Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

mimmi006 skrev 2007-11-30 23:02:18 följande:
    Aha, dit måste jag nån gång.. Jag får väl hugga en tvåarmad! Hur stora/höga är de?
    Ja, du får bearbeta ditt begär efter en W & C genom att som ren terapi köpa en på Fyndlagret för 198 kr

Jag vet tyvärr inte hur höga de är - lägre än originalet har jag en känsla av?!
    Bandykillar skrev 2007-11-30 23:03:13 följande:
    Oj nu var du snabbare än mig himmelbit
    Snabb som blixten
  • Himmelbit
    Karamellfabriken skrev 2007-12-01 14:36:52 följande:
    Vi behöver nytt vardagsporslin till köket.Någon som har Ikeas? Är det bra?Är den här fin? Finns med blå blommor också.www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20057439
    Jag har det porslinet som "fin-porslin" och är jättenöjd. Har haft det i ca 5-6 år och det är fortfarande lika fint! Så det kan jag rekommendera
  • Himmelbit

Trist med alla arbetande män! En stor kram till alla som behöver det!

Min sambo är också borta mkt (åkte i måndags och kommer hem på måndag t.ex.), men jag "vet inget annat". Låter kanske konstigt men jag är van vid att ha "egen tid" och uppskattar det mellan varven. Det är klart att det är jättetrist när han är borta och jag saknar honom massor. Samt att man, precis som ni skriver, behöver avlastning när man har barn. Jag har den stora fördelen att ha ett stort kontaktnät runt omkring mig, på väldigt nära håll, så jag kan få avlastning även när sambon jobbar borta. Men skulle jag få önska så skulle jag givetvis vilja att min sambo hade ett "7 till 4-jobb" i staden vi bor.

• Himmelbit
    Daggdroppen skrev 2007-12-01 16:51:13 följande:
    Åh, vad jag känner igen mig. Min make jobbar också sjukt mycket och vi ser honom inte hemma många vakna timmar per dygn. Oftast kommer han in kring 21 tiden på kvällen och kring 7-8 på morgonen... Varje dag.Till alla som är ensam hemma mycket:Hoppas det värmer!!!
    Åhh, vad fint! Gillade speciellt det med rivjärnet - vilken idé!!
  • Himmelbit
    Karamellfabriken skrev 2007-12-01 16:52:09 följande:
    Åh, nu måste ni hjälpa mig.Det var någon här inne som fått så fina kuddar av sin mormor till kökssoffan.Jag fick länken till att beställa bonaden som kudden var sydd av men nu har jag tyvärr tappat bort den .Minns någon?
    Jag minns inlägget, kuddarna och soffan men jag kan inte heller komma på vem det var Fundersam.
    Återkommer om jag kommer på det...
  • Himmelbit

Jag är lite "wild and crazy" så här på lördagskvällen...
    Eftersom vi pratat om frånvarande makar/sambos så tänkte jag att jag skulle hitta ett "normalt" jobb till min sambo. Har nu skrivit ihop en ansökan och ett CV.. Ska jag skicka tycker ni?! (sista ansökan idag och sambon kommer hem på måndag). Försökte ringa honom men han är ute.
    Asch, en ansökan kan man väl alltid skicka va?! Eller vad säger ni?!
    Han kan ju alltid dra tillbaka den om han inte skulle vilja..

• Himmelbit
    Beatrize74 skrev 2007-12-01 17:19:56 följande:
    Ni är så goa...tur vi kan skriva av oss lite till varandra. Maken kom hem för tjugo minuter sedan. Jag hade då hunnit vila till Pippi precis som jag skrev. Jag njuter verkligen själv av "julavsnittet" då jag ser hennes fina stolar, spröjs och väggpanel i huset. Konstig man är va? Och så kunde jag beundra Tommy och Annikas fina julgran som de klädde och satte tomtebloss i. Det är ju så vanligt att man ser på äldre vykort och annat, men inte så vanligt ändå idag att man gör. Det är ju ganska effektfullt att tända ett då och då. Är det någon av er som brukar göra det???Fluffiga moln - ja, jag känner verkligen värmen. Vad fiffigt med rivjärnet. Himmelbit - tack för dina goa kommentarer...får vi se vad du skapat i mossa sedan?Och så tänkte jag pigga upp lite och ge lite inspiration till hur man tar verkligt gula bilderwww.blocket.se/vi/14262907.htm min annons då förstås) :-P
    *asg* Helt plötsligt så kände jag att jag veeeeerkligen ligger i lä angående gula bilder.... *ha ha ha*

Får se om jag kan ta en riktigt gul bild på min nygjorda krans sen.. Det blev mossa, lummer och så lite blåbärsris i ena hörnet.
  • Himmelbit
    Beatrize74 skrev 2007-12-01 17:22:55 följande:
    Är det ett jobb du tror att han skulle ha sökt ifall han hade haft möjlighet?
    Absolut!!
    Han velar inför att ta ett "civilt jobb" - har varit i försvarsmakten sen han själv gjorde lumpen. Men om han skulle våga/vilja ta steget så skulle detta vara ett perfekt jobb (inte helt 100 för min del, men han skulle gilla det).
  • Himmelbit
    Beatrize74 skrev 2007-12-01 17:26:57 följande:
    Då skulle jag skicka in ansökan efter att jag talat om det för honom via telefon.
    Lägligt nog ringde sambon precis och gav mig grönt ljus för att skicka. Han är nog inte helt övertygad om att han vill byta men söka går ju ändå!

Nu har sonen vaknat och vi ska åka till svärmor som har förvarat våra advents- och julsaker sedan vi började bygga på övervåningen.

Gahhhh, sonen har precis strött en miljon små pärlor över hela golvet - så går det när mamma inte är uppmärksam....

Kram på er!
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-12-01 17:50:10 följande:
    Tycker jag absolut... det skulle vara skillnad om du sökte en tjänt i sibirien eller nåt, nu gör du det ju för att du vill ha honom närmre!
    Vad go du är!
    Nu var det ju nästan som Sibirien - i Linköping...
Svar på tråden Vita hem del 6