-
FY va vidrigt att tom koka dem så man ser dem efteråt ... Jag klarar inte av att behålla nåt av det vi har som ligger i pappkartonger utan slänger allt även om jag köpte en del nytt senast förra veckan...vill inte riskera att de lagt nåt gott ägg där i med.... JAG VILL TILL IKEA nu och köpa nya burkar!!lillafruluva skrev 2008-01-31 15:26:04 följande:Huuuuuu!! Usch, det är så känsligt när det gäller mat också...ska genast titta igenom alla förpackningar här hemma!Min kusin och hennes plastpappa lyckades koka makaroner med larver i, fyyyy vad äckligt att lägga upp på tallriken!!
-
Inget ont som inte för nåt gott med siglillafruluva skrev 2008-01-31 15:33:02 följande:Nä, jag skulle också kasta allt!! Ja, fina burkar är dessutom roligare att ha i skåpen!
-
Mufflon skrev 2008-01-31 15:34:49 följande:Stackars krake!!! Usch, huuu får rysningar på hela ryggen!!!
Ja det är helt sanslöst..... håller på att rensa ut i skåpen nu så vi kan dammsuga och torka ur rejält inför anticimex... alla glas och tallrikar mm måste diskas om, men köket blir ju kliniskt rent sen i allafall....
Tyckte om dessa två varianter, speciellt den andra...fina att ha framme men från är om mjöl osv. får plats i dem?! Vad tror ni.... vill ju få i 1 kg mjöl direkt!!
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30103822
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40065867
-
Hmm vi kommer inte ha burkarna framme men om nån kommer förbi när man bakar eller nåt så har man ju fina burkar till allt och sen är det ju roligt när man tittar in i skafferiet
-
Ooooh då kanske det blir en runda dit imorn i stället!!Malwa skrev 2008-01-31 15:44:45 följande:Numberone- vi har köpt burkat typ den du visar på bild 2 på öb, billigare än ikeas + att det fanns väldigt många olika storlekar, fanns dessutom både rund och kantiga! Ett tips bara!Gillar när det är glasburkar, försom du säger då har man koll på vad man har hemma och vad som behöver fyllas på.....MaMi Louise skrev 2008-01-31 15:44:43 följande:Tror det är storleksmässigt som för te & kaffe. Iaf om man ska tyda mönstret på burkarna. Går nog bara i 1/2 påsen med mjöl då. Jag söker oxå snygga större burkar. Så drygt att hålla på att pytsa ut i burkar. Har väldigt dålig översikt då när det är dags att handla hem mer tex.
Dags att fortsätta städningen!! ses senare..... -
Tror det är väldigt olika från person till person.... själv bryr jag mig inte så mycket om märket utan hur det ser ut och vad det kostar.... gillar loppis!!tre nu skrev 2008-02-01 11:25:06 följande:HejBrukar följa er tråd och ni har det alla jätte fint hemma. En fråga bara. Vilka märken på alla dessa inredningsdetaljer gillar ni bäst? Jag mennar vilka har gjort dessa möbler, inredningsdelajer mm??
-
Bohuslän
MiaMariah - Torslanda/Göteborg (HR/3:a)
Det Ljuva Livet- HisingsKärra/Göteborg(Villa 282kvm)
Dalarna
MHow - Leksand (stuga 45kvm/snart sekelskift"lägenhet i villa" på 125kvm)
Gästrikland
FruPuffen - Gävle (Villa 115 kvm + 31 kvm gästhus)
Halland
Numberone- Falkenberg (Villa 110 kvm)
Stockholm
MiniGrynet - Lidingö/Stockholm (Bostadsrätt/4:a)
Lillafruluva - Västerhaninge/Sthlm (HR/4:a)
Skåne
Ninizen - Klostergården/ Lund ( HR 4:a)
Småland
Himmelbit - Tranås (Villa 125 kvm plus snart ytterligare 60 kvm)
malins79 - Gnosjö (Villa ca 350kvm)
Västmanland
Truffles - Västerås (HR/5:a 116 kvm)
Uppland
Malwa- Enköping/Örsundsbro (villa 200kvm)
Finland
LinaoMatilda - Högfors (Villa 132kvm plus oinredd vind)
LCroft - Jakobstad (Villa ca 140 kvm plus en del oinredd vind på ca 32 kvm) -
Drömmer mig bort i era bloggar tills jag kan greja hemma igen..... Jag blir helt sänkt när det är så här rörigt hemma
-
Hej hallå!
hur e det här idag??
-
Va inne på mininredning.se och kikade på barnrum och nu känner jag mig så sugen på att ha vitt turkos och svart (grått) Känner för att "go bananas" (som en sa på tv nyss) och måla antingen prickar eller olika breda ränder... vet att det inte är "vita tråden style" men vad tror ni ändå?!
-
Har ett par gubbar som jag tänkte göra i svart på en vit vägg å så sticka in lite prickar i turkos.... Är så roligt att spåna loss...mimmi006 skrev 2008-02-04 20:31:48 följande:jättekul! Skulle fega med det svarta på väggen, men som detaljer till en turkos vägg med vita prickar, skulle det kunna vara mumma!
-
Nepp har ingen aning.... (min känsla är kille men det vi såg på ul kan ha varit en liten tös) älskar turkos baraKajsa M skrev 2008-02-04 20:40:51 följande:Tycker sånt kan vara superkul, men själv tröttnar jag om jag har det så hemma. Har du tagit reda på könet? Verkar som om du planerar för en kille?
om det blir en tös så kan jag sticka in lite ljusrosa prickar med för att få det lite flickigare....
-
Nu skall jag poppa popcorn å skratta åt American Idol!! kram
-
Det var längesen.... ska bli jätte roligt att kika på hur det blivit!!! krammillface skrev 2008-02-05 09:58:39 följande:Hejsan på er allihop!Vad kul det var att komma "tillbaka" hit och se att flera av er gamla i tråden finns kvar!Nu är min renovering i princip klar i grunden så jag tänkte sätta in lite bilder på detta senare ikväll.Lite mycket för mig att läsa hela tråden men jag hoppar in och kikar lite här och där om det är okej?Inte så mycket tid till att vara inne nu som ni kanske förstår...
-
Jag använder bara Lady..... I LOVE!! är helt såld....Lynn84 skrev 2008-02-05 12:20:38 följande:Då kanske det är bättre att vi köper en annan färg och går upp i glanstal *eller vad det heter* Nu är det så matt det bara kan bli. Och smuts är inte så kul, om man inte får bort det vill säga. vad har du använt för färg? Är det du som målat med Lady?
-
Va fina saker du visar!!! Är helt såld på din idé att ha gamla fina böcker på tavellister *antecknar till bebis rum och springer hem till mamma och rotar efter mina böcker*Ninizen skrev 2008-02-06 11:52:19 följande:Förlåt, nu känns det som att jag kört bort er och tagit över hela tråden....*viskar* Psss.....Lagt in bilder på det jag köpt i galleriet "nya lgh"