klart godkänd

Ninizen - ja det stod så, så jag fick en släng av osäkerhet, Hemnes är fin men de har den inte på vårt IKEA ens så det blir att beställa eller åka till annat isf. Ska till Ikea idag ska syna den närmare och se om det inte blir den ändå!

Håller på och "bråkar" med dagis, Lowe har ju gått på dagis redan och nu byter han och de har mindre tider nu än vad han hade när vi skolade in honom! Han behövde inte 2 v inskolning, undrar om vi hade 1v eller 1½, tror vi gick ifrån honom 3:e dagen! Och nu ska vi börja om helt på nytt tyckte de!! Fick tips på att bra inskolningschema av en här på FL som är förskollärare och gav dem det som förslag, de var tvugna att fundera och prata med rekorna (!) och nu ringde hon och sa att vi skulle komprommisa lite, han fick tider 3 dagar och sen fick de se hur det går...hoppas nu att jag har rätt!! Men Lowe är inte alls blyg och älskar barn, vi var där och hälsade på i förrgår, han brydde sig inte om mig utan gick in i ett annat rum och lekte och en av fröknarna sa t.o.m att han verkade redig och självgående, och vi var bara där en timme!! Trött på dem, jag vill också ha ngt att säga till om när det gäller mitt barn!

Svar på tråden Vita hem del 6