Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita hem del 6

amanda25 skrev 2008-01-28 20:03:20 följande:
    Tack snälla Juliah för svaret och för inbjudan till dig! Säger bara jaaaaaaaaaa tack!!!!!!!! Har som flera andra blivit lite kär i porslinet från GG. Någon som vet om det finns att köpa än? Det jag menar finns i mitt galleri! Det blommiga! Så söt tårta! Undrar om den går att köpa!
    Har du kollat på www.systerlycklig.se?

God kväll! Åh blir alldeles svettig när jag ser Julia och Lasseliten vad billigt ni har köpt era hus och sen fått dem så otroligt fina! Var bor ni någonstans egentligen ? Julia, bor inte du nära Stockholm? Vi betalade 1 750 000 för vårt hus (i somras) och det är i Gävle, men ca 8 km utanför... Iofs inte så jättemycket rust, kök från -04 bl.a men man vill ju göra om nästan allt ändå även om det är "fräscht".
  • FruPuffen
    mimmamum skrev 2008-01-28 17:53:34 följande:
    Vilka retbilder! Fick tänka en stund på mittenbilden men har nog listat ut det nu!  Grattis till sådana fantastiska ting!Kajsa, din tvättstuga kommer bli kanon med lite piff! Skynken blir perfekt, ombonat och fint! Dessutom döljer det ju perfekt!Jag är lite nyfiken! Ni som köpt hus, se hit!Hur mycket kostade ert hus?Hur mycket betalar ni i månaden?Vad har ni för uppvärmning?Vore jätte tacksam för svar!
    Åh nu såg jag frågorna! Svarar lite mer ordentligt:
    1. 1 750 000 kr
    2. ca 10 000/månad med lån och drift. Har dålig koll, maken betalar räkningarna...
    3. Värmepump med luftburen golvvärme (jag tror det är rätt ovanligt, men det blir ju mysigt varmt på golvet. Tyvärr dåligt för trägolv, det bågnar på vissa ställen eftersom träet torkar ur...)
  • FruPuffen
    Sylt skrev 2008-01-28 20:41:59 följande:
    Hihi. Ja, vi åker ju dit lite då o då Denna gången var det mkt "jag mötte Lassie" på hotellet. Orup, "fråga Olle", Felix Herngren, ngn ståuppare som jag kände igen mm Jag "gjorde" flera av era favvisaffärer, bla Casa Linne, Balders Hage, Grandmas, Sia mfl
    Åh vad mång kändisar du träffat ! Nästan så att vi också kan säga att vi känner dem nu !
  • FruPuffen
    Daggdroppen skrev 2008-01-28 20:48:29 följande:
    Tänk om man vore moderator... Då kunde man kanske stoppa den här tråden ett tag på grund av "tekniska problem" eller nåt i den stilen... Så skulle man hinna med!!!!!!!Har varit borta hela kvällen och nu  är det s-å-å-å-å långsamt Men vet ni vad? Jag har haft en jätteskojig kväll!!! Jag har varit med två väninnor på loppis och DESSUTOM för första gången tillsammans UTAN barn Och gubbarna var till simhallen och simmade med ungarna Första gången som sonen och pappa gör något bara DE. Och han fyller 2 år nu... Fatta vilken LYXKVÄLL!!! Nu kallar sängen. Borde egentligen plocka lite... men det får vänta!
    Åh vad härligt med en egen kväll! Nyttigt för far att komma ut med sonen! Hittade du något på loppisen?
  • FruPuffen

God morgon!
    Åh vad jag blir imponerad av er som renoverat så mycket i era hus! Vi var så nära att köpa ett sekelskifteshus vid havet förra vintern, men backade ur i sista stund när vi kommit till sans eftersom vi skulle få vårt andra barn och maken jobbar borta mycket. Det var så mycket som var akut så det gick knappt att bo där.  Visst hade det varit fint, men vi hade inte klarat av att genomföra all renovering.

Mimma: Låter jättespännande med huset!

Peak:Sylt har jättefina vimplar i sitt galleri!

Julia: Vår tomt är 1950 m2. Har en stor gräsmatta som är jättehärlig att springa på men tar en evighet att klippa. Har ett gästhus, förråd och vedbod som sitter ihop. Ska bygga ett garage så småningom.

• FruPuffen

Kan visa huset som vi nästan köpte... Ni ser kanske potentialen, men mycket jobb! Havet syns från tomten... Mycket var också påbörjat som ni ser, men lite för mycket och överpeppat så på många ställen hade man fått slita ut nästan nya grejor (badrummet var nyrenoverat i illblått med ett alldeles för stort bubbelbadkar...). Vi skulle få betala 1,8 för det!

• FruPuffen
    malins79 skrev 2008-01-29 09:21:32 följande:
    God morgon!Idag är Saga lite bättre men hon är helt matt och det är ju inte så konstigt när hon haft hög feber i nästan 1 vecka.Tänkte visa lite bilder om det är OK?Tvättbräde för 20krTaklampa som ev ska hänga i hallen för 70kr, är den ful eller fin?Kökshanddukar från Rusta för 30krFÖREBILD Lampfot för 40kr, stora krukan 25kr och den lilla  skålen för 5krEFTERBILD, lampfoten står i källaren, för den luktar så mycket. Kommer bild på den sen när den fått en lampskärm också.
    Fina saker!! Alltid kul att måla billiga loppisfynd!
  • FruPuffen
    lillafruluva skrev 2008-01-29 09:46:26 följande:
    Miah- vi har fått mögel i badrummet och har tjatat sen i våras på att de ska komma och kolla och mäta. Han lovar och lovar men ingen kommer. Idag sa han att han ska kontakta en golvfirma som ska komma och mäta fukten.. hmpf!Ja, jag ser mig om efter ställen att fästa dem på

Åh vad trist! Hoppas det löser sig, inte kul med mögel!! Supersöta snoddar förresten!

• FruPuffen
    Camilla R skrev 2008-01-29 09:50:55 följande:
    Ja, jösses -det var rent ut sagt hemskt. Oranga överskåp, skrämmande tapet och att dessutom klä in skänken i den. Nej igår var det nog inget som jag tyckte om.
    Har inte Simon uttryckt vid något tillfälle att det värsta han vet är vitt??
Svar på tråden Vita hem del 6