Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

mimmi006 skrev 2007-12-01 20:31:46 följande:
    Ja, permafrosten är inte att leka med *asg*! Då kanske du måste åka på fler arbetsläger till Unnerstad med mig? Låter som en strålande idé! 
    Du vet att jag ställer upp på shopping utan att blinka!!
  • Himmelbit

Jag håller på att bli galen på min son.....

I en timmas tid har jag suttit och klappat honom och sjungit, för att få honom att sova. Han vänder sig om heeeela tiden och ska ställa sig upp. Han har fått välling, så han är mätt. Han är nybytt - gahhhh jag blir galen...
    Jag har väldigt bra tålamod men efter en TIMMA med sång och vändningar så är måttet rågat. Nu har jag lämnat honom ståendes i spjälsängen. Han är skitttrött och står och gungar men ändå... Han är inte ledsen utan vill väl bara inte somna...
    Nyss hittade han en lampa som han nådde och välte.. grrr... De små liven!

Jag är dessutom bortskämd med att tidigare bara ha kunnat lägga ner honom, stoppat om, godnatt och sen gått ut.

• Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 20:44:04 följande:
    Nedå. Jag är lite knäpp. Böckerna i ordnade efter författare i alfabetisk ordning, och kryddorna alfabetiskt också.
    *Bekännelse* Jag också! Det måste väl ändå vara det mest ultimata - man hittar ju så mkt lättare. Böcker, kryddor och CD-skivor i bokstavsordning. Och sen har ni ju tidigare sett min syhörna där trådrullarna är i färgordning....
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 20:58:48 följande:
    Himmelbit: Jag har nog missat din syhörna? Vill se!
    Här kommer den. Till vänster är det vanlig sytråd (i färgordning) och till höger är det brodertråd som står i färgnummerordning:

• Himmelbit
    Mori skrev 2007-12-01 20:50:03 följande:
    Haha! Det har jag med! Alla konservburkaråt samma hål, varje sort för sig. Schampoflaskorna i färgordning och så vidare Måste visa min man dina inlägg, han tror att jag är galen, och säger att INGEN annan håller på så Himmelbit! Fy va jobbigt! Vi har alltid haft det knöligt med Moas sömn, hon vaknar fortfarande fem till tio ggr per natt. Men just nattningen har alltid funkat. Håller tummarna för att det inte håller på så många dagar!
    Ja, jag tycker att det är jättejobbigt. Speciellt nu när jag är själv med honom och det är min "egen-tid" som går åt till detta (usch, vad ego det lät men jag tror att ni förstår). Det är ju nu på kvällen som jag har mest tid till att sitta här, pyssla, plocka iordning osv.
  • Himmelbit
    Himmelbit skrev 2007-12-01 21:04:46 följande:
    Här kommer den. Till vänster är det vanlig sytråd (i färgordning) och till höger är det brodertråd som står i färgnummerordning:
    Nu när man ändå "pratar" med likasinnade. Upp till vänster på bilden syns mitt lilla ställ med små lådor. På varje låda står vad den innehåller: måttband, knappnålar, symaskinsnålar, säkerhetsnålar osv...

En dag i förra veckan så var min svärmor här när jag kom hem från jobbet. Hon höll på och sydde fast en knapp i Melkers byxor (som hade lossnat). Hon sa det att med den strukturen som jag har på mina sygrejer så var det ingen match att hitta både nål och tråd.
    Se där, vad bra!
  • Himmelbit
    Karamellfabriken skrev 2007-12-01 21:06:49 följande:
    Impressed!Fin maskin, broderar du mkt med den?
    Nej, inte så mkt som jag skulle vilja. Det var längesen jag broderade något alls på den faktiskt - jag behöver klona mig..
    Men nu ikväll har jag varit hos svärmor och hämtat julsakerna. Blev väldigt glad då jag såg att jag hade broderat lite i början på detta året (efter jul) som jag hade glömt .
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 21:07:13 följande:
    Åh wow! Du är min idol! Va fiint!Karamell: Välkommen till klubben!
    TACK! Kul att få vara idol
    Kajsa M skrev 2007-12-01 21:08:03 följande:
    Himmelbitså många trådrullar!!! Men inte använder du väl alla som färgerna?
    Joooodå, jag använder precis alla .
    *viskar* Jag är en sån där människa som vill ha allt också - utifall att....
  • Himmelbit
    Mori skrev 2007-12-01 21:21:26 följande:
    Blev en hel tårta över. Bjuder den som vill smaka
    Just det, du har ju haft kalas idag. Mmmmmm, så god den ser ut!!!!!
    Var det födelsedagskalas? Ditt?
  • Himmelbit
    Himmelbit skrev 2007-12-01 21:23:19 följande:
    Just det, du har ju haft kalas idag. Mmmmmm, så god den ser ut!!!!!Var det födelsedagskalas? Ditt?
    Tar tillbaka min fråga - ser de två ljusen och antar att du är äldre än så ?!
  • Himmelbit
    Mori skrev 2007-12-01 21:20:50 följande:
    Inte alls ego! Alla behöver egentid! Särskilt om man är ensam så behöver man tid för och med sig själv för att orka vara en bra mamma. Min enda tröts till dig är att det oftast inte håller i sig så länge. Småttingarna har ju perioder då de sover dåligt och har svårt att somna på kvällen! Håll ut Himmelbit!
    Beatrize74 skrev 2007-12-01 21:23:46 följande:
    Jag känner igen det där...jag skulle tippa på beteendet att han snart fyller ett år, visst har jag rätt? Precis samma "problem" har jag haft med mina barn runt den åldern....och även våra bekanta som har jämnåriga barn. Något händer. För sonens del gick det över på ungefär två veckor, då hade han sövts i famnen innan och nu vägrade han...Dottern, som somnat själv sedan första veckan, fick en "upp och hoppa" vecka där runt sin ettårsdag. Konstigt!Det kommer snart gå över bara ni är konsekventa och varliga, men det tär ju apmycket på tålamodet.
    TACK för era stödjande ord!

Ja Bea, helt rätt. Han fyller 1 år på nyårsafton! Jag håller tummarna för att det inte är något långvarigt då utan att det snart ska gå över!
Svar på tråden Vita hem del 6